Strona 1 z 1

Obrotomierz

: sob mar 25, 2006 14:56
autor: Mark_H
JAK ZRODIC PRZEJŚCIÓWKI BO JA MAM TERAZ W SWOIM GOLFIE LICZNIKI ZWYKŁE BEZ OBROTOMIERZA Z LIPNYM ZEGARKIEM NA JEDNĄ WSÓWKE A UDAŁO MI SIE ZAKUPIĆ FAJNE ZEGARY Z OBROTOMIERZEM ALE NIESTETY NA DWIE WSÓWKI JEŻELI KTOŚ WIE CO Z TYM ZROBIĆ TO PROSZE O KONTAKT. NA LICZNIKU JEST TEŻ ELEKTRONICZNY ZEGAREK I POD NIM KILKA RYSUNKÓW JEDEN Z NICH OZNACZA TEMPERATURE ZEWNETRZNA W TAKIM RAZIE GDZIE JEST CZUJNIK OD NIEGO I GDZIE SIĘ GO INSTALUJE W SAMOCHODZIE??????

: sob mar 25, 2006 15:18
autor: bodzio_j
Mark_H, Po 1. nie pisz wielkimi literami, czyta sie o wiele gorzej.Przeróbka jest możliwa, poszukaj pinoutów obu typów i bedziesz wiedział co i jak.
Zakupiłeś zegary z MAF. Czujników o które pytasz nie ma w samochodzie który nie miał takiego licznika, należy je zakupić i zamontować. Są to : czujnik temp. oleju, ciśnienia oleju (chyba) czujnik tem zew., wężyk podciśnieniowy którym łączysz licznik z kolektorem ssącym. Wydaje mi się, że w Twoim przypadku lepszym wyjściem będzie wymienić licznik na taki który paauje do Twojego auta.

: ndz mar 26, 2006 00:34
autor: Mark_H
No tak ale jezeli do swojego auta przełożyłem silnik który dył podłączony do tego licznika iwszystko jakoś działało to wydaje sie powinno ruszyc to w moim aucie a jezeli nie podepne czujnikow np temp. zewnętrznej to cos sie stanie. Szkoda tego licznika jest fajnie zrobiony białe tarcze niebieskie podświetlenie. co to jest MFA

: ndz mar 26, 2006 05:24
autor: bodzio_j
Mark_H pisze:No tak ale jezeli do swojego auta przełożyłem silnik który dył podłączony do tego licznika iwszystko jakoś działało to wydaje sie powinno ruszyc to w moim aucie a jezeli nie podepne czujnikow np temp. zewnętrznej to cos sie stanie. Szkoda tego licznika jest fajnie zrobiony białe tarcze niebieskie podświetlenie. co to jest MFA
Licznik nie jest podłączony do silnika lecz do instalacji elektrycznej.Jeśli te nowe zegary są rzeczywiście takie fajne to niestety musisz dokonać zmian we wtyczce. Poszukaj pinoutów obu typów wtyczek i przełóż przewody w odpowiednie miejsca w nowym zegarze.Jest to nieco praco i czasochłonne.Jeśli się nie znasz na tym może nic z tego nie wyjść.Ale spróbować możesz.
Stary licznik (zegary inaczej) działały. Teraz jednak masz obrotomierz a nie zegarek analogowy, więc nie wiadomo czy będzie działał (powinien).
Jeśli nie podepniesz czujników o których wspomniałem nie stanie się nic, lecz na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym zamiast wskazań o tem, ciśnieniu itd, będzie wyświetlał się tylko czas.
Kolejna sprawa to indeks.Na prędkościomierzu jest napisane :"INDEKS 950, lub 935, 975, 1040. Ale na nowym tego prawdopodobnie już nie ma jako, że wymieniane były tarcze (chyba, że ktoś to napisał), I jeśli indeks nowego zegara będzie inny niż starego to zarówno prędkościomierz jaki licznik przebiegu będzie źle wskazywał.

: ndz mar 26, 2006 13:53
autor: KamilW
Hej... nie lam sie... ja do swojego zaladowalem licznik z seata ibizy... bez instrukcji odszukalem znaczenia 40 przewodow i wszystko diala... udalo mi sie nawet oszukac szyne CAN :) takze to u ciebie to bedzie male piwo... :)... jakby nie znalazl opisow kabli to mi podasz kolory to ci rozszyfruje... podasz mi tez co jest nadrukowane na tej folii na licznikach to ci powiem co ma do czego isc... zjadlem na tym zeby :) takze mysle ze nie bedzie problemu.... a MFA to taki maly komputerek ktory ci pokazuje spalanie, przejechany dystans i temperatury oleju i powietrza na zewnatrz :) pozdrawiam