Strona 1 z 1

[mk3] Cieknący olej + alarm kontrolki

: czw mar 23, 2006 20:27
autor: rav0910
O to cały mój problem:

-ubywa mi oleju - silnik od jakiegoś czasu jest mokry od oleju na całości.
-ubywa mi płynu chłodniczego - co jakiś czas muszę dolewać, niby nigdzie nie kapie ale jednak ubywa
- olej ma rzadką konsystencję w porównaniu z nowym olejem- od wymiany przejechałem 5 tyś km
-co jakiś czas włącza mi sie kontrolka od oleju i strasznie piszczy - wystarczy wrzucić luz i po chwili przestaje, dzieje sie tak na trasie, w mieście jeszcze sie z tym nie spotkałem, ostatnio pognałem go po autostradzie 160km/h i właczył się alarm, zatrzymałem się wyłączyłem silnik zachwilę włączyłem i juz było ok.

Silnik 1,8 ABS, olej mineralny mobila.

Czy to może byc wina uszczelek? Własnie przymierzam się do wymiany wszystkich +pasek rozrządu.

: czw mar 23, 2006 20:35
autor: Adamtd
rav0910 pisze:ilnik od jakiegoś czasu jest mokry od oleju na całości
wytrzyj do sucha i obserwuj skąd się leje, bo tak bardzo wstępnie wygląda na uszczelkę pod głowicą, ale może być jeszcze coś...

: pt mar 24, 2006 22:30
autor: rav0910
Zauważyłem że chyba dzieje się tak jak hamuje silnikiem... ale nie jestem w 100% pewien

: sob mar 25, 2006 09:34
autor: bodzio_j
To może być coś więcej niż tylko uszczelka. Olej, płyn...Silnik umyć i patzreć skąd cieknie.Uszczelka pod głowicą prawie na pewno poszła. Mogło coś pęknąć-blok (mało prawdopodobne) głowica-bardziej prawdopodobne.

: ndz mar 26, 2006 14:35
autor: KamilW
Witam... tak jak koledzy... umyc silnik... zobaczyc skad cieknie (pod glowica na bank) i przejsc na lepszy olej... najlepiej syntetyk... jak bedziesz wymienial uszczelki to wymien tez uszczelniacze zaworow... jak bedziesz mial to wszystko wymienione to mozesz bez obaw wymienic olej... najprawdopodobniej woda sie teraz do niego dostaje i stad twoj problem... a i nie zapomnij wymienic srub do glowicy (50 zl) pozdrawiam

: ndz mar 26, 2006 17:09
autor: rav0910
Na syntety z mineralnego? ma przejechane juz 210 tyś!!! Ponoć bym wypłukał cały silnik w ten sposób

: ndz mar 26, 2006 17:51
autor: KamilW
Wiesz co mnie tez tak straszono... mam wymienione wszystkie uszczelki i uszczelniace zaworowe, pierscienie zgarniajace i panewki bo mialem problem z braniem oleju... zalalem go miesiac temu syntetykiem i chodzi jak zloto... nie ten silnik... ps tez mam 210 tys... a jak ty sobie wymienisz uszczelke pod glowica i uszczelniacze i te pierscienie to mysle ze spokojnie moglbys przejsc na syntetyk... wyjdzie to silnikowi tylko na dobre... pozdrawiam