
niedzialajacy ABS PASSAT '94
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
niedzialajacy ABS PASSAT '94
witam wszystkich którzy moga mi pomoc oraz wszystkich ktorzy sa zainteresowani tym tematem!!!! problem ktory dotkna mojego pasaata to niedzialajacy abs nie wiem czym to moze byc spowodowane ale napisze co zaobserwowalem: przekaznik 18 OK bezpiecznik OK bawilem sie pseudo VAGiem ktory wykazal blad bodajrze 274 zawór dolotowy tylny lewy N134 moze ktos moze mi rozjasnic co moglo sie z nim stac ???? i jeszcze jedno pytanko czy po przekreceniu kluczyków w stacyjce pompa ABSu powinna wydac jakis dzwiek "brzeczenie" bo jesli tak to u mnie nic takiego sie nie dzieje
przed wizyta w profesjonalnym warsztacie prosze o porade i z gory wielkie dzieki !!!! Pozdrawiam!!!!

- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Z tego co mi wiadomo to po przekreceniu kluczyka powinno byc slychac jakies tam bzyczenie. Chyba musi sie "napompowac" akumulatorek cisnienia. Jak sie myle to oczywicie niech mnie ktos poprawi
A co do samego bledu, to sam jestem ciekaw o co chodzi?? Jakby bylo samo "tylny lewy" to bym po prostu sprawdzil czujnik abs-u tylny lewy
Ale "zawor dolotowy"...

A co do samego bledu, to sam jestem ciekaw o co chodzi?? Jakby bylo samo "tylny lewy" to bym po prostu sprawdzil czujnik abs-u tylny lewy

- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
W jakieś 1-2 sekundy po włączeniu zapłonu słychać tylko jedno pstryk (jakiś przekaźnik) i w tym momencie lampka kontrolna ma zgaśnie. VAG ci wykrył cos konkretnego.Tyle że vag wykrywa usterke elektryczną. Więc mogą być to tylko przewody do tego zaworu uszkodzone a nie koniecznie sam zawór. I tu byłbym ostrożny żeby nie dać się naciągnąć. POjechałbym do jakiegoś niezależnego elektryka lub samemu sprawdził przewody. Chodzi o kable dochodzące do styków 3 oraz 54 komputera ABS-u. (to numery z golfa ale sądzę że w pasku sa te same). Opór mierzony na tych stykach po wyjęciu całego wtyku od komputera ma wynosić 6-10 omów. Jeśli jest inaczej to możesz sprawdzić miernikiem same kable - poznasz przy kompie po kolorach które to. Może będziesz miał szczęście i tylko one.
[ Dodano: Czw Mar 23, 2006 9:28 pm ]
[ Dodano: Czw Mar 23, 2006 9:28 pm ]
czujnik to czujnik a zawór to zawór. Są cztery dolotowe i cztery upustowepiotrek1313 pisze:czujnik abs-u tylny
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Znalazlem w serwisowce passata sposob sprawdzania poszczegolnych stykow przy kompie absu, ale ewidentnie sa 3 doplywowe i 3 odplywowe zawory. Jest wyraznie napisane np zawor doplywu przedni prawy, zawor doplywu przedni lewy, zawor doplywu...tylny (tak jakby zbiorczy?). Mam ksiazke do B3 i B4, wiekszosc rzeczy jest opisane w czesci dla b3, a ew zmiany w czesci dla b4. Niestety w drugiej czesci nic nie znalazlem na temat czterech zaworow jak pisze Paweł Marek, wiec chyba ci nie pomoge 
Powodzenia i pozdrawiam

Powodzenia i pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
piotrek1313 ja to wiem o Golfie III więc może w B3 jest tak jak w twojej serwisówce. Na pewno w MK3 są po dwa zawory na każde koło. Może w B3 jest inaczej. Tylko dlaczego by wtedy kłamał VAG że jest uszkodzony tylny lewy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
No, ok, przeciez ja sie wcale z toba nie klocePaweł Marek pisze:piotrek1313 ja to wiem o Golfie III więc może w B3 jest tak jak w twojej serwisówce. Na pewno w MK3 są po dwa zawory na każde koło. Może w B3 jest inaczej. Tylko dlaczego by wtedy kłamał VAG że jest uszkodzony tylny lewy.






Poszukam jeszcze raz, dokladniej, bo naprawde fajny system sprawdzania - omomierz miedzy poszczegolnymi pinami na kablu do kompa absu. jak wartosci nie takie to w tabeli opisane jak to naprawic

Pozdro

- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ależ spoko nie twierdzę że się kłócisz. Sam powinienem napisac wyraźniej że pisze o MK3 - moja wina. W książce Vw Golf i Vento jest identyczna tabela do testowania ABS-u miernikiem. I jest uwzględniona zmiana ABS-u od 1995 roku.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
coś chyba pogmatwane. Na drugiej fotce zawór dopływu tylny jest powtorzony dwa razy, i numery stykow w ostatnim wierszu w pierwszym i ostatnim polu się nie zgadzają. Nie kapuję z tego nic.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości