Strona 1 z 1

Problem z zimnym silnikiem Mk3 1.8 AAM- falujące obroty

: czw gru 30, 2004 17:17
autor: golec
Witajcie !!!
Jak wspomniałem mam mk3 1.8 a problem polega na tym, że po odpaleniu przy zimnym silniku po 30 sek na wolnych obrotach silnik faluje, kopci czuć benzynę. Zmieniłem czujnik temp i zresetowałem komp było fajnie przez 1 dzień podobno może być silniczek krokowy ale czy napewno? Po przejściu na gaz jest O.K.
pomóżcie!!!

: czw gru 30, 2004 17:26
autor: Kaczajazda
A może ssanie? A na benzynie cały czas tak robi? A może sonda? Może być też silnik krokowy :>

: czw gru 30, 2004 20:10
autor: czyś
Objawy jakby na rozruchu na paliwie miał coś z mieszanką (zalewa się albo ma bardzo ubogą).
Ewentulanie po takim kilkukrotnym rozruchu i zgaśnięciu wykręć i obejrzyj świece, czy nie są czarne (za bogata mieszanka lub się zalewa), biało-szare (za uboga). Wszystkie powinny być szarobrunatne i suche.
To wszystko powinien pokazać analizator spalin, jak masz dostęp. U mnie powietrze/benzyna w stosunku 14/1 (też AAM).
I wtedy będzie łatwiej szukać przyczyny (wtrysk, zapłon).

: czw gru 30, 2004 20:47
autor: szorka
czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy - obstawiam te 2 rzeczy ( bo czujnik temp. wymieniałeś)- który rok auta to ci powiem jak zczytać błędy.-od tego powinieneś zacząć.

: pt gru 31, 2004 10:01
autor: golec
Witam ponownie sorki że tak późno ale nie mam w domu neta
Jeśli chodzi o samochód to jest z '92 roku a sam też podejrzewam silnik krokowy chociaż nie wiem czy aby nie czujnik zasysanego powietzrza sonda jest jednoprzewodowa może sie nie wygrzewa. Świece są faktycznie czarne po takim odpaleniu z rana co chyba tłumaczy fakt kopcenia z wydechu i odoru spalin. Czy silnik krokowy można jakoś zregenerować? ciężko się do niego dostać i co tam można wyczyścić? przypominam że to dzieje się tylko przy zimnym silniku jak złapie około 20'C jest juz wszystko O.K.
a zapomniałbym
Najlepszego w nowym 2005 roku
mniej awarii, wiecej wysokich obrotów
no i trzymajcie się nawierzchni!!!!!

: pt gru 31, 2004 11:53
autor: danielsku
A ja myślę że to sonda głupieje skoro masz gaz...

: pt gru 31, 2004 14:00
autor: szorka
A ja przypomnę taką historię - golf II silnik RP MONOJETRONIC (czyli bardzo podobny do Monomotronic w AAM)
Po odpaleniu trząsł się kopcił z rury jak stary diesel, świece całe czarne- komputer pokazał błąd 2341 (ukł. sterowania sondy lambda) zresetowałem komputer i dałem dodatkową masę od obudowy kompa do błotnika.POMOGŁO
dodatkowo sprawdził bym potencjometr przepustnicy i silnik krokowy- jak go sprawdzić znadziesz w książce do mk3 (którą można było tu gdzieś ściągnąć) oraz w screenie który posłałem na PW.

Pogadaj z kolegą Skygge ma dodatkowy silnik krokowy i dolna część wtrysku z potencometrem przepustnicy.