Kremowej barwy substancja w obudowie filtra powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Kremowej barwy substancja w obudowie filtra powietrza

Post autor: paulox » czw gru 30, 2004 14:26

Witam
Auto to golf 2 PN (1,6 gaźnik pierburg 2EE)

Wczoraj wymieniłem filtr powietrza na nowy i przy wymianie zauważyłem we wnętrzu obudowy filtra taką białą (troche jakby kremową) maź w małych ilościach. Ta substancja była po stronie tej rury gumowej łączącej pokrywę zaworów z obudową filtra.

Dodam, że ta rura gumowa jest na zgięciu "przełamana" tzn. nie jest w tym miejscu okrągła tylko ma mały prześwit.

Co może być tego przyczyną? Jeszcze dodam że od tygodnia sporadycznie i na bardzo krótkich odcinkach jeżdzę samochodem.

Tak na marginesie to auto bardzo dobrze jeździ, pali w normie i nie ma zadnych problemów z jazda na gazie i na benzynie.


Jeszcze drugie pytanie o sam gaźnik. Jak pracuje na obrotach biegu jalowego (950 - 1000) to po otwarciu pokrywy silnika słychać delikatnie taki dźwięk "tryk tryk" co kilka sekund chyba z okolic gaźnika. Co to moze być?? Czy to jest normalne?



Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » czw gru 30, 2004 14:59

Miałem to samo , pewnie pierścienie masz do wymiany(u mnie ponad 250kkm) - było tego całkiem sporo zbierało się w dolnym prawym rogu i brudziło filtr- nie kieruj odmy do filtra powietrza , albo zrób sobie odolejacz odmy :helm: ,albo po prostu pokombinuj :grin: - jedyny mankament to jak stoisz na światłach i działa dmuchawa to trochę czuć (ja nie czuję ale pasażerowie często)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » czw gru 30, 2004 15:15

Tylko u mnie to są w sumie śladowe ilości. Zastanawiam się tylko czy to nie jest spowodowanę tym, że ta rura gumowa jest zgięta w taki sposób że na zgięciu prawie brak prześwitu i może z tego powodu pluje tym czymś.

A gaźnik też ci tak cyka co kilka sekund??



maverik_1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn lis 29, 2004 17:55
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: maverik_1 » czw gru 30, 2004 15:37

Jak jeżdzisz bardzo małe odcinki i silnik się nie zagrzeje, a na dworze jest teraz dość wilgotno to taki obiaw jest w miare normalny.
Oserwój tylko stan płynu chłodzącego i stan oleju jak się nie będą zmieniać( stan, barwa, konsystencja) to nie masz się czym przejmować tylko cza wsąść i przegonić auto na troche dłuższym odcinku 50 km troche ostrzej i powinno wszystko wrócić do normy.

Tykanie o ile się nie myle może powodować silnik krokowy ale nie jestem pewien.



Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » czw gru 30, 2004 15:58

taa jak tyka to znaczy że działa :helm: - jak jest wszystko w porządku to po co się przejmować?
Podstawowa sprawa przy diagnostyce 2EE to zczytać kody błyskowe a dopiero potem zgłębiać się dalej, wiele ludzi tego nie rozumie, a co drugi post się powtarza .aż palce bolą od pisania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
szymek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt paź 15, 2004 13:38
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Re: Kremowej barwy substancja w obudowie filtra powietrza

Post autor: szymek » czw gru 30, 2004 17:21

paulox pisze:Witam
Auto to golf 2 PN (1,6 gaźnik pierburg 2EE)

Wczoraj wymieniłem filtr powietrza na nowy i przy wymianie zauważyłem we wnętrzu obudowy filtra taką białą (troche jakby kremową) maź w małych ilościach. Ta substancja była po stronie tej rury gumowej łączącej pokrywę zaworów z obudową filtra.

Dodam, że ta rura gumowa jest na zgięciu "przełamana" tzn. nie jest w tym miejscu okrągła tylko ma mały prześwit.

Co może być tego przyczyną? Jeszcze dodam że od tygodnia sporadycznie i na bardzo krótkich odcinkach jeżdzę samochodem.

Tak na marginesie to auto bardzo dobrze jeździ, pali w normie i nie ma zadnych problemów z jazda na gazie i na benzynie.


Jeszcze drugie pytanie o sam gaźnik. Jak pracuje na obrotach biegu jalowego (950 - 1000) to po otwarciu pokrywy silnika słychać delikatnie taki dźwięk "tryk tryk" co kilka sekund chyba z okolic gaźnika. Co to moze być?? Czy to jest normalne?
LPG jest??

jak masz gaz założony to normalne...nic się nie martw , bo gaz ma inny odczyn niż benzyna i inaczej działa na olej...mam to samo w T4 2.5 410.000km przelotu i nic oleju nie bierze...a tą maź mam od 200.000km czyli prawie cały cZas jak jeżdżę na gazie :)))



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Re: Kremowej barwy substancja w obudowie filtra powietrza

Post autor: paulox » czw gru 30, 2004 17:31

To super :grin:
Dzięki chlopaki za odpowiedzi.

Mam jeszcze pytanko odnosnie oleju. W tej chwili mam wlany półsyntetyk (10w40). Na wiosnę lub wczesniej (zalezy ile km zrobie) będe wymieniać.
Troszke oleju ubyło (ok pół litra na 4000 km).
Troszkę zauważyłem że uszczelka pod miską olejową chyba przepuszcza.
Na wymianie lepiej zalać mineralnym??? I czy przy zmianie oleju półsyntetycznego na mineralny trzeba cos jeszcze dodatkowo zrobic czy te resztki które zostaną nie będą miały wpływu na nowy olej?? Teraz jeżdzę na orlenie oil platinium semisyntetyk.



kwiatekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kwiatekm » śr sty 05, 2005 22:31

0,5 litra to jeszcze nie tak duzo jak na 4 tys. Radzilbym zmienic go po 10 gora 15 tys km.
A odnosnie bialej substancji to normalne szczegolnie w zimie. Ja tez to mam. Jezdze na gazie i tylko w zimie tworzy mi sie cos takiego. Pamietaj tylko aby po zimie przeczyscic przewod odpowietrzajacy komore silnika bo w nim lubi sie to zagniezdzic zatykajac tym samym przewod i nic z odpowietrzenia



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » śr sty 05, 2005 22:47

kwiatekm pisze:0,5 litra to jeszcze nie tak duzo jak na 4 tys. Radzilbym zmienic go po 10 gora 15 tys km.
A odnosnie bialej substancji to normalne szczegolnie w zimie. Ja tez to mam. Jezdze na gazie i tylko w zimie tworzy mi sie cos takiego. Pamietaj tylko aby po zimie przeczyscic przewod odpowietrzajacy komore silnika bo w nim lubi sie to zagniezdzic zatykajac tym samym przewod i nic z odpowietrzenia
A jakie są skutki słabego odpowietrzania? Bo u mnie ten przewód jest zgięty, że wogole male to odpowietrzanie chyba jest.



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » czw sty 06, 2005 16:04

Dzisiaj sie pytałem mechanika o ten "krem" to mówi że to ma o tej porze 80% samochodów i to całkowicie normalne jest.

Czy ktoś zna odpowiedz na pytanie co sie dzieje jeśli odpowietrzanie nie działa, bo poprawiłem tą rurkę zeby miała większy prześwit i teraz pokrywa zaworów oddycha lepiej, nawet mam wrażenie że silnik lepiej zaczął pracować i jakby szybszy samochód się zrobił :hmm: ale to moze tylko mi sie wydaje dzięki autosugestii :grin: bo jak sie cos robi to sie wydaje podswiadomie ze bedzie lepiej - wsiada sie i faktycznie sie wydaje lepiej :rotfl:



Awatar użytkownika
adas3003
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 15:26
Lokalizacja: SIEMIANOWICE SLASKIE
Kontakt:

Post autor: adas3003 » sob sty 08, 2005 14:28

wedlug mnie koncza sie pierscienie albo uszczelka pod glowica obserwuj stan plynu w zbiorniczku wyrownawczym jesli bedzie ubywac to znaczy ze ktoras z tych rzeczy padla.Jest jeszcze jedna rzecz ktora moze to powodowac ale tego ci niezycze moze blok silnika ma gdzies pekniecie



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » sob sty 08, 2005 15:49

adas3003 pisze:wedlug mnie koncza sie pierscienie albo uszczelka pod glowica obserwuj stan plynu w zbiorniczku wyrownawczym jesli bedzie ubywac to znaczy ze ktoras z tych rzeczy padla.Jest jeszcze jedna rzecz ktora moze to powodowac ale tego ci niezycze moze blok silnika ma gdzies pekniecie
Ho Ho Ho jakie czarne scenariusze :helm: raczej nic sie nie dzieje powaznego skoro 80% samochodów ma tą białą maź w okresie jesienno zimowym.



zed

Post autor: zed » pt mar 18, 2005 19:38

Moim zdaniem to tez nic powaznego.Robilem remont niedawno a teraz mam ta maz od jakiegos czasu i mysle ze to tylko i wylacznie od wilgoci zwlaszcza ze trzymam go na dworzu non-stop. Druga sprawa to niedogrzanie silnika i to ze mam LPG a to nie to samo co benzynka :pub:



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » sob mar 19, 2005 01:06

witam, mam to samo, nie ma co sie przejmowac z tym szlamem, poprostu jak sie go nazbiera w rurkach to zatka odpowietrzanie skrz. korbowej wtedy nalezy przeczyscic, czyli odlaczyc przewod i przedmuchac sprezarka tak zeby do filtra powietrza nie doszlo ladnie wyczyscic wszystko, ale mimo tego pojawi sie niebawem :), dobrze ze juz niedlugo wiosna idzie. A propo jak sie nie przeczysci tego to jedynie moze ciec olej pod korkiem wlewu oleju! bedzie sie saczylo. Ale warto przeczyscic bo silniczek inaczej pracuje. Powodzenia.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 362 gości