Strona 1 z 1

jaki olej do skrzyni Mk III GTI

: ndz mar 26, 2006 17:16
autor: pakob
Hej Podzielcie sie swoimi opiniami o oleju przekladniowym w Waszych Golfach.Wiem ze to ma byc pelny syntetyk 75W90 ale jedni zalewaja Mobila a drudzy bardzo chwala Cactrola TAF-X ja po zmianie skrzynki mialem wlany Mobil choc dokladnie mi nie powiedziano jaki - w zimie przy -25 ledwo ruszalem lewarkiem.Kumpel w Skodzie Felicji zalal Castrola i po nocce -30 mowil ze lewarek u niego chodzil plynnie.Co wy na to?

: ndz mar 26, 2006 18:19
autor: KamilW
Ja mam Mobila SHC 75W90... skrzynia dziala jak nowa... nie mam do tego oleju zadnych zastrzerzen... cena to ok 100 zl... ale jest jej warty... pozdrawiam ps... mialem wczesniej hipola i mailem tak samo jak ty :)

: ndz mar 26, 2006 18:29
autor: Cefaloid
Myślę że dowolnej marki 75W90 będzie OK a różnice minimalne ale...
Ale ważne jest też oznaczenie GL4. 75W90 GL5 w żadnym wypadku nie lać bo
to do nowszych skrzyni i podobno w MK3 korodują mosiężne synchronizatory i inne cyrki się dzieją typu minimalne (ale istotne dla eksploatacji) puchnięcie stopów metali itp.

: ndz mar 26, 2006 19:21
autor: KamilW
Cefaloid pisze:GL5 w żadnym wypadku nie lać bo
to do nowszych skrzyni i podobno w MK3 korodują mosiężne synchronizatory i inne cyrki się dzieją typu minimalne (ale istotne dla eksploatacji) puchnięcie stopów metali itp.
a co to za informacje? bedziesz sie musial wytlumaczyc :) przeciez GL5 to klasa oleju wiec im wyzsza tym lepsza... no chyba ze sie myle...

: pn mar 27, 2006 08:51
autor: Cefaloid
Tak, klasa oleju jest lepsza ale aby to osiągnąć są w nim inne bardziej "zajadłe" dodatki. Akurat w przypadku golfa 3 te dodatki powodują korozję mosiężnych synchronizatorów i ew. problemy po dłuższej eksploatacji. Nowsze skrzynie mają w sobie materiały odporne na te związki. Takie opinie słyszałem już od kilku mechaników itp.

: pn mar 27, 2006 10:02
autor: TAZ
Lej QUAKER STATE.

: pn mar 27, 2006 13:14
autor: KamilW
Dziwne... nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem puchniecia metalu pod wplywem oleju... ale sie nie sprzeczam bo nie wiem

: ndz kwie 02, 2006 15:20
autor: Cefaloid
KamilW pisze:Dziwne... nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem puchniecia metalu pod wplywem oleju... ale sie nie sprzeczam bo nie wiem
No znalazłem wreszcie skąd to wiem - z serwisówki VW na anglię:

"The correct all-temperature gearbox oil weight is 75w90 GL-4. A GL-5 oil can
only be used if it does not contain sulphur. Only one GL-5 oil in the UK at
the time of writing does not contain sulphur, thus it is best to telephone
the manufacturer of the oil using the number of the reverse of the bottle.
The use of a gearbox oil which does contain sulphur will halve the life of
the synchros & bearings as they are of a bronze/brass construction. The
reason is that sulphur (eg, manganese sulphonate) becomes acidic. Hence,
75w90 GL-5 is NOT suitable for VW Golf III. "

Czyli jak jesteś pewien że taki GL5 nie ma siarki to możesz lać.
Oleje spełniające normy GL4 i GL5 jednocześnie to właśnie takie oleje.