Strona 1 z 1
[MK1] Olej na filtrze.
: pn mar 27, 2006 16:37
autor: nowy13
jak w temacie. Zaglądam ostatnio do filtra a tam ślad po oleju. Niedużo ale zacząłem się zastanawiać co jest grane. Zaglądam pod obudowe i widze że na przepustnicy są krople oleju
Może mi ktoś powiedzieć co jest grane ??
: pn mar 27, 2006 17:09
autor: greg
odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej i rozrządu połączone jest z wężem łączącym filtr powietrza z kolektorem (po drodze jest przepustnica). Nadmiar spalin i ciśnienia w skrzyni korbowej jest więc odprowadzany wężykiem właśnie do tego węża - wraz ze spalinami ida pary oleju,a w miarę zużycia silnika większe ilosci oleju. Jak dajesz po garach to drobiny oleju siadają na przepustnicy, jak hamujesz silnikiem z dużej prędkości obrotowej to nadmiar ciśnienia(skrzyni korbowej) pchany jest w kierunku filtra powietrza. Stąd też masz przybrudzony i filterek i przepustnicę.
: pn mar 27, 2006 17:35
autor: misiek
tak jak pisałgreg, jeżeli jest tego niewielka ilość jest to normalny objaw
: pn mar 27, 2006 21:20
autor: woytas1
w moim k-jetroniku bylo podobnie ale czesc filtra pod przeplywomierzem byla wyraznie mokra od oleju!! I za niedlugo motor padl

Ale wsadzilem nastepny i jest bosko

: pn mar 27, 2006 21:28
autor: misiek
woytas1 pisze:w moim k-jetroniku bylo podobnie
na pewno nie od tego padł, że miał lekkie zaoliwienie ukł. ssącego
: wt mar 28, 2006 11:11
autor: nowy13
A można temu zapobiec jakoś ??
[ Dodano: Wto Mar 28, 2006 11:12 ]
Chodzi mi o to żeby nie było cofki z olejem ?
: wt mar 28, 2006 15:00
autor: misiek
za to jest odpowiedzialna odma tak jak pisał greg, trzeba by spr. stan odmy i ewentualnie wymienić, ale jak masz nie duzo oleju to nie warto się tym zajmować i wystarczy co jakiś czas zajrzeć za filter
: śr mar 29, 2006 00:55
autor: nowy13
ok.Wezme sobie wyczyszcze filterek i bede zaglądał co jakiś czasi wtedy zobacze ile tego bedzie się pojawiało.
Dzięki chłopaki. Punkcik dla was
