Odpalanie tdi MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Odpalanie tdi MK3
Witam. Mam w końcu Mk 3 tdi. Pracuje bardzo ładnie, wogóle nie kopci, mało pali. Ale pojawił sie problem odpalania. Rano trzeba go dłużej kręcić. Świece zarowe sprawdziłem są ok. Gdzie znajdują się przekaźniki do świec żarowych ? Ponoć są dwa. A i jeszcze zauważyłem jakieś trzy świece z tyłu silnika wchodzące jakby w płaszcz wodny silnika ???? Do czego one służą ? Bardzo dziękuję za odpowiedź.
kossof.
kossof.
tdi na dobrym akuumulatorze powinno palic bez problemów, świece żarowe są tu trochę 'dla bajeru'. Nie napisałeś jaki to silnik, jeśli 1Z, to sprawdziłbym rozrząd. W tych silnikach częstą usterką jest ścięty klin na kole zębatym na wale, co skutkuje przestawieniem rozrządu, co z kolei na początku objawia się kiepskim odpalaniem na zimnym silniku - potem jest jeszcze gorzej 

Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Witam.
Tak silnik to 1 Z .. Świece dla bajeru ??? No wiesz. A niby dlaczego tak ma być ? Przecież 1Z to zwykły td z intercolerem. Jak taki dobry jestes to lepiej podrzuć info na zadane pytania. Ide zaraz do wozu i sam nie wiem gdzie szukać
(( I te świece z tyłu ???? Wodę podgrzewaja czy co ?
No sam się na golfach jeszcze dobrze nie znam, ale żeby tak swiece w tdi tylko dla bajeru to żeś drogi kolego mnie rozbawił. Aha na listwie doprowadzającej do świec nie ma napięcia. Świece sprawdzałem podpinając pod akumulator.
Pozdr..
Tak silnik to 1 Z .. Świece dla bajeru ??? No wiesz. A niby dlaczego tak ma być ? Przecież 1Z to zwykły td z intercolerem. Jak taki dobry jestes to lepiej podrzuć info na zadane pytania. Ide zaraz do wozu i sam nie wiem gdzie szukać

No sam się na golfach jeszcze dobrze nie znam, ale żeby tak swiece w tdi tylko dla bajeru to żeś drogi kolego mnie rozbawił. Aha na listwie doprowadzającej do świec nie ma napięcia. Świece sprawdzałem podpinając pod akumulator.
Pozdr..
tdi to silnik z wtryskiem bezpośrednim paliwa, nie ma komory wstępnej podgrzewania, a świece załączają się poniżej 5 stopni celsjusza. Zauważ, że kontrolka świec w wyższej temperaturze zapala się i momentalnie gaśnie - spełnia ona raczej funkcję diagnostyczną. W niższej temp. załącza świece na jakieś 3 sek. (słychać pyknięcie przekaźnika). Mozesz spróbować wypiąć czujnik temp. wtedy świece będą grzały, dopuki nie odpalisz silnika - nie polecam, ale możesz je w ten sposób sprawdzić. Oczywiście przyczyn może być wiele - walnięta któraś ze świec itd, ale ja stawiam na rozrząd.
Aha TDI to nie Turbo Diesel Intercooler tylko Turbo Direct Injection - Bezpośredni wtrysk - świece żarowe działają ty zupełnie inaczej niż w zwykłych dieselkach.
Aha TDI to nie Turbo Diesel Intercooler tylko Turbo Direct Injection - Bezpośredni wtrysk - świece żarowe działają ty zupełnie inaczej niż w zwykłych dieselkach.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Hmm No jakos nie mogę sie zgodzić. Ponoć są stare tdi i nowe. Ty piszesz o nowych. W mk 3 z 1994 r. jeste stary tdi. Dziś rano kontrolka od świec żarowych pomimo, że nie było -5 paliła się około 8 s. Później jak jest ciepły to pali się przez niecałą s. Wtrysk bezpośredni wymaga pompowtryskiwaczy o ile wiem. A u mnie w tdi jest taka sama pompa jak w td tylko ma elektroniczne sterowanie.
M.
M.
PD (pompowtryskiwacze) są w nowszych generacjach silników, jedak stare i nowe tdi jak sama nazwa wskazuje jest na wtrysku bezpośrednim, o silniku możesz sobie poczytać tu:
http://volkswagen.msk.ru/engine/tdi-tech.pdf
to nowszy z 1999 roku, ale jeszcze na pompie wtryskowej, masz tam opisane procedury rozruchu i czujniki - warto poczytać choć opis jest raczej dla laika, jednak może Cię na coś naprowadzić.
http://volkswagen.msk.ru/engine/tdi-tech.pdf
to nowszy z 1999 roku, ale jeszcze na pompie wtryskowej, masz tam opisane procedury rozruchu i czujniki - warto poczytać choć opis jest raczej dla laika, jednak może Cię na coś naprowadzić.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Hmm. Dziękuję. Jutro sobie to drukne w pracy i poczytam. na pierwszy żut oka wyglada , że masz racje.... No cóż człowiek sie uczy całe życie, choć i tak jakos jeszcze nie dowieżam. Patrząc na silniki td i tdi w MK 3 nie wiele róznic widać prócz intercolera i sterowania pompą. Zresztą o tym, że tdi to zwykły td z intercolerem zapewniał mnie mechanik w warsztacie fachura od vw. Ale z tego co widzę to główna różnica polega chyba na bardzo wysokim sprężeniu paliwa, nie ma tu przedwtrysku jak np w hdi. To mogło by tłumaczyc dość głośna pracę tdi. Jeszcze raz dziękuję za lekturę. Odezwę sie jak poczytam.
K.
K.
Sporo informacji o tdi znajdziesz na forum Masters'a - Polecam
http://www.forum.tdi-tuning.pl/
A co do mechanika to spytaj go jak się zapatruje na silniki SDI, które były montowane równiez w MK3. Te są również na wtrysku bezpośrednim tyle tylko że nie uturbione - straszna padlina
http://www.forum.tdi-tuning.pl/
A co do mechanika to spytaj go jak się zapatruje na silniki SDI, które były montowane równiez w MK3. Te są również na wtrysku bezpośrednim tyle tylko że nie uturbione - straszna padlina

Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
No tak forum tdi to naprawdę to. Już się umówiłem z Masters'em, dzięki.
W moim Z 1 była wymieniana pompa wtryskowa. I zauważyłem, że jest trochę przesunięta w stronę silnika. Po starej pompie jest ślad chyba z 3.5 minimetra różnicy !!!! Czyżbym miał zawczesny zapłon ? Tak domniemam gdyż obracając pompą chyba można zmienić czas wtrysku ? Ojej i to wszystko było zrobione w Niemczech. Jak robili sprzęgło to nie przykręcili blachy osłaniającej koło zamachowe !!!
Widać sa Niemcy i niemcy. No chyba , że to był np turecki warsztacik 
W moim Z 1 była wymieniana pompa wtryskowa. I zauważyłem, że jest trochę przesunięta w stronę silnika. Po starej pompie jest ślad chyba z 3.5 minimetra różnicy !!!! Czyżbym miał zawczesny zapłon ? Tak domniemam gdyż obracając pompą chyba można zmienić czas wtrysku ? Ojej i to wszystko było zrobione w Niemczech. Jak robili sprzęgło to nie przykręcili blachy osłaniającej koło zamachowe !!!


Mr Corvax ma Pan taki sam kolor golfika jak mój. Tylko mój nie jest GTD
Mnie jak narazie jeszcze denerwuje hałas wytważany przez Z 1 dziś zmieniłem jedna poduszkę pod silnikiem tą przednią (115zł) ale niewiele sie zmieniło, jeszcze muszę wymienić jedną tylnią bo tak na oko to mój motor coś jakby zbyt luźno siedzi. Może będzie ciszej. W sumie ciężko jest się przesiąść z Mercedesa 124 230 E na diesla. Ale to co tam wyprawiała wskazówka stanu paliwa
W Tdi wydaje mi się nieruchoma
Zresztą co do dźwięku to juz pomału się przyzwyczajam, nawet może zaczynam go lubić. harcze jak kawał ciężarówy 




Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 73 gości