Strona 1 z 1

jak zrobic kierunki w wersji "amerykanśkiej"

: ndz mar 26, 2006 13:58
autor: vwmadison
jak podłączyc i co zrobic by kierunki paliły sie razem ze światłami postojowymi i mijania a migały przy włączonych kierunkach..jakies schematy czy cos podobnego można przedstwaić?

: ndz mar 26, 2006 14:05
autor: KamilW
witam... proponuje prosta przerobke... bierzesz 2 zarowki z podwojnym zarnikiem 5/21W nizki 5W lutujesz cienki przewod i zalepiasz ja tak zeby nie stykala do blaszki w oprawce... zarowke wkladasz w oprawke.. zakrecasz klosz a przewod ktory przylutowales podpinasz do zarowki pozycyjek i po robocie... Pozdrawiam

: ndz mar 26, 2006 14:50
autor: greg
zaraz , a gdyby tak zamiast masy do kierunku dać + od pozycyjnego, to wtedy kierunek też się bedzie świecił, jak właczysz kierunkowskaz to wtedy żarówka będzie miała + od pozycyjnej i + od włacznika kierunku czyli na chile się wyłaczy, a potem przerywacz odcina napięcie na krótką chwile i się włacza - tak podpinaja kierowcy TIRów obrysówki na naczepie u dołu.

: ndz mar 26, 2006 15:31
autor: KamilW
Tyle ze nie wiadomo czy przy kierunek dostaje zmienny sygnal (plus->minus->plus czy plus->0->plus)... to wkoncu nie tir :) tam sa inne przerywacze do kierunkow... Pozatym zarowka 21W jest za mocna jak na pozycyjke... moglo by sie pare rzeczy sfajczyc :)

: ndz mar 26, 2006 18:03
autor: vwmadison
a mozna jasniej - ja lajkonik :)

: ndz mar 26, 2006 18:12
autor: KamilW
Nie wiem czy pomysl grega dziala ale moj jest taki: (opisze dokladniej) kupujesz dwie zarowki 21/5W (takie jak byly z tylu w maluchu :)... zarowka taka ma dwa styki na dole... jeden dla 21W i drugi dla 5W... do tego 5W przylutowujesz cienki drucik...staraj sie tak lutowac zeby bylo jak najbardziej plasko... nastepnie trzeba ten styk zakleic tasma zeby nie dotykal tej blaszki w kierunkowskazie... tak spreparowana zarowke wkladasz w oprawke i sprawdzasz czy kierunkowskaz swieci... drucik ktory przylutowales musisz wuprowadzic na zewnatrz kierunku i podlaczyc do przewodu idacego do zarowki pozycyjnej (nie do brazowego tylko tego drugiego) i masz kierunki po amerykansku :) milej zabawy... jak jeszcze czegos nie lapiesz to pisz... i ps przygotuj sobie zapasowa zarowke jakby ci sie ktoras spalila zebys mogl szybko wymienic (np przy obecnosci niebieskich)

: ndz mar 26, 2006 21:49
autor: Woski
A czy swiatla pozycyjne moga miec barwe pomaranczowa?

: ndz mar 26, 2006 22:09
autor: greg
amerykańskie - MOGĄ
jesli są dodatkowe tj. pozycyjne białe + te w kierunkach
wiem bo kumpel ma Pontiaca Le MAns (wersja kadetta ) i nigdy żaden pies się nie czepił, przeglądy przechodzi bez problemów

: ndz mar 26, 2006 22:18
autor: Duber
greg, twoja pierwsz wersja ma chyba lepszy sens(tylko czy dwa plusy nie zrobia malego dymku w bezpiecznikach?) jutro sprawdzam u siebie czy dziala kiedys chcialem zrobic tak z bocznymi aby migaly na przemian z przodem i tylem i choc jestem elektronik to ciezko to zrobic bez ukladu jakiegos a mysle ze tez fajnie by bylo w prosty sposob podlaczyc boczny kierunek ktory by swiecil na przemian z reszta.

: ndz mar 26, 2006 22:59
autor: WRHZ
sposob grega jest ok tylko co w chwili gdy swiatla sa wylaczone zarowka kierunkowskaza nie ma masy :) chyba ze ja zle mysle i dwa czy jak przerywacz nie daje + na zarowke czy tym samym dziala jako masa ta kwestia jest do sprawdzenia szybko 'proboweczka'

: ndz mar 26, 2006 23:31
autor: greg
nie no dwa +nic nie zrobią, a ja w ciężarówce tak miałem i czy właczyłeś światła czy nie to działało bo jak niewłaczysz to - idzie z masy od żaróki pprzez włókno..

[ Dodano: Nie Mar 26, 2006 11:32 pm ]
no i jeszcze jedno jak nie chcecie zeby poszedł dalej prąd to diody dać i nie przejdzie dalej

: ndz mar 26, 2006 23:44
autor: Duber
no tak 2 + nie moga nic zrobic wkoncu to jeden i ten sam + jutro pomysle bo dzis za duzo :pub: bylo :)