elektroniczny wtrysk

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mr.GreeN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr wrz 29, 2004 06:26
Lokalizacja: Lublin

elektroniczny wtrysk

Post autor: Mr.GreeN » pt gru 31, 2004 10:30

siem czy jakis mk II 16 v byl wyposazony w elektroniczny wtrysk


Pozdro

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: elektroniczny wtrysk

Post autor: Borys » pt gru 31, 2004 10:59

Mr.GreeN pisze:siem czy jakis mk II 16 v byl wyposazony w elektroniczny wtrysk
nie nie było zadnego 16V MKII na elektronice wszystko na mechanice, chyba ze Limited 16V + G60 ten był na digifant 1

wszystkie MKII 16V które sa na elektryce to sa przeróbki.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » sob sty 01, 2005 12:49

Ale wyprodukowali takich modeli tylko 70 sztuk!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » sob sty 01, 2005 17:43

mechaniczno-elektoniczny wtrysk:)


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » sob sty 01, 2005 18:37

MAREK 74 pisze:mechaniczno-elektoniczny wtrysk:)
To chyba KE - Jetoronic?

Mam prosbę: ktoś kto ma takie info usystematyzuje wszystko:

1. K-Jetronic to wtrysk.............
2. KE-Jetronic to wtrysk..............
3. VW Digifant to..............
4. Digijet..............
5. Monojetronic
6. Motronic...................

(jedno czy wielopunktowy i podstawowe różnice)


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

przeglądałem ksiązki serwisowe

Post autor: silent_rob » ndz sty 02, 2005 01:36

Michael G60 pisze:
MAREK 74 pisze:mechaniczno-elektoniczny wtrysk:)
To chyba KE - Jetoronic?

Mam prosbę: ktoś kto ma takie info usystematyzuje wszystko:

1. K-Jetronic to wtrysk.............mechaniczny
2. KE-Jetronic to wtrysk.............. :helm:
3. VW Digifant to.............. raczej tez cyfra od tego przedrostek "Digi"
4. Digijet..............wtrysk elektroniczny (u mnie 1.3i jest komputer od wtrysku TELEFUNKEN :D i lambda )
5. Monojetronic - ma sonde wiec cos musi przetwarzac jej odczyty :)
6. KE- Motronic...................ma sonde lambda ale nei jestem pewien czy to elektronik

(jedno czy wielopunktowy i podstawowe różnice)


Obrazek

Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » pt sty 14, 2005 02:39

KE-jet... to wtrysk (pelny,wielopunkt,i inne takie nazwy) tez ma lambde i pseldo koma, ktory zmienia mieszanke nie przez ilosc paliwa, a dodatkowym powietrzem. jest tam taki elektrozaworek ktory otwiera sie i zamyka ;)



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt sty 14, 2005 12:36

Ale jaka jest podstawowo różnica między K-Jetronic a KE-Jetronic.
To ze KE-Jetronic był montowany w autach z katem to wiem.
AAAA to wiem KE-Jetronic ma sonde lambda!!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » pt sty 14, 2005 12:43

Różnica jest taka, że KE się częściej psuje :helm:


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt sty 14, 2005 12:58

Ok ale dlaczemu?


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt sty 14, 2005 14:13

Michael G60 pisze:Ok ale dlaczemu?
bo ma wiecej elektoniki i lambde i mase podciśnień, które steruja tym wszyskim


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt sty 14, 2005 15:04

No ale VW Digifant ma jeszcze więcej elektroniki i podobno jest trwalszy od K-Jetronic???


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt sty 14, 2005 15:37

Michael G60 pisze:No ale VW Digifant ma jeszcze więcej elektroniki i podobno jest trwalszy od K-Jetronic???
ale przepływomierz jest zupełnie inny i wychyljac sie jest zmiana rezystancji a nie zmiana podciśnienia, jak w K-J, a KE-J ma dodatkowo labde ze sterownikiem i jeszcze seskład dopasowuje mieszanki,

a wszyscy fachowcy od K-J juz poumierali i temu teraz taka opinia sie stworzyła o K-J ze ciezki w uzytkowaniu i w ustawianu

a digi prosty jest, miernik w ręke , na ty i tym pinie ma byc tyle i tyle ohm jesli nie ma to juz wiadomo co sie sypło


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: przeglądałem ksiązki serwisowe

Post autor: evolution » pt sty 21, 2005 22:45

silent_rob pisze:
Michael G60 pisze:
MAREK 74 pisze:mechaniczno-elektoniczny wtrysk:)
To chyba KE - Jetoronic?

Mam prosbę: ktoś kto ma takie info usystematyzuje wszystko:

1. K-Jetronic to wtrysk.............mechaniczny
2. KE-Jetronic to wtrysk.............. :helm:
3. VW Digifant to.............. raczej tez cyfra od tego przedrostek "Digi"
4. Digijet..............wtrysk elektroniczny (u mnie 1.3i jest komputer od wtrysku TELEFUNKEN :D i lambda )
5. Monojetronic - ma sonde wiec cos musi przetwarzac jej odczyty :)
6. KE- Motronic...................ma sonde lambda ale nei jestem pewien czy to elektronik

(jedno czy wielopunktowy i podstawowe różnice)
pisze to drugi raz:[ komp sie zwiesil

K-JETRONIC- mechaniczny wtrysk wielopunktowy (ciagly wtrysk paliwa na grzybki zaworow) w ktorym dawka paliwa jest scisle zalezna od wychylenia plyty spietrzajacej potocznie luftwaga przeplywomierz, charakterystyka regulowana jets przez wkrety regylacyjne na ramieniu plyty i na samym rozdzielaczu. istnieje mozliwosc regulacji aktywnej k-jetronic (sonda lambda) za pomoca zaworu obejsciowego plyty regulowanego sygnalem z sondy lambda przetworzonym przez prosty sterownik

KE-JETRONIC takze mechaniczny wtrysk wielopunktowy w ktorym wychylenie plyty nie ma juz takiego znaczenia na sklad mieszanki choc od tego wychylenia zalezy takze w pierwszym rzedzie, z tym ze dokladna regulacja odbywa sie za pomoca zaworu umieszczonego w samym rozdzielaczu i regulujacym cisnienie w systemie, zawor sterowany poprzez sygnal ze sterownika przetwarzajacy sygnaly podstawowo z sondy lambda oraz z potencjometru uchylenia plyty spietrzajacej. regulacja podstawowa mozliwa tylko jednym wkretem na lapie plyty

DIGIJET I DIGIFANT elektroniczne wtryski wielopunktowe pracujace przewaznie w pojedynczej sekwencji choc spotkalem juz podwojna i poczworna w ktorym dawka paliwa jest okreslana za pomoca przeliczen sygnalow z kilku czujnikow( predkosci walu temperatur powietrza i plynu sondy lambda uchylenie przepustnicy cisnienie bezwzgledne/masa powietrza)

info: systemy wprowadzone w zwiazku z nowymi normami spalin nie wykrzesuja maxymalnej mocy silnika jednak proste jest to do zmienienia glownie odpowiednia regulacja przeplywomierza, ktory w glownej mierze steruje dawka paliwa ale tez zmiana kata zaplonu przy gwaltownych otwarciach przepustnicy. (przyklad silnik abk w audi sterowany digifantII bez przeszkod pali kapcia na suchym asfalcie bez strzalow sprzeglem na drugim biegu) wada takiego ustawienia lekki pijak sie wlacza silnikowi

MONOJETRONIC jak sama nazwa wskazuje pojedynczy wtrysk paliwa umieszczony centralnie w miejscu niegdys gaznika sklad mieszanki na podstawie czujnikow predkosci walu uchylenia przepustnicy czujnikow temperatur pow.i plynu

KE-MOTRONIC mozecie wierzyc lub nie system praktycznie identyczny z KE-JETRONIC pod kazdym wzgledem


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości