Strona 1 z 3

Pytanie o Castrol

: wt mar 28, 2006 07:43
autor: martines
Doszły mnie słuchy że jest jakis Castrol do silników które podbieraja olej. Zadaniem tego oleju jest zmniejszenie pobierania? Kto coś wie...

: wt mar 28, 2006 10:09
autor: KamilW
Jest taki Castol High Milage... jest to mineralny olej ze specjalnym pakietem dodatkow do silnikow z duzym przebiegiem... a czyzby to pytanie dotyczylo VENTO? Jesli tak to tu nawet castrol nie pomoze tylko remont :) pozdro

: wt mar 28, 2006 14:17
autor: Maciosław
Po przywiezieniu samochodu z niemiec robiłem. Wymiany i mam tym olejem zalany silnik 1.8 ABS. Jeste zadowolony. Przeznaczony so silników z przebiegiem 100 tyś. km. Ja miałem 130 000. Cena za 4 l na CPN-ach pow 80 zł. Ostatnio na giełdzie 65 zł. Pozdrawiam.

: wt mar 28, 2006 22:03
autor: borys1966
Ja też mam zalany silnik tym olejem. Przejechane 210 tys km. Narazie wszystko w porządku oleju nie bierze.

: wt mar 28, 2006 22:07
autor: Adamtd
martines pisze:Zadaniem tego oleju jest zmniejszenie pobierania?
Aby zmniejszyć pobieraniu oleju należy wykonać remoncik silnika - niestety cudów nie ma. Ja też mam tel olej wlany, ale na szczęście mój silniczek nie łyka oleju (starcza mu benzyna :grin:)

: śr mar 29, 2006 07:35
autor: martines
Adamtd pisze:Aby zmniejszyć pobieraniu oleju należy wykonać remoncik silnika - niestety cudów nie ma. Ja też mam tel olej wlany, ale na szczęście mój silniczek nie łyka oleju (starcza mu benzyna )
- nie szukam cudów naturalna rzecza każdego silnika jest fakt brania oleju. Z tego co widze w vw masz stara generacje silnika, fiat mnie nie interesuje wiec to że u Ciebie nie bierze to nie jest powód do dumy...

: śr mar 29, 2006 11:31
autor: Adamtd
martines, castrol ma w vw - to tak na marginesie. I jeszcze jest podstawowa sprawa ile Ci tego oleju bierze - czy to jeszcze w normie czy już nie. Bo owszem każdy silnik zużywa olej tylko w silniku o dobrym stanie technicznym zużycie to jest niezauważalne dla użytkownika

[ Dodano: Sro Mar 29, 2006 11:37 ]
Co do generacji silników - nic od około 1930 roku nie poszło do przodu. Zmieniły się tylko dwie sprawy:
- osprzęt (głównie zasilanie paliwem)
- dokładnośc wykonania (między innymi luzy między częściami) - z tego też wynikaja bajery typu poprawienie sprawności wolumetrycznej itp itd
Więc jakbyś wlał przed wojną syntetyk do silnika to też nic by się złego nie działo - tylko nikt wtedy jeszcze syntetyków nie wymyślił.

: śr mar 29, 2006 14:57
autor: martines
Wystarczy sam fakt wyżyłowania z mocy silnika... i nie jaraj się tym tak że Ci nie bierze:)

: śr mar 29, 2006 15:03
autor: Adamtd
martines pisze: nie jaraj się tym tak że Ci nie bierze:)
Niczym się nie jaram, a Ty popracuj nad kulturą i spokojem bo nie wiem zupełnie czym się burzysz

: śr mar 29, 2006 18:53
autor: KamilW
martines pisze: nie szukam cudów naturalna rzecza każdego silnika jest fakt brania oleju. Z tego co widze w vw masz stara generacje silnika, fiat mnie nie interesuje wiec to że u Ciebie nie bierze to nie jest powód do dumy...
spokojnie czlowieku... adam chcial ci pomoc a ty zachowujesz sie nikulturalnie... to naprawde jeden z najlepszych fachowcow na tym forum i uwierz gdyby byl niekulturalny to szybko by ci udowodnil ze nie masz racji...
Adamtd pisze:Co do generacji silników - nic od około 1930 roku nie poszło do przodu. Zmieniły się tylko dwie sprawy:
- osprzęt (głównie zasilanie paliwem)
- dokładnośc wykonania (między innymi luzy między częściami) - z tego też wynikaja bajery typu poprawienie sprawności wolumetrycznej itp itd
Więc jakbyś wlał przed wojną syntetyk do silnika to też nic by się złego nie działo - tylko nikt wtedy jeszcze syntetyków nie wymyślił.
to co mowi jest calokowita prawda... i a podniesienie mocy silnikow wywodzi sie w prostej linii z powyzszych zmian...
martines pisze:Z tego co widze w vw masz stara generacje silnika
a zeby ci pokazac ze nie masz racji to wiedz ze oboje z adamem macie silnik zaprojektowany w latach 70... tyle ze ty masz troche nowszy (co nie znaczy ze lepszy ) osprzet silnika... i tyle... a p.s. jeszcze nie wyprodukowano oleju ktory by zmiejszal swoje zuzycie spowodowane nieszczelnosciami w ukladzie tlokowym i zaworowym... pozdro...

: czw mar 30, 2006 11:54
autor: fibolek
martines zgadzam się z opinią moich przedmówców fachowców KamilaW i Adamtda.
A tak wogóle to rozumiem że jak ktoś ma Fita Pandę to jest gorszy od ciebie tak?
Zastanów się nad sobą kolego.martines a teraz ci nawtykam pisząc że masz jeden z gorszych VW jakie kiedykolwiek zbudowano.Jeszcze z silnikiem 1.4 z czym do ludzi stary.
Nie obrażaj innych urzytkowników bo nikt tego nie lubi.

: czw mar 30, 2006 12:17
autor: martines
Nikogo nie miałem zamiaru obrażać... a kolego fibolek nie wiem gdzie doczytujesz się że czuje sie wyżej niż kierowca Pandy no ale to już twój problem... A I NIE WZRUSZYŁO MNIE TWOJE WYTYKIWANIE bo nigdzie nie napisałem ż 1.4 16V VW jest najwspanialsza jednostka.... Pozdrawim i przepraszam kolege ADAMTD...

: czw mar 30, 2006 13:51
autor: Krzylu
zagladnij sobie w ksiazke serwisowa i tam bedziesz mial ile silnik moze zezrec oleju na 1000km wg producenta mieszczac sie w granicy

juz zajechales 1.4 ze sie pytasz??

no tak to niejest GTI trzeba cisnac az wskazowka od obrotka sie robi jak banan co!!!

: czw mar 30, 2006 13:56
autor: martines
Krzylu pisze:juz zajechales 1.4 ze sie pytasz??

no tak to niejest GTI trzeba cisnac az wskazowka od obrotka sie robi jak banan co!!!
Nie no wychodzi mi ok 1L/10.000 km ale myślałem że może ten olej ogranicy mi chociaż o 200ml// zawsze było by to coś...