Strona 1 z 2

JAKI OLEJ DO SKRZYNI BIEGOW MK3

: pt mar 24, 2006 13:49
autor: tomek01
JAKI OLEJ ZASTOSOWAC DO SKRZYNI BIEGOW VW3 JAKA JEST CENA ZA LITR I ILE WCHODZI, CZY WYMIENIAC SAMEMU CZY JECHAC DO JAKIEGOS LEKARZA Z GORY DZIEKI

: pt mar 24, 2006 14:44
autor: zych
W Mk3 oleju w skrzyni biegów nie wymienia się.

: pt mar 24, 2006 15:20
autor: Golf GTi
Jak to sie nie wymienia , co 180 000 KM . powinno sie zmienic , ja wymienilem przy 245000 , na Castrol Xp Synteze ,naprawde BDB skrzynia o wiele cisze pracowala. A pojemnosc to 1,7 L

: pt mar 24, 2006 15:26
autor: Pinhead
Zych: Bo tak Ci powiedział VW który uznaje że po 10 latach auto idzie na złom ? :panna: Słyszałeś kiedyś o przepracowanym oleju, opiłkach metalu w oleju, wyciekach ?

Olej GL4, 75W90 pełen syntetyk. Nie wiem jak do mkIII ale w mkII kupiłem 2l to mi jeszcze zostało troche ponad 0.5l. Polecam BP Energear SGX. Ceny nie pamiętam dokładnie ale coś koło 35zł/1l.

sprawka

: pt mar 24, 2006 15:28
autor: dominik7
Vat 80W/90

Re: sprawka

: pt mar 24, 2006 15:34
autor: Pinhead
dominik7 pisze:Vat 80W/90
Czy to oby nie jest olej GL5 ? Mineralny ?

sprawka

: pt mar 24, 2006 16:00
autor: dominik7
Nie wiem co to jest.Ja to mam-kupilem w sklepie.Podobno jest to uniwersalny holenderski olej lany przez wielu producentow.watpie zeby byl mineralny.Jesli juz to polsyntetyk.Rozni sie od Twojego tylko o 5w

: pt mar 24, 2006 16:11
autor: Pinhead
Jeśli to olej ten sam co na tej czeskiej STRONIE to jest mineralnym GL5. Czyli całkowicie niepasujący do tej skrzyni. Będzie to działać bo sam jeździłem rok na takim oleju tylko Shella ale po pierwsze przy GL5 będą korodować synchronizatory a po drugie różnica w gęstości mineralnego 80W od syntetycznego 75W jest w zimie bardzo wyraźna na niekorzyść 80W. Przy mocniejszych mrozach drążek chodzi jak w smole. No i mineralny będzie gorzej smarował.

: pt mar 24, 2006 18:14
autor: cezary
podłącze sie pod pytanie jaki olej do skrzyni V Mk II 1991r nie wiem czy czasem nie był mineralny gość w sklepie mówił że Castrol syntetyczny,ale czy nie powstaną wyceki coś na zasadzie silnika jak wcześniej był minerał?

: pt mar 24, 2006 18:18
autor: Pinhead
Napisałem wyżej :goof: tylko syntetyczny GL4 ! Wycieków nie będzię bo nie ma tam uszczelniającego nagaru jak w silniku. Jak cieknie to tak samo przy syntetycznym jak i przy mineralnym.

sprawka

: pt mar 24, 2006 21:16
autor: dominik7
Nie znam sie na olejach do skrzyn ale powiem Ci Pinhead ze pierwszy raz od kogos slysze zeby olej syntetyczny smarowal lepiej niz mineralny.

: pt mar 24, 2006 21:28
autor: Arcturus
Olej 80W90 jest faktycznie nieco bardziej gęsty od 75W90 ale wlaśnie taki olej powinien byc lany do skrzyn o znacznym przebiegu a za taka trzeba uznac skrzynie o przebiegu 200000km! Przez swoją gestosc niweluje on pewne minimalne luzy powstałe w trakcie eksploatacji! A co do
Pinhead pisze:Przy mocniejszych mrozach drążek chodzi jak w smole. No i mineralny będzie gorzej smarował
to spora przesada!!!
Pozdrawiam!

sprawa

: pt mar 24, 2006 21:52
autor: dominik7
U mnie jest taki i przy minus 25 chodzil z pewnymi oporami ale nie jak w smole...A samochod caly czas pod chmurka...

: pt mar 24, 2006 22:59
autor: AdamR86
ja u siebie zastosowałem olej castrola TAF-X 75w-90.. 52zł za litr.skrzynia sie wyciszyła.i przy dosc sporych mrozach -25 biegi chodziły bardzo lekko.pozdro