Strona 1 z 1

Jaki interfejs do OBD1 ????

: czw mar 23, 2006 01:35
autor: piotrek1313
Witam!
Mam pytanie w sprawie interfejsow do diagnozowania atuka poprzez OBD1.
Przegladalem alledrogo :D i tam maja interfejsy po kilkadziesiat zl i chyba kupie ktorens z nich. Komentrzy negatywnych na karcie uzytkownika za bardzo nie widac, wiec moze to cos warte jest? :)
Powiedzcie mi jaka jest roznica miedy interf K-line i K+L-line??? Bo poza roznymi napisami na obudowie K-line/K+L-line nie widac zeby jeszcze czyms sie roznily :bigok:
K+L http://www.allegro.pl/item91320556_inte ... ocja_.html
K http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... %3C%2Fi%3E
No i co tak naprawde moge zdzialc za pomoca takiego interfejsu? Czy to faktycznie dziala tak jak VAG, gdzie za sam wjazd i podpiecie pod niego trzeba zaplacic kilkadziesiatt zl??
Pozdraiwam :pub:

PS: a moze polecacie cos innego?? :)

[ Dodano: Czw Mar 23, 2006 00:42 ]
A tak w ogole to pytalem sie tego sprzedajacego o ten interfejs spod pierwszego linka. Czy nie ma problemow, konfliktow sprzetowych, czy na pewno podejdzie itp (tak dla zasady) i dostalem taka odpowiedz "w grupie vw diagnoza jest od 1992r" :grin: Nie wiem jak to interpretowac (mam paska '90)? Ze niby przez te moje wtyczki nic nie zdzialam?? :chytry: Chyba kolesiowi sie cos pomieszalo, albo ma "nienjaswiezsze" dane :grin: A moze te wtyczki sa tylko dla picu?? :jezor: Nieeeee - przeciez autko bylo juz podpinanae :smoke:

: czw mar 23, 2006 09:22
autor: djtom
http://obd2.pl/obd2/

nie sugeruj sie nazwą strony.

: czw mar 23, 2006 11:43
autor: piotrek1313
djtom, sugerujesz, ze mam od nich kupic, czy tam mam sobie tylko poczytac?? :)
Bo oni maja tylko jeden zestawik do OBD1 za 100,-
Ktos moze jest mi w stanie podac roznice miedzy K a K+L i miedzy ukladami na max232 a takimi na transoptorach???
Chyba sie skusze na ten z allegro, tylko jeszcze nie wiem ktoren bedzie odpowiedni...
Pozdr :)

: czw mar 23, 2006 16:25
autor: djtom
nie znam szczegółow, ale wiele osób poleca ta strone, weic jakbym chciał kupic to zacząłbym od kontaktu telefonicznego z ta firmą.

: czw mar 23, 2006 19:16
autor: PitrekT
Niektóre starsze auta (czytaj sterowniki) potrzebują do komunikacji dwóch lini K i L.Wtedy przydatny jest interfejs na opto.Natomiast nowsze mają tylko linię komunikacyjną K.Z interfejsem na optoelementach nie działają programy dosowe.

Pozdrawiam

: czw mar 23, 2006 19:31
autor: metju
djtom pisze:http://obd2.pl/obd2/

nie sugeruj sie nazwą strony.
Poprzeglądaj stronę którą podał ci djtom, napewno dowiesz się wszystkiego konkretnie i fachowo. Szczególnie polecam forum.

: czw mar 23, 2006 20:13
autor: Mrozio
Na http://obd2.pl/obd2/ jest wiele osob bardzo nieprzyjemnych.Czesto wysmiewaja sie z pytan zadawanych na ich forum lub mowia ze odbiera im sie chleb. Tam nie jest tak jak na forum vwgolfa gdzie wszyscy sobie mowia co i jak z pelna kultura...
Bardzo mi sie odb2.pl nie podoba.Tak po za tym to na http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=41853 wrzucilem obrazek z odb2. Ponoc obd i odb2 sa takie same pod wzgledem budowy.Dla VW potrzebne sa linie K i L.Jesli sie myle niech ktos mnie poprawi.Ostatnio cos nie mam za czesto racji.
Pozdrawiam

: czw mar 23, 2006 20:48
autor: piotrek1313
PitrekT pisze:Niektóre starsze auta (czytaj sterowniki) potrzebują do komunikacji dwóch lini K i L.Wtedy przydatny jest interfejs na opto.Natomiast nowsze mają tylko linię komunikacyjną K.Z interfejsem na optoelementach nie działają programy dosowe.

Pozdrawiam
No i o to mi wlasnie chodzilo :) Punkcik dla ciebie :pub:

: czw mar 23, 2006 20:54
autor: BeBe_1
Witam.
Piotrek1313, fora dyskusyjne takie jak forum.obd2 wymagają od użytkownika sporej wiedzy z tematu diagnostyki samochodowej (jest o tym zapis w regulaminie).Żeby brać udział w dyskusji a tym bardziej udzielać rad jest ona niezbędna, bo skutki złej prady lub niezrozumienie skutkujące złym wykonaniem jej są naprawdę przykre.Ale czytanie tego forum jest naprawdę kopalnią wiedzy na tematy dignostyki samochodowej i od tego można zacząć. Interfejs jest to jedna sprawa a oprogramowanie to druga. Trzeba je na początek poznać i zrozumieć co jest zaszyte w sterowniku(ach).A jeżeli posiadasz trochę wiedzy o elektronice i zdolności manualnych to interfejs zrobisz sobie sam :-) .Na początku zacznij od prostych rzeczy.

: czw mar 23, 2006 23:41
autor: piotrek1313
BeBe_1 pisze:Witam.
Piotrek1313, fora dyskusyjne takie jak forum.obd2 wymagają od użytkownika sporej wiedzy z tematu diagnostyki samochodowej (jest o tym zapis w regulaminie).Żeby brać udział w dyskusji a tym bardziej udzielać rad jest ona niezbędna, bo skutki złej prady lub niezrozumienie skutkujące złym wykonaniem jej są naprawdę przykre.Ale czytanie tego forum jest naprawdę kopalnią wiedzy na tematy dignostyki samochodowej i od tego można zacząć. Interfejs jest to jedna sprawa a oprogramowanie to druga. Trzeba je na początek poznać i zrozumieć co jest zaszyte w sterowniku(ach).A jeżeli posiadasz trochę wiedzy o elektronice i zdolności manualnych to interfejs zrobisz sobie sam :-) .Na początku zacznij od prostych rzeczy.
Ja nie potrzebuje wiele, na razie najbardziej zalezy mi na samej diganozie - porownac ew kod bledu z tabela i jechac do sklepu po uszkodzona czesc :)
Interfejs pewnie i bym umial zrobic sam bo lutownica mi nie obca, ale nie chce mi sie jezdzic za czesciami (bo kupienie wszystkiego za jednym zamachem czasami graniczy z cudem), poza tym koszt wszytkich czesci w porownaniu do zestawu za 45,-... Za duzo bym nie zaoszczedzil. Przynajmniej ladna obudowe bede mial :jezor:
No nic, pozdrawiam i dzikuje wszystkim za zainteresowanie tematem :pub:

: czw mar 23, 2006 23:57
autor: metju
Możesz wszystko na raz kupić, tam nic szczególnego nie ma w układzie na opto. W przypadku niemożliwości dostania transoptorów PS2501 można zastosować układy PC817. W dobrym sklepie elektronicznym powinni wszystko mieć. Do max232 również. Powodzenia!