NGK czy ISKRA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

NGK czy ISKRA

Post autor: DmX_81 » pn mar 27, 2006 22:43

na forum wszyscy zachwalaja NGK - tymczasem wchodze do pierwszego lepszego sklepu ( bo czas na wymiane swiec) i pytam o te swiece zeby mi dobral z katalogu itd... to mnie niezle ochrzcil co ja kupuje za szmelc, ze sam u siebie zamontowal i ze fatalnie na nich (ze wczesniej mial ISKRE i do niej wrocil bo nie ma porownania) wiec wyszedlem i nie kupilem nic, bo na zakup iskry to ja gotowy nie bylem, nastawiony bylem na NGK.. ale po takiej reklamie to jakos nie bylem juz przekonany... jakie jest wasze zdanie i doswiaczenie z tym? (1.6 benz PN mk2)


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn mar 27, 2006 22:45

Mam Iskra Gaz i chodzi na nich tak samo dobrze jak na 3 elektrodowych NGK.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » pn mar 27, 2006 23:11

bo chyba Iskra jest tansza no nie? "skoro nie widac roznicy, po co przeplacac - wybierz dosie :P " i przy wymianie swiec - obowiazek to wymiana kabli WN tak? i co jeszcze z kopulka?


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn mar 27, 2006 23:41

Iskry są znacznie tańsze od NGK. Kable wymienia się jak mają przebicie. To samo z kopułką i palcem, jak działają dobrze to nie wymieniać bo i po co. Warto jednak sprawdzić ich stan czy nie są w agonii.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » wt mar 28, 2006 07:30

A pytałes czy gosc ma na stanie jakies NGK?? Bo mnie sie wydaje ze ma zapchany magazyn Iskrami a to co ma pod maską to zalezy od tego co chce klient i od tego co mu zalega na sklepie! Sprzedawca powinien niepytany o rade dawac bez szemrania to o co go prosimy a nie przekabacac na swoją modłę! Ale tacy to niestety żadkość Pozdrawiam! Ja mam co prawda żarowe NGK ale sa rewelayjne!



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt mar 28, 2006 08:54

Zgadzam się w 100% ! Jak jeździłem po Krakowie żeby kupić Iskry to miałem sytuacje odwrotną. Wszyscy chcieli mi wciskać NGK :) Powód był prosty - NGK są znacznie droższe i nikt nie miał Iskry. Według każdego do Golfa II muszą być NGK i żadne inne, nie ważne że ja chce Iskry.
Tylko zza lady wyciągnąć i w pysk plasnąć :axe:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » wt mar 28, 2006 09:27

A ja tam mam BRISK'i Silvery:P Tańsze niż NGK i droższe niż Iskry :jezor: Takie w sam raz i zadowolony jestem z nich w 100%
Pozdrawiam


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » wt mar 28, 2006 09:36

ja szalalem na LPOG na jednoelektrodowych NGK i bylem bardzo zadowolony. zywotne, solidne no i ludzie, kurde, kiedys placilem za nie 7 zl za sztuke. to drogo ??


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 28, 2006 09:44

Tylko NGK i tylko jednoelektrodowe. W sklepie podaj oznaczenie silnika. Gość znajdzie odpowiednie, a jak będą miały więcej jak jedną elektrode to poproś, żeby znalazł zamienniki o jednej elektrodzie. I tak dla NGK1 trzyelektrodowych zamiennikiem są NGK2 jednoelektrodowe.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt mar 28, 2006 09:58

Witam panowie... swiece wszystkich firm sa produkowane wg norm ISO i maja porownywalne wlasciwosci... porownywalem wszystkie marki jakie sa na rynku i nie ma roznicy ani w pracy silnika ani w trwalosci swiec... a placimy tak naprawde za marke bo fajnie jest miec NGK bo to brzmi dumniej niz jakas tam iskra... a roznicy nie ma... mam teraz iskry i sa swietne... i nie pakujcie sie w zadne 3 elektrodowe z jakimis bajerami... bo to sa tylko chwyty marketingowe... dolozenie elektrody nic nie daje, kosztuje 2 gr od sztuki ale potem w sklepie taka swiece mozna sprzedac za 25 zl bo kowalski woli miec 4 elektrody bo sa cool... a to ze zaplaci za nie 30 zl to juz inna kwestia... pozdrawiam a co do kabli to jak sa dobre to zostaw je w spokoju... a kopulke tylko wyczysc



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » wt mar 28, 2006 10:22

ok dzieki wam za porady:) mysle ze iskre kupie ( oby zwolennicy ngk mnie nie zbesztali za bardzo hehe:) najwyzej sam sie przekonam:) ) pozdro dla wszystkich


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » wt mar 28, 2006 10:25

KamilW : to napisz prosze czemu skoro wszystkie sa takie same to czemu bosh nie jedize na LPG a wymiana tylko swiec na inne (o takich samych parametrach oraz tak samo wyregulowanych) nagle cudownie sprawia ze silnik odpala?
nie zgodze sie rowniez z tym ze wieloelektrodowe swiece dzialaja tak samo jak jednoelektrodowe. sa roznice i to duze, jednak dla zwyklego zjadacza benzyny fakt faktem odczuwalnych pod butem roznic nie ma. co innego jesli mowimy o wysokich bezprzegladowych przebiegach (pod warunkiem wysokiej jakosci pozostalej czesci swiecy) oraz jesli zaglebimy sie w analize tego co sie dzieje tuz przed pojawieniem sie iskry, w trakcie i tuz po.

pzdr


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt mar 28, 2006 10:36

Co do LPG to o nim sie nie wypowiadam bo to inna bajka... robi sie pod LPG swiece dedykowane... i BOSCH tez ma takowe w swojej ofercie ... a co do analizy tego co sie dzieje to trzeba by bylo chyba zalozyc kolko milosnikow trrmodynamiki, mechaniki plynow, chemi fizyki itp... to jest temat rzeka... i trudnym jesli nie niemozliwym jest pojecie wszystkich zachodzacych w komorze spalania zjawisk... pozdro
Ostatnio zmieniony wt mar 28, 2006 11:21 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt mar 28, 2006 10:37

TAZ: A Balcerowicz musi odejść ! :helm: Dlaczego tylko NGK ? Bo NGK są najdroższe czy bo taka moda ? :)

CYBER: Wieloelektrodowe świece i tak dają tylko 1 iskre więc kompletnie nic to nie zmienia w działaniu silnika. Kolejne elektrody są tylko dla wydłużenia możliwych przebiegów na świecy. Jak jedna elektroda się zabrudzi czy wypali (zwiększy się szczelina) to iskra może przeskakiwać na kolejnej ot cały bajer świec 2,3,4 elektrodowych.


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 370 gości