Strona 1 z 1
dziwne objawy - kurde chyba mam pecha
: sob mar 25, 2006 22:18
autor: Artur
no wlasnie, mam chyba jakiegos pecha
autko pieknie chodzilo, zachcialo mi sie wymienic olej i filtry sam
kumpel mi kupil filtry i olej i wymienilem to
od tego czasu jakos na benzynce moj gofik dziwnie chodzi
brakuje mu mocy
na gazie duzo lepiej
objawy sa takie ze po odpaleniu chodzi ok, ale jak robie przygazówke slabo wchodzi na obroty, na trasie tez jakos tak slabo sie zbiera jakby mu brakowało mocy
czy mozliwe ze zalozylem odwrotnie filtr paliwa?
objawy sa takie jakby nie dostawal tyle benzynki co potrzebuje
i wszystko zaczelo sie po wymianie filtrów (nowy olej, filtr oleju, paliwa, przeciwpyłkowy)
moze ktos z Was jakos pomoze
z góry wielkie dzięki
Artur
: sob mar 25, 2006 22:22
autor: Adamtd
czy mozliwe ze zalozylem odwrotnie filtr paliwa?
A no możliwe że w przeciwną strone - na filtrze jest zwykle strzałka określająca kierunek przepływu.
: ndz mar 26, 2006 00:32
autor: MrSalieri
Z tego co wymieniles to cos co moglo miec wplyw na objawy jakie opisujesz to najprawdopodobniej filtr paliwa mogles odwrotnie zalozyc. Skoro piszesz ze na gazie jest dobrze a na benzynie lipa to bardzo mozliwe.
: ndz mar 26, 2006 01:02
autor: piotrek1313
No, ja bym postawil na filtr przeciwpylkowy
A tak na serio, to albo to przypadek, ze cos sie akurat schrzanilo kiedy wymieniales filtry, albo tak jak koledzy pisza - odwrotnie zalozony filtr paliwa.
Pozdrawiam i zycze zeby to byla akurat taka pierdulka a nie cos powazniejszego

: ndz mar 26, 2006 09:32
autor: Paweł Marek
Weź tam oprócz filtra benzyny posprawdzaj czy ci nie spadł któryś z węzyków od podciśnienia idący do obudowy filtra powietrza, albo wąż od kolektora wydechowego, albo główna rura od filtra do wtrysku ( o ile go masz - nie pofatygowałeś się żeby napisać czym jeździsz). Może łapać lewe powietrze, albo ci się klapka nie przestawia jak należy ta co reguluje dopływ powietrza z ciepłego na zimne.
: ndz mar 26, 2006 10:01
autor: raf2234
Odnosnie tej klapki w obudowie filtra powietrza (ta co reguluje doplyw powietrza cieple-zimne). U mnie ta klapka "latala" sobie swobodnie. Wyrobil sie uchwyt do ciegla silownika w klapce. Jak silownik zamykal doplyw cieplego powietrza to sie drut ciegla wypinal. Moje autko ma teraz 12 lat, wiec to chyba od "starosci" sie to popsulo.
: ndz mar 26, 2006 10:14
autor: Paweł Marek
raf2234 pisze:Wyrobil sie uchwyt do ciegla silownika w klapce
to weź to napraw, auto wyraźnie słabsze jest jak bierze ciepłe powietrze o nagrzaniu silnika
: ndz mar 26, 2006 11:49
autor: kwiatekt11
Paweł Marek pisze:raf2234 pisze:Wyrobil sie uchwyt do ciegla silownika w klapce
to weź to napraw, auto wyraźnie słabsze jest jak bierze ciepłe powietrze o nagrzaniu silnika
zablokowac klapke na zimne powietrze tylko i bedzie wszystko w normie(sprawdzone na wlasnym przykładzie)

: ndz mar 26, 2006 11:56
autor: djtom
gdzie ta klapka jest?
: ndz mar 26, 2006 12:06
autor: raf2234
Do Paweł Marek:
Klapke naprawilem. Usterke wykrylem przy okazji szukania przyczyny gasniecia auta. Przy okazji wymiana swiec, kopułki i palca rozdzielacza + ustawianie zapłonu. Okazało sie ze cewka zaplonowa padala...
Po wszystkim auto jest mocniejsze i pali 1.5 litra LPG mniej.
Do Djtom:
Klapka jest na spodzie obudowy filtra powietrza. Przełacza wlot powietrza zimnego z zewnatrz i cieplego z rury od kolektora
: ndz mar 26, 2006 12:10
autor: djtom
czyli musze wyjac wklad czy całą obudowe zeby tam sie dostac?
: ndz mar 26, 2006 12:23
autor: Pinhead
Zdejmujesz górną część filtra razem z wkładem i w dolnej części masz klapke sterowaną podciśnieniem.
: ndz mar 26, 2006 13:04
autor: raf2234
Do sprawdzenia wystarczy wyciagnac filtr powietrza, ale do naprawy lepiej jest wyciagac cala obudowe. Jest to latwe, bo obudowa mocowana jest za pomoca gumowych uchwytow.
Mechanizm klapki trzyma si ena zatrzaskach.
Sparwdzic calosc mozna latwo odlaczajac wezyk podcisnienia i wciagajac powietrze ustami. Powinno wsio lekko chodzic.