Strona 1 z 5

NGK czy ISKRA

: pn mar 27, 2006 22:43
autor: DmX_81
na forum wszyscy zachwalaja NGK - tymczasem wchodze do pierwszego lepszego sklepu ( bo czas na wymiane swiec) i pytam o te swiece zeby mi dobral z katalogu itd... to mnie niezle ochrzcil co ja kupuje za szmelc, ze sam u siebie zamontowal i ze fatalnie na nich (ze wczesniej mial ISKRE i do niej wrocil bo nie ma porownania) wiec wyszedlem i nie kupilem nic, bo na zakup iskry to ja gotowy nie bylem, nastawiony bylem na NGK.. ale po takiej reklamie to jakos nie bylem juz przekonany... jakie jest wasze zdanie i doswiaczenie z tym? (1.6 benz PN mk2)

: pn mar 27, 2006 22:45
autor: Pinhead
Mam Iskra Gaz i chodzi na nich tak samo dobrze jak na 3 elektrodowych NGK.

: pn mar 27, 2006 23:11
autor: DmX_81
bo chyba Iskra jest tansza no nie? "skoro nie widac roznicy, po co przeplacac - wybierz dosie :P " i przy wymianie swiec - obowiazek to wymiana kabli WN tak? i co jeszcze z kopulka?

: pn mar 27, 2006 23:41
autor: Pinhead
Iskry są znacznie tańsze od NGK. Kable wymienia się jak mają przebicie. To samo z kopułką i palcem, jak działają dobrze to nie wymieniać bo i po co. Warto jednak sprawdzić ich stan czy nie są w agonii.

: wt mar 28, 2006 07:30
autor: Arcturus
A pytałes czy gosc ma na stanie jakies NGK?? Bo mnie sie wydaje ze ma zapchany magazyn Iskrami a to co ma pod maską to zalezy od tego co chce klient i od tego co mu zalega na sklepie! Sprzedawca powinien niepytany o rade dawac bez szemrania to o co go prosimy a nie przekabacac na swoją modłę! Ale tacy to niestety żadkość Pozdrawiam! Ja mam co prawda żarowe NGK ale sa rewelayjne!

: wt mar 28, 2006 08:54
autor: Pinhead
Zgadzam się w 100% ! Jak jeździłem po Krakowie żeby kupić Iskry to miałem sytuacje odwrotną. Wszyscy chcieli mi wciskać NGK :) Powód był prosty - NGK są znacznie droższe i nikt nie miał Iskry. Według każdego do Golfa II muszą być NGK i żadne inne, nie ważne że ja chce Iskry.
Tylko zza lady wyciągnąć i w pysk plasnąć :axe:

: wt mar 28, 2006 09:27
autor: Łyskacz
A ja tam mam BRISK'i Silvery:P Tańsze niż NGK i droższe niż Iskry :jezor: Takie w sam raz i zadowolony jestem z nich w 100%
Pozdrawiam

: wt mar 28, 2006 09:36
autor: CYBER
ja szalalem na LPOG na jednoelektrodowych NGK i bylem bardzo zadowolony. zywotne, solidne no i ludzie, kurde, kiedys placilem za nie 7 zl za sztuke. to drogo ??

: wt mar 28, 2006 09:44
autor: TAZ
Tylko NGK i tylko jednoelektrodowe. W sklepie podaj oznaczenie silnika. Gość znajdzie odpowiednie, a jak będą miały więcej jak jedną elektrode to poproś, żeby znalazł zamienniki o jednej elektrodzie. I tak dla NGK1 trzyelektrodowych zamiennikiem są NGK2 jednoelektrodowe.

: wt mar 28, 2006 09:58
autor: KamilW
Witam panowie... swiece wszystkich firm sa produkowane wg norm ISO i maja porownywalne wlasciwosci... porownywalem wszystkie marki jakie sa na rynku i nie ma roznicy ani w pracy silnika ani w trwalosci swiec... a placimy tak naprawde za marke bo fajnie jest miec NGK bo to brzmi dumniej niz jakas tam iskra... a roznicy nie ma... mam teraz iskry i sa swietne... i nie pakujcie sie w zadne 3 elektrodowe z jakimis bajerami... bo to sa tylko chwyty marketingowe... dolozenie elektrody nic nie daje, kosztuje 2 gr od sztuki ale potem w sklepie taka swiece mozna sprzedac za 25 zl bo kowalski woli miec 4 elektrody bo sa cool... a to ze zaplaci za nie 30 zl to juz inna kwestia... pozdrawiam a co do kabli to jak sa dobre to zostaw je w spokoju... a kopulke tylko wyczysc

: wt mar 28, 2006 10:22
autor: DmX_81
ok dzieki wam za porady:) mysle ze iskre kupie ( oby zwolennicy ngk mnie nie zbesztali za bardzo hehe:) najwyzej sam sie przekonam:) ) pozdro dla wszystkich

: wt mar 28, 2006 10:25
autor: CYBER
KamilW : to napisz prosze czemu skoro wszystkie sa takie same to czemu bosh nie jedize na LPG a wymiana tylko swiec na inne (o takich samych parametrach oraz tak samo wyregulowanych) nagle cudownie sprawia ze silnik odpala?
nie zgodze sie rowniez z tym ze wieloelektrodowe swiece dzialaja tak samo jak jednoelektrodowe. sa roznice i to duze, jednak dla zwyklego zjadacza benzyny fakt faktem odczuwalnych pod butem roznic nie ma. co innego jesli mowimy o wysokich bezprzegladowych przebiegach (pod warunkiem wysokiej jakosci pozostalej czesci swiecy) oraz jesli zaglebimy sie w analize tego co sie dzieje tuz przed pojawieniem sie iskry, w trakcie i tuz po.

pzdr

: wt mar 28, 2006 10:36
autor: KamilW
Co do LPG to o nim sie nie wypowiadam bo to inna bajka... robi sie pod LPG swiece dedykowane... i BOSCH tez ma takowe w swojej ofercie ... a co do analizy tego co sie dzieje to trzeba by bylo chyba zalozyc kolko milosnikow trrmodynamiki, mechaniki plynow, chemi fizyki itp... to jest temat rzeka... i trudnym jesli nie niemozliwym jest pojecie wszystkich zachodzacych w komorze spalania zjawisk... pozdro

: wt mar 28, 2006 10:37
autor: Pinhead
TAZ: A Balcerowicz musi odejść ! :helm: Dlaczego tylko NGK ? Bo NGK są najdroższe czy bo taka moda ? :)

CYBER: Wieloelektrodowe świece i tak dają tylko 1 iskre więc kompletnie nic to nie zmienia w działaniu silnika. Kolejne elektrody są tylko dla wydłużenia możliwych przebiegów na świecy. Jak jedna elektroda się zabrudzi czy wypali (zwiększy się szczelina) to iskra może przeskakiwać na kolejnej ot cały bajer świec 2,3,4 elektrodowych.