Strona 1 z 4
przegrzewanie się silnika mk3
: ndz mar 26, 2006 15:08
autor: tomek_1978
Mam Golfika 3 1,8 AAM, rok produkci 1992, kupiłem go w listopadzie, wszystko ok oprócz, no właśnie, zrobiło się cieplej i ku mojemu zdziwieniu wskazówka pomiaru temperatury niebezpiecznie zbliża się do 100 st C, problem występuje na biegu jałowym, np w korkach.
Wentylator działa, tylko załącza się właśnie przy tej temperaturze, jak samochodzik jest w ruchu wszystko ok. Pojechałem do mechanika, rzucił swoim wprawnym okiem na silniczek, podotykał przewodów, i stwierdził: "wszystko jest ok, wentylator działa a ciecz się jeszcze nie gotuje" ha ha bardzo śmieszne, a co będzie jak temperatura na zewnątrz sięgnie 30 st. Pewnie golfik mi odfrunie. Tak się zastanawiam, minął rok od wymiany oleju, może to jest powodem, przebieg około 13 tys na oleju. Silniczek już też swoje przejechał 213 tys. Prosze o podzielenie się swoim doświadczeniem. Z góry dziękuje
: ndz mar 26, 2006 15:23
autor: greg
jak wskazówka idzie w kierunku 100 otwórz maskę i sprawdź czy działa wentylator - alvo poszedł wentylator albo czujnik na chłodnicy
: ndz mar 26, 2006 15:26
autor: tomek_1978
wentylator się załącza, idzie chwile i się wyłącza, tak na moje oko około 98 st c
: ndz mar 26, 2006 15:29
autor: greg
czyli coś nie tak z tym wentylatorem albo z czujnikiem bo on jest 2 stopniowy chyba nie? 1 przy 93 a drugi przy 98
[ Dodano: Nie Mar 26, 2006 3:30 pm ]
albo cos koło tego...
: ndz mar 26, 2006 15:32
autor: tomek_1978
tak w sumie uzyskałem odpowiedż od mechanieka że najprawdopodobniej zakłamanie wskaźnika, ale wole nie ryzykować, pojeżdze jeszcze nim troszke, zobacze jak się zachowuje temperatura, najwyżej skusze się na czujnik temperatury
: ndz mar 26, 2006 17:38
autor: maryjan112
Witka
Z tego co mi się wydaje 100 stopni to jeszcze nie tagedia a drugi bieg wentylatora włącza się dopiero powyżej 100.
Gdyby Koledzy uważali na fizyce to pewnie była tam mowa, że w układach pod ciśnieniem zalanych odpowiednim płynem 100 stopni Celcjusza to żaden problem.
Ja w technikum chciałem wyciągnąć z fizy 3 na koniec roku i cos tam o tym było mówione.
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Mar 26, 2006 17:49 ]
Właśnie sprawdziłem w książce dla benzynowych MKIII z dwoma stopniami wentylatora. Piszą tak:
bieg I włącza sie między 92 a 97 stopni, wyłącza się między 84 a 91 st.
bieg II włącza sie między 99 a 105 st., wyłacza się między 91 a 98.
Także bez paniki.
Pozdrawiam
do tomek_1978
: ndz mar 26, 2006 23:24
autor: DrLupus
Witam,
Ja mam takiego samego mk3 ale z 1994 r. i też kupiłem w listopadzie. U mnie po zakupie czujnik temp. wogóle nie działał, a nawet wyciekał spod niego płyn chłodniczy (który był poniżej min.). Było to przyczyną np. tego że auto na zimnym silniku nie chciało zapalić. Wymieniłem czujnik temp. (20zł), dolałem koncentratu do chłodnicy i wszystko ustąpiło. Grzeje się dokładnie tak jak Tobie, tak więc poczekajmy spokojnie do lata
Poza tym sprawdzałem z książką i wg mnie jest ok.
: pn mar 27, 2006 18:47
autor: Kosior
Posiadam ten sam samochodzik.Po wymianie pompy wodnej mam ten sam efekt.Temperatura rośnie w mieście do 100 stopni na trasie 95.Ponoć jest książkowo(wg mechanika)ale przed wymianą pompy było cały czas 90.Zgadza się fakt że to jest układ ciśnieniowy i 100 stopni to nie katastrofa.Ale...... no właśnie ale, podejrzewam że mi zacina się troche termostat.
tomek_1978 -napisz jak się zakończyła twoja sprawa
Pozdrawiam
: pn mar 27, 2006 19:08
autor: sekol
Mam inny silnik ale problem podobny
Poltora roku temu w listopadzie kupilem samochod i trzymal cala zime ksiazkowe 90 stopni a na wiosne zaczal zalapywac 100 stopni a po ciezszym bucie i w miescie nawet dobijal do 110 w lecie. Wymienialem plyny, termostaty chyba trzy czy cztery ale nic nie osiagnalem. Na pocieszenie powiem Ci, ze zrobilem ok. 15tys/km w temperaturze od 100 do 110 i odpukac z silnikiem wszystko ok, tak wiec nie masz sie co przejmowac za bardzo
: wt mar 28, 2006 22:44
autor: tomek_1978
no cóż wymiana czujnika nic nie dała (ten w głowicy), dalej to samo, 100 st i ani grama więcej, chyba musze się przyzwyczaić. Poczekam czy się zagotuje, jak tak to dalej walcze, narazie zobaczymy pozdrawiam
: wt mar 28, 2006 22:51
autor: metju
Też mi się grzeje, latem do 110 stopni nawet czasem, wentylator działa jak należy. Planuję wymianę termostatu, a narazie włączam ogrzewanie i szyby otwieram żeby ciepło oddać. Ale latem to byłoby samobójstwo
: śr mar 29, 2006 12:45
autor: lukneo
tomek_1978 Mialem kiedys to samo.Poprostu wymien termostat bo ci nieotwiera.Czujniki masz dobre dlatego zalacza ci sie wentylator ale jesli beda wysokie temperatury to go spalisz bo termostat nie otwiera, wiec proponuje wymienic go jak najszybciej...Jednak jeszcze po obserwuj temperatrure bo kazdy termostat jest inny i otwiera przy roznej temperaturze.
: śr mar 29, 2006 23:49
autor: tomek_1978
dziś dobiłem do 105 st , mam dośc czas na wymiany, chyba termostat nie otwiera do końca, urodził mi się jeszcze jeden pomysł, może pompa niedomaga, hmmm, to gdybanie doprowadzi mój portwel do ruiny, no ale od czegoś trzeba zacząć, termostat to nie majątek
: czw mar 30, 2006 10:14
autor: DaroS
Tez mam ten problem. Czujnik nowy, termostat tez nowy (jakis francuski Vernet chyba) nowy plyn chlodniczy i licznik caly czas pokazuje 100 a jak ostry jezdze to tak 105`C. Zauwazylem jeszcze cos... bardzo szybko rosnie temp na zimny motor a przewody wcale takie cieple nie sa wiec doszlem do wniosku ze licznik ma przeklamanie. Czy trasa czy miasto caly czas mam ta sama temp.