Strona 1 z 1

Oznaczenie czujnika w ABU - problem

: wt mar 21, 2006 20:40
autor: ultradźwięk
Witam
Mam ogromną prośbę. Otóż postanowiłem wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego i koleś dał mi do mojego silnika 1,6 ABU czujnik o oznaczeniu 6U0919501B.
Z kolei w momencie wymiany okazało się że oznaczenie na starym czujniku to 357919591A.

Tyle tylko że w starym temperatura była w granicach 70 i po narzaniu 90 i wentylator się załączył.
W nowym temperatura 90 stopni tyle tylko że na postoju wzrosła do 110 i moje nerwy nie wytrzymały bo wentylator się nie załączył i zgasiłem silnik, po czym założyłem stary.

Podsumowując czy może ktoś podac jakie powinno być oznaczenie czujnika.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

[ Dodano: Wto Mar 21, 2006 19:41 ]
Oj przepraszam w starym oznaczenie 357919501A

: wt mar 21, 2006 22:35
autor: Kiler
Dziwna sprawa z tą temperaturą. Może stary źle odczytywał :bajer: ... Edek mówi, że gość dał Ci faktyczny zamiennik tego czujnika --> raz, dwa i trzy... Także wszytko powinno być git, bo to fabryczny zamiennik. Rozgrzej go jeszcze raz i dotknij dolny wąż czy robi się gorący przy ~90 stopniach :chytry: .


Pozdr :pub: .

: wt mar 21, 2006 22:57
autor: borys1966
ale czujnik temperatury nie ma nic wspólnego z załaczaniem wentylatora. wentylator załącza włącznik termiczny który jest wkręcany do chłodnicy. Czujnik temp. płynu chłodzącego do golf III 1.6 ABU ma żółty plastikowy pasek.

: wt mar 21, 2006 23:27
autor: ultradźwięk
Kiler pisze:Dziwna sprawa z tą temperaturą. Może stary źle odczytywał
też mi się tak zaczęło wydawać dlatego postanowiłem zmienić czujnik. Jednak jeżeli to jest zamiennik to dlaczego taka temperatura. Możesz powiedzieć przy ilu stopniach oczywiście według wskaźnika zalącza Ci się wentylator? Bo tak jak napisałem troche przeraziła mnie ta temperatura:(
borys1966 pisze:ale czujnik temperatury nie ma nic wspólnego z załaczaniem wentylatora. wentylator załącza włącznik termiczny który jest wkręcany do chłodnicy. Czujnik temp. płynu chłodzącego do golf III 1.6 ABU ma żółty plastikowy pasek.
Słyszałem że chłodnice załącza jakiś czujnik termiczny, ale nie rozumiem zachowania podczas zamiany czujników temperatury płynu chłodniczego (oba z żółtym paskiem). Z tego co wiem dwa piny podają wartości na wskaźnik a drugie dwa do komputera. A czy oprócz włącznika termicznego za włączenie wiatraka nie jest odpowiedzialny również komputer?

Aha i jeszcze jedna sprawa. Byłem na podłączeniu do komputera w tygodniu i wykazał błąd sondy. Do badania skłoniły mnie problemy z odpaleniem samochodu, tyle tylko że zimnego.
Dzisiaj jednak jak samochód sobie po chodził i temperatura urosła do tych 110 i zgaszeniu auta po chwili miałem problemy z odpaleniem. Po założeniu starego czujnika samochód zapalił niemal na dotyk (oczywiście po kilkuminutowy ostygnieciu). Czy winę w tym wpadku ponosi tylko sonda?

Bardzo dziękuję za pomoc w rozwiązaniu tej zagadki, bo ta sprawa mnie zaczyna przerastać

: śr mar 22, 2006 10:54
autor: bodzio_j
ultradźwięk pisze:Aha i jeszcze jedna sprawa. Byłem na podłączeniu do komputera w tygodniu i wykazał błąd sondy. Do badania skłoniły mnie problemy z odpaleniem samochodu, tyle tylko że zimnego.
Dzisiaj jednak jak samochód sobie po chodził i temperatura urosła do tych 110 i zgaszeniu auta po chwili miałem problemy z odpaleniem. Po założeniu starego czujnika samochód zapalił niemal na dotyk (oczywiście po kilkuminutowy ostygnieciu). Czy winę w tym wpadku ponosi tylko sonda?
Jest jeszcze jedna możliwość. Czujnik który kupiłeś jest wadliwy. To się niekiedy zdarza. Za włączenia wentylatora odpowiada wyłącznik termiczny w dollmej części chłodnicy-jest dwustopniowy.

: śr mar 22, 2006 15:32
autor: ultradźwięk
bodzio_j pisze:Jest jeszcze jedna możliwość. Czujnik który kupiłeś jest wadliwy
Zmierzylem opor na stykach 1 i 3 oraz 2 i 4. Wartosci te różnią się o około 500 Ohm. Czy tak powinno być?
Nie wiem czy na droge powrotna z pracy nie zamienic tego czujnika ale boje sie ze podczas jazdy albo gdzies na swiatłach mi sie autko przegrzeje :(. Co panowie radzicie?