Czym różnią się slniki 1.8 z mk2???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

panmino
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 10:28
Lokalizacja: Częstochowa

Czym różnią się slniki 1.8 z mk2???

Post autor: panmino » wt mar 21, 2006 21:49

Czym praktycznie (mechanicznie) różnią się poszczególne silniki 1.8 z Golfa II Mam na myśli silniki ośmiozaworowe. Mój RP ma 66kw, tymczasem 1P ma 72kw, HT - 79, a PB ma aż 82kW. Mają one inne konty otwarcia i zamknięcia zaworów, inny kąt zapłonu oraz wyższy stopień sprężania, ale skąd te różnice. Czym technicznie różnią się te silniki? Pomijam kwestę wtrysku, który niezależnie od mocy był KE- Jetronic lub Digifant. Ktoś coś wie???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt mar 21, 2006 22:10

Różne kąty sa spowodowane różnym kształtem krzywek wałka rorządu. Rózny stopień sprężania innym kształtem komór spalania np denek tłoków.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

panmino
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 10:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: panmino » śr mar 22, 2006 10:05

No ale mnie chodzi o konkrety. Np. Czy na pewno inny kształt tłoka, czy też może głowicy? Lub czy to inny wałek, czy inne ustawienie wałka w stosunku do wału. Czy wymiana wałka w moim RP + wymiana głowicy uczyni z niego np. 82kw PB? Gdzie takie dane znaleźć?



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr mar 22, 2006 11:01




bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr mar 22, 2006 11:31

panmino pisze:. Czy wymiana wałka w moim RP + wymiana głowicy uczyni z niego np. 82kw PB? Gdzie takie dane znaleźć?
cudów nie ma, nie uczyni.Różnica jest jeszcze w zasilaniu, PB jest na wielopunkcie, Twój mono. Oprócz kątów otwarcia, wałek może mieć inny wznios krzywek, są wałki tzw "szybkie". W uproszczeniu sprowadza się to do większego otwarcia zaworu a tym samym lepszego napełnienia cylindra.Nie da się wybiórczo potraktować zmian. Jedna pociąga za sobą inną.



panmino
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 10:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: panmino » śr mar 22, 2006 15:28

Doppel - wobber, to super strona, ale oprócz danych liczbowych nie ma tam technicznych szczegółów, jeśli chodzi o silniki ośmiozaworowe. Czyli zakładamy, że jest tam inny wałek, oraz wtrysk wielopunktowy? Z tym wtryskiem to nie byłbym taki pewien, że jest przyczyną większej mocy. Silniki 1.3, na gażniku i na wtrysku (NZ) mocą się nie różniły. A co ze sprężaniem? W wymienionych przeze mnie silnikach jest stopień sprężania 10 do 1, u mnie 9. Czy to kwestia głowicy, czy tłoków? I jeszcze jedno, czy nie sądzicie, że gdy wyrzucę podgrzewacz z kolektora dolotowego, to będę miał sprawniejsze napełnianie cylindra?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 270 gości