niedzialajacy ABS PASSAT '94

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

KONRAD_K
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr mar 22, 2006 14:03
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

niedzialajacy ABS PASSAT '94

Post autor: KONRAD_K » czw mar 23, 2006 22:05

witam wszystkich którzy moga mi pomoc oraz wszystkich ktorzy sa zainteresowani tym tematem!!!! problem ktory dotkna mojego pasaata to niedzialajacy abs nie wiem czym to moze byc spowodowane ale napisze co zaobserwowalem: przekaznik 18 OK bezpiecznik OK bawilem sie pseudo VAGiem ktory wykazal blad bodajrze 274 zawór dolotowy tylny lewy N134 moze ktos moze mi rozjasnic co moglo sie z nim stac ???? i jeszcze jedno pytanko czy po przekreceniu kluczyków w stacyjce pompa ABSu powinna wydac jakis dzwiek "brzeczenie" bo jesli tak to u mnie nic takiego sie nie dzieje :( przed wizyta w profesjonalnym warsztacie prosze o porade i z gory wielkie dzieki !!!! Pozdrawiam!!!!



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » czw mar 23, 2006 22:12

Z tego co mi wiadomo to po przekreceniu kluczyka powinno byc slychac jakies tam bzyczenie. Chyba musi sie "napompowac" akumulatorek cisnienia. Jak sie myle to oczywicie niech mnie ktos poprawi :bigok:
A co do samego bledu, to sam jestem ciekaw o co chodzi?? Jakby bylo samo "tylny lewy" to bym po prostu sprawdzil czujnik abs-u tylny lewy :) Ale "zawor dolotowy"...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 23, 2006 22:26

W jakieś 1-2 sekundy po włączeniu zapłonu słychać tylko jedno pstryk (jakiś przekaźnik) i w tym momencie lampka kontrolna ma zgaśnie. VAG ci wykrył cos konkretnego.Tyle że vag wykrywa usterke elektryczną. Więc mogą być to tylko przewody do tego zaworu uszkodzone a nie koniecznie sam zawór. I tu byłbym ostrożny żeby nie dać się naciągnąć. POjechałbym do jakiegoś niezależnego elektryka lub samemu sprawdził przewody. Chodzi o kable dochodzące do styków 3 oraz 54 komputera ABS-u. (to numery z golfa ale sądzę że w pasku sa te same). Opór mierzony na tych stykach po wyjęciu całego wtyku od komputera ma wynosić 6-10 omów. Jeśli jest inaczej to możesz sprawdzić miernikiem same kable - poznasz przy kompie po kolorach które to. Może będziesz miał szczęście i tylko one.

[ Dodano: Czw Mar 23, 2006 9:28 pm ]
piotrek1313 pisze:czujnik abs-u tylny
czujnik to czujnik a zawór to zawór. Są cztery dolotowe i cztery upustowe


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » czw mar 23, 2006 22:59

Znalazlem w serwisowce passata sposob sprawdzania poszczegolnych stykow przy kompie absu, ale ewidentnie sa 3 doplywowe i 3 odplywowe zawory. Jest wyraznie napisane np zawor doplywu przedni prawy, zawor doplywu przedni lewy, zawor doplywu...tylny (tak jakby zbiorczy?). Mam ksiazke do B3 i B4, wiekszosc rzeczy jest opisane w czesci dla b3, a ew zmiany w czesci dla b4. Niestety w drugiej czesci nic nie znalazlem na temat czterech zaworow jak pisze Paweł Marek, wiec chyba ci nie pomoge :(
Powodzenia i pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 23, 2006 23:06

piotrek1313 ja to wiem o Golfie III więc może w B3 jest tak jak w twojej serwisówce. Na pewno w MK3 są po dwa zawory na każde koło. Może w B3 jest inaczej. Tylko dlaczego by wtedy kłamał VAG że jest uszkodzony tylny lewy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » czw mar 23, 2006 23:27

Paweł Marek pisze:piotrek1313 ja to wiem o Golfie III więc może w B3 jest tak jak w twojej serwisówce. Na pewno w MK3 są po dwa zawory na każde koło. Może w B3 jest inaczej. Tylko dlaczego by wtedy kłamał VAG że jest uszkodzony tylny lewy.
No, ok, przeciez ja sie wcale z toba nie kloce :pub: Dlatego wlasnie napisalem ze niestety koledze nie pomoge :( Swoja droga ciekawe czemu w serwisowce nie ujeli zadnych zmian w absie, przeciez to raczej wazna rzecz :satan: Ale tak z drugiej strony patrzac to te wszystkie ksziazki to o kant :ass: mozna rozbic :grin: Wszystko jest, tylko jak cos ci nawali to w ksiazce tego nie znajdziesz :bigok:
Poszukam jeszcze raz, dokladniej, bo naprawde fajny system sprawdzania - omomierz miedzy poszczegolnymi pinami na kablu do kompa absu. jak wartosci nie takie to w tabeli opisane jak to naprawic :)
Pozdro :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 23, 2006 23:35

Ależ spoko nie twierdzę że się kłócisz. Sam powinienem napisac wyraźniej że pisze o MK3 - moja wina. W książce Vw Golf i Vento jest identyczna tabela do testowania ABS-u miernikiem. I jest uwzględniona zmiana ABS-u od 1995 roku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » czw mar 23, 2006 23:47

Nie wiem czy Paweł Marek zwrociles uwage, ale KONRAD_K ma autko z 94. W ksiazce tez znalazlem na temat zmiany od lipca 95, ale to by wychodzilo na to ze przed lipcem 95 bylo to o czym ja pisze - tylko jedna "sekcja" na tyl ze zwyklym mechanicznym korektorem? Chyba ze cos zle mysle? :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 23, 2006 23:53

Na pewno dobrze myślisz. Pisałem że kumam o Golfie nie o Pasku. Tylko dalej dziwi mnie to żeby Vag tak informacje przekłamał? Nie chce mi sie wierzyć.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 00:09

Soft jak to soft, mogl byc np napisany pod nowszy uklad a w starszym widzi usterke jako "lewy" ??? Mnie tez to dziwi :kac:

[ Dodano: Czw Mar 23, 2006 23:36 ]
Jak cos to zrobilem fotki tego "systemu" sprawdzania.
Jak sie nie przydadza teraz to moze kiedys komus innemu :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt mar 24, 2006 00:54

coś chyba pogmatwane. Na drugiej fotce zawór dopływu tylny jest powtorzony dwa razy, i numery stykow w ostatnim wierszu w pierwszym i ostatnim polu się nie zgadzają. Nie kapuję z tego nic.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 01:13

To nie ja to pisalem :satan: Zwrocilem na to uwage, ale pomyslalem ze tak moze ma byc?
No i teraz sa dwie opcje: allbo zawor tylny jest z jakiegos dziwnego powodu zdublowany, albo w mojej ksazeczce jest blad - pownna byc dopiska P i L.
Zagadka w sam raz dla "wuja dobra rada" :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości