[mk2] biała maź na korku wlewu oleju i na bagnecie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

teede
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 15, 2006 13:30
Lokalizacja: Katowice

[mk2] biała maź na korku wlewu oleju i na bagnecie

Post autor: teede » ndz mar 26, 2006 19:05

Mam pytanie odnoście właśnie tej białej mazi pojawiającej sie na korku wlewu oleju i na bagnecie. Rozmawialem ze znajomym mówi ze mial taki sam objaw i na bank jest to wina uszczelki pod głowicą. Znow jedna rada z forum to taka ze wina niedogrzanego silnika. Jak temu zaradzic ?



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » ndz mar 26, 2006 19:14



[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz mar 26, 2006 20:04

Witam... a na jakich trasach jezdzisz? jakiego oleju uzywasz? czy silnik ci sie nagrzewa do prawidlowej temperatury? bez tego nie mozna niczego stwierdzic i czy ubywa ci plynu chlodzacego?... pozdrawiam



Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » ndz mar 26, 2006 22:55

Witam,

Też tak miałem zaraz po zakupie auta. Wymieniłem olej i wydlużyłem trasę przejazdu do pracy i jest ok. Taką maź miałem pod korkiem.



teede
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 15, 2006 13:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: teede » pn mar 27, 2006 06:46

Przebywam krótkie trasy, i w sumie silnik nie dogrzewa sie tak jak powinien - wiem ze to między innymi jest przyczyna powstawania tej białej mazi na korku. Płynu chłodniczego mi ubyło ale oleju w silniku nie przybyło. Dowiedziałem sie równierz że pojawienie sie tej mazi na bagnecie to już gorsza sprawa i sugeruje jedną z opcji : albo jest pęknieta uszczelka pod głowicą albo sama głowica jest pęknieta albo blok silnika jest pęknięty. Pozostaje mi oddac autko w mam nadzieje dobre ręce :(



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » pn mar 27, 2006 08:13

sprawdz poziom płyny chłodniczego. jezeli ubywa to znaczy ze uszczelka pod głowicą jest do wymiany. jak nie ubywa to jest wina oleju bo u mnie jest tak samo. mechanik mi powiedział ze to przez olej. poprostu sa chrzczone oleje. ja wlałem lotos mineralny w sielonej koszulkce. zmien olej na elf lub mobil1 i bedzie po klopocie. chyba ze to uszczelka po glowica



gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » pn mar 27, 2006 10:12

Z olejami to prawda. jak miałem zalany lotos to też było u mnie to samo. jak wlałem castrola to tylko maź na korku ale tylko trochę.Ale jeżeli na bagnecie jest maź to raczej uszczelka pod głowicą siedzi. niestety.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn mar 27, 2006 13:12

Witam...
teede pisze:Dowiedziałem sie równierz że pojawienie sie tej mazi na bagnecie to już gorsza sprawa i sugeruje jedną z opcji : albo jest pęknieta uszczelka pod głowicą albo sama głowica jest pęknieta albo blok silnika jest pęknięty. Pozostaje mi oddac autko w mam nadzieje dobre ręce
spokojnie... blok i glowica rzadko pekaja a najczestsza przyczyna jest uszczelka pod glowica...
teede pisze:Płynu chłodniczego mi ubyło ale oleju w silniku nie przybyło
oleju ci nie przybedzie bo woda z niego odparowuje i osadza sie w postaci bialej mazi... ale takza maz to czesta przypadlosc po zimie szczegolnie jesli sie uzywa marnego oleju... proponuje przejsc na texaco lub castrol... i powinien byc spokoj jesli nie to wymienic uszczelke pod glowica koszt ok 200 zl... ale z tym sie nie spiesz :)



Awatar użytkownika
Ridick
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt mar 21, 2006 23:23
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Ridick » pn mar 27, 2006 14:42

Witam u mnie jest podobny problem z ta mazia tyle ze nie osadza sie na korku czy bagnecie ale na filtrze powietrza czy ktos wie moze ktoredy moze sie tam dostawac? Mam golfika gti z mechanicznym wtryskiem paliwa. Olej jest czysty plyn tez mimo ze troche go ubywa co jakis czas.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images11.fotosik.pl/36/a966512880892d3b.jpg[/img][/url]
Smierc jezdzi szybko, ale ja jezdze szybciej.


MastaH Team :wink:

Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » pn mar 27, 2006 15:50

No, ale jak to uszczelka pod głowicą to chyba byłoby widać wycieki także na zewnątrz no nie?



greg

Post autor: greg » pn mar 27, 2006 17:17

ludzie zacznijcie czytać to co było miesiąc i dwa misiące temu w autach które robiły małe odległosci - problem wam minie jak się zrobi ciepło. Gwoli wyjasnienia:
DrLupus, przy pekniętej głowicy lub uszczelce nie zawsze masz wycieki na zewnątrz, ale za to masz nadmiar ciśnienia w układzie chłodzenia lub zabarwienie olejem układu chłodzenia lub ubytek płynu chłodniczego i dziwny zapach spalin, lub ubytek płynu chłodniczego i przybywanie poziomu oleju.
KamilW, bardzo do brze wytłumaczył.
teede, nie wiem kto ci nagadał takich rzeczy ale masz silnik 1,3 i jak sam powiedziałeś jeździsz na małych odległościach - późno trochę to zauważyłeś i ciesz się że nie zapchało Ci odmy bo by olej lał się bokami z silnika lub nawet wytryskiwał przez bagnet. Opis "choroby" twojego auta wskazuje na masełko powstałe z mieszaniny oleju i par wody.



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pn mar 27, 2006 17:55

To prawda,na krotkich trasach pojawia sie bialy nalot na korku i bagnecie mam to samo ale jak jade w dluzsza trase problemu nie ma



Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » pn mar 27, 2006 22:44

Dzięki za wyjaśnienie greg! :pub: pzdr



teede
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 15, 2006 13:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: teede » wt mar 28, 2006 10:57

greg Dzieki za wyjasnienia. Ale widzisz mam w sumie wszystkie objawy conajmniej podpadające pod pękniętą uszczelke. Ubyło mi płynu chłodniczego, maź na bagnecie i korku ( ponoć na korku w zime to normalne - na bagnecie podobno gorzej ) I pytalem sie nie jednego mecha. i mowili ze conajmniej uszczelke szlag trafil. Aha :) silnik 1.8 ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 319 gości