Strona 1 z 2

elektroniczny wtrysk

: pt gru 31, 2004 10:30
autor: Mr.GreeN
siem czy jakis mk II 16 v byl wyposazony w elektroniczny wtrysk

Re: elektroniczny wtrysk

: pt gru 31, 2004 10:59
autor: Borys
Mr.GreeN pisze:siem czy jakis mk II 16 v byl wyposazony w elektroniczny wtrysk
nie nie było zadnego 16V MKII na elektronice wszystko na mechanice, chyba ze Limited 16V + G60 ten był na digifant 1

wszystkie MKII 16V które sa na elektryce to sa przeróbki.

: sob sty 01, 2005 12:49
autor: Michael G60
Ale wyprodukowali takich modeli tylko 70 sztuk!

: sob sty 01, 2005 17:43
autor: MAREK 74
mechaniczno-elektoniczny wtrysk:)

: sob sty 01, 2005 18:37
autor: Michael G60
MAREK 74 pisze:mechaniczno-elektoniczny wtrysk:)
To chyba KE - Jetoronic?

Mam prosbę: ktoś kto ma takie info usystematyzuje wszystko:

1. K-Jetronic to wtrysk.............
2. KE-Jetronic to wtrysk..............
3. VW Digifant to..............
4. Digijet..............
5. Monojetronic
6. Motronic...................

(jedno czy wielopunktowy i podstawowe różnice)

przeglądałem ksiązki serwisowe

: ndz sty 02, 2005 01:36
autor: silent_rob
Michael G60 pisze:
MAREK 74 pisze:mechaniczno-elektoniczny wtrysk:)
To chyba KE - Jetoronic?

Mam prosbę: ktoś kto ma takie info usystematyzuje wszystko:

1. K-Jetronic to wtrysk.............mechaniczny
2. KE-Jetronic to wtrysk.............. :helm:
3. VW Digifant to.............. raczej tez cyfra od tego przedrostek "Digi"
4. Digijet..............wtrysk elektroniczny (u mnie 1.3i jest komputer od wtrysku TELEFUNKEN :D i lambda )
5. Monojetronic - ma sonde wiec cos musi przetwarzac jej odczyty :)
6. KE- Motronic...................ma sonde lambda ale nei jestem pewien czy to elektronik

(jedno czy wielopunktowy i podstawowe różnice)

: pt sty 14, 2005 02:39
autor: Grzegorz
KE-jet... to wtrysk (pelny,wielopunkt,i inne takie nazwy) tez ma lambde i pseldo koma, ktory zmienia mieszanke nie przez ilosc paliwa, a dodatkowym powietrzem. jest tam taki elektrozaworek ktory otwiera sie i zamyka ;)

: pt sty 14, 2005 12:36
autor: Michael G60
Ale jaka jest podstawowo różnica między K-Jetronic a KE-Jetronic.
To ze KE-Jetronic był montowany w autach z katem to wiem.
AAAA to wiem KE-Jetronic ma sonde lambda!!!

: pt sty 14, 2005 12:43
autor: ygd
Różnica jest taka, że KE się częściej psuje :helm:

: pt sty 14, 2005 12:58
autor: Michael G60
Ok ale dlaczemu?

: pt sty 14, 2005 14:13
autor: Borys
Michael G60 pisze:Ok ale dlaczemu?
bo ma wiecej elektoniki i lambde i mase podciśnień, które steruja tym wszyskim

: pt sty 14, 2005 15:04
autor: Michael G60
No ale VW Digifant ma jeszcze więcej elektroniki i podobno jest trwalszy od K-Jetronic???

: pt sty 14, 2005 15:37
autor: Borys
Michael G60 pisze:No ale VW Digifant ma jeszcze więcej elektroniki i podobno jest trwalszy od K-Jetronic???
ale przepływomierz jest zupełnie inny i wychyljac sie jest zmiana rezystancji a nie zmiana podciśnienia, jak w K-J, a KE-J ma dodatkowo labde ze sterownikiem i jeszcze seskład dopasowuje mieszanki,

a wszyscy fachowcy od K-J juz poumierali i temu teraz taka opinia sie stworzyła o K-J ze ciezki w uzytkowaniu i w ustawianu

a digi prosty jest, miernik w ręke , na ty i tym pinie ma byc tyle i tyle ohm jesli nie ma to juz wiadomo co sie sypło

Re: przeglądałem ksiązki serwisowe

: pt sty 21, 2005 22:45
autor: evolution
silent_rob pisze:
Michael G60 pisze:
MAREK 74 pisze:mechaniczno-elektoniczny wtrysk:)
To chyba KE - Jetoronic?

Mam prosbę: ktoś kto ma takie info usystematyzuje wszystko:

1. K-Jetronic to wtrysk.............mechaniczny
2. KE-Jetronic to wtrysk.............. :helm:
3. VW Digifant to.............. raczej tez cyfra od tego przedrostek "Digi"
4. Digijet..............wtrysk elektroniczny (u mnie 1.3i jest komputer od wtrysku TELEFUNKEN :D i lambda )
5. Monojetronic - ma sonde wiec cos musi przetwarzac jej odczyty :)
6. KE- Motronic...................ma sonde lambda ale nei jestem pewien czy to elektronik

(jedno czy wielopunktowy i podstawowe różnice)
pisze to drugi raz:[ komp sie zwiesil

K-JETRONIC- mechaniczny wtrysk wielopunktowy (ciagly wtrysk paliwa na grzybki zaworow) w ktorym dawka paliwa jest scisle zalezna od wychylenia plyty spietrzajacej potocznie luftwaga przeplywomierz, charakterystyka regulowana jets przez wkrety regylacyjne na ramieniu plyty i na samym rozdzielaczu. istnieje mozliwosc regulacji aktywnej k-jetronic (sonda lambda) za pomoca zaworu obejsciowego plyty regulowanego sygnalem z sondy lambda przetworzonym przez prosty sterownik

KE-JETRONIC takze mechaniczny wtrysk wielopunktowy w ktorym wychylenie plyty nie ma juz takiego znaczenia na sklad mieszanki choc od tego wychylenia zalezy takze w pierwszym rzedzie, z tym ze dokladna regulacja odbywa sie za pomoca zaworu umieszczonego w samym rozdzielaczu i regulujacym cisnienie w systemie, zawor sterowany poprzez sygnal ze sterownika przetwarzajacy sygnaly podstawowo z sondy lambda oraz z potencjometru uchylenia plyty spietrzajacej. regulacja podstawowa mozliwa tylko jednym wkretem na lapie plyty

DIGIJET I DIGIFANT elektroniczne wtryski wielopunktowe pracujace przewaznie w pojedynczej sekwencji choc spotkalem juz podwojna i poczworna w ktorym dawka paliwa jest okreslana za pomoca przeliczen sygnalow z kilku czujnikow( predkosci walu temperatur powietrza i plynu sondy lambda uchylenie przepustnicy cisnienie bezwzgledne/masa powietrza)

info: systemy wprowadzone w zwiazku z nowymi normami spalin nie wykrzesuja maxymalnej mocy silnika jednak proste jest to do zmienienia glownie odpowiednia regulacja przeplywomierza, ktory w glownej mierze steruje dawka paliwa ale tez zmiana kata zaplonu przy gwaltownych otwarciach przepustnicy. (przyklad silnik abk w audi sterowany digifantII bez przeszkod pali kapcia na suchym asfalcie bez strzalow sprzeglem na drugim biegu) wada takiego ustawienia lekki pijak sie wlacza silnikowi

MONOJETRONIC jak sama nazwa wskazuje pojedynczy wtrysk paliwa umieszczony centralnie w miejscu niegdys gaznika sklad mieszanki na podstawie czujnikow predkosci walu uchylenia przepustnicy czujnikow temperatur pow.i plynu

KE-MOTRONIC mozecie wierzyc lub nie system praktycznie identyczny z KE-JETRONIC pod kazdym wzgledem