Strona 1 z 2

pali olej

: wt mar 21, 2006 16:20
autor: Ezi
mam problem z silnikiem, chodzi o to ze pali olej i jak się przystawi szmate do tłumika i doda gazu to szmata robi sie czarna od doleju. jak jest tego przyczyna, czy to uszczelka pod głowicą??

: wt mar 21, 2006 16:38
autor: barca90
Jeżeli to jest sadza po spalonym oleju to uszczelniacze zaworów do wymiany albo pierścienie.

: wt mar 21, 2006 17:02
autor: Ezi
to nie jest sadza. wygląda jak olej, bo jak się przyłoży ręke to jest to mokre i tłuste

: wt mar 21, 2006 18:41
autor: KamilW
jak tluste i mokre to
a) poszly uszczelniacze
b) poszly pierscienie
c) pekla glowca :)
d) wszystkie odpowiedzi sa prawidlowe
A dymi ci na niebiesko czy tylko rzyga olejem?

: wt mar 21, 2006 20:35
autor: Adamtd
Ezi pisze:chodzi o to ze pali olej
Dwa zasadnicze pytania:
- oleju na bagnecie Ci ubywa?
- kolor spalin wpada w niebieski?
A ten test który zrobiłeś może nawet nie wiesz, ale jest to badanie zadymienia spalin, lecz... w dieslu. Spalony olej wcale nie jest czarny - czarny jest wynik niecałkowitego i nieprawidłowego spalania.

: wt mar 21, 2006 21:16
autor: KamilW
Adamtd pisze:A ten test który zrobiłeś może nawet nie wiesz, ale jest to badanie zadymienia spalin, lecz... w dieslu. Spalony olej wcale nie jest czarny - czarny jest wynik niecałkowitego i nieprawidłowego spalania.
Witam kolege inzyniera :) :pub: zgodze sie co do ubywania oleju... bo to bedzie najwyrazniej wskazywalo na jego przedowstawanie sie do silnika i wyrzucanie przez rure... owszem wynik niecalkowitego spalania jest czarny ale jest to najczesciej sadza w postaci lotnej a nie jako tlusta i mokra maz... zreszta sadze od oleju latwo odroznic... a co do oleju to przepracowany olej tez jest koloru czarnego... ale w tym przypadku najwazniejsze jest to czy silnik dymi na niebiesko i czy ubywa oleju... Pozdrawiam :)

: wt mar 21, 2006 21:30
autor: Adamtd
KamilW pisze:Witam kolege inzyniera
:pub:

: śr mar 22, 2006 12:05
autor: Ezi
troche kopci na niebieski i efekt jest taki że nawet przy rozgrzanym silniku w ciepły dzień z tłumika leci cały czas para, jakbym dopiero co go odpalił z rana i w w niskiej temperaturze. Poza tym czuc że pali olej.

: śr mar 22, 2006 13:16
autor: Adamtd
Ezi pisze: leci cały czas para
to jest normalne w zimie
Najważniejsze jest w Twoim przypadku ile oleju bierze silnik - tzn. czy 1 litr na 1000 km, czy 0,1 litra na 1000 km - o takie przeliczenie mi chodzi - czyli jak często i ile dolewasz oleju

: śr mar 22, 2006 14:14
autor: Ezi
nie wiem ile pali tego oleju bo zauważyłem to dopiero wczoraj, ale na bagnegie jest stan sie rajczej nie zmienia. Zresztą to auto mojej mamy i nie zawsze ja sprawdzam wszystkie płyny, czasem brat lub ojciec. Odkręcałem nawet świece, ale są suche.

: śr mar 22, 2006 16:13
autor: Adamtd
Ezi pisze:nie wiem ile pali tego oleju bo zauważyłem to dopiero wczoraj
Więc trzeba poświęcić na obserwacje jakieś od 1000 do 5000 km i obserwować co jakiś czas poziom oleju na bagnecie i zliczać ewentualne dolewki. Jeżeli faktycznie pali olej, to musi go ubywać z miski olejowej w ilościach zauważalnych

: śr mar 22, 2006 16:24
autor: Ezi
przecież nie będe jeździł 5000km czy nawet 1000 z niebieską chmurą na ogonie!! Jutro wymienie pierścienie, jak nie pomoże to zmienie jeszcze uszczelniacze na zaworach.

: śr mar 22, 2006 17:26
autor: Adamtd
Ezi pisze: z niebieską chmurą na ogonie!!
jeśli masz taką chmurkę to by silnik łykał z 1l/1000 km. Pierścienie to może być półśrodek, bo może trzeba większego remontu. Jeśli Ci się nie chce sprawdzić zużycia oleju to należy zrobić próbę ciśnienia sprężania wraz z próbą olejowa a nie wymieniać cokolwiek w silniku w ciemno.

: śr mar 22, 2006 18:23
autor: KamilW
Tez tak mysle... chyba taniej bedzie przeprowadzic taka probe niz wymieniac pol silnika... bo moze sie okazac ze to tylko uszczelka pod glowica... bez przeprowadzenia tego testu i jeszcze kilku innych nie da sie poprawnie zdiagnozowac co i czy wogole cokolwiek jest uszkodzone... u mnie przy niebieskiej chmurze z rury palil 2 l oleju na 1000 km ale mowy nie bylo o rzyganiu olejem z rury... tylko niebieski dym... i winne okazaly sie uszczelniacze... ale radze nie podejmowac pochopnych decyzji i posluchac Adama bo to naprawde konkretny i dobrze znajacy temat forumowicz... bo jesli w taki sposob bedziesz podchodzil do tematu to moze od razu wymien caly silnik... po co sie piep.....! pozdrawiam