Strona 1 z 1
problem z obrotomierzem
: pn mar 20, 2006 14:26
autor: malolat
witam, mam zegary z paska na jedna wtyczke w mk2 z 2 wtyczkami. mam problem z obrotomierzem, bo peta sie po skali jak jakis dzikus :> jak mocnej nacisne na pedal przy 3000obr to potrafi wyskoczyc az na pionowo w dol
(ok 9000). sam licznik jest sprawny, sprawdzalem w innym aucie, predkosciomiez z impulsatorem tez dziala, polaczenie do cewki jest, zreszta w poprzednich zegarach obrotek chodzil. wyglada to na brak jakiejs masy, ale raczej podlaczylem wszystkie wg rozpiski z faq... jakies sugestie?? moze rozebrac licznik i jakos bezposrednio go wpiac, troche barbarzynskie rozwiazanie, ale zawsze to jakas metoda... moze ktos obeznany z tematem by pomogl
. pozdrawiam
: pn mar 20, 2006 14:51
autor: miszczlipsk
Ja u siebie w dieslu tez tak mialem, sprawdz kable przy alternatorze(nie wiem czy w benzynie jest tak samo podlaczony
, i czy Ty masz benzyne czy diesla), moze ktorys sie odlaczyl czy cos, ja sprawdzilem i tak bylo, kabelek nie laczyl
Pozdro
: pn mar 20, 2006 14:57
autor: Marszall
Witam.Panowie odrazu pytanko gdzie jest w dizlu podłączony obrotomierz bo przecież nie pod cewke:D
Nie mam pojęcia a chciałbym wiedzieć.Z góry dzięki i pozdrawiam
: pn mar 20, 2006 15:21
autor: Ryś Stepowy
Z tego co wiem to w Dieslach jest podpięty pod alternator. Pzdr.
: pn mar 20, 2006 15:30
autor: bodzio_j
Marszall pisze:Witam.Panowie odrazu pytanko gdzie jest w dizlu podłączony obrotomierz bo przecież nie pod cewke:D
Nie mam pojęcia a chciałbym wiedzieć.Z góry dzięki i pozdrawiam
Pod alernator - tzw. styk W
: pn mar 20, 2006 17:25
autor: malolat
qrcze, mam pod cewke i chyba dosyc dobrze jest podlaczony... no juz sam nie wiem... benzynka oczywiscie
: wt mar 21, 2006 09:09
autor: Ryś Stepowy
Ja zamontowałem zdobyczny obrotomierz z japończyka marki "Denso" i też mam efekt "pływania" wskazówki, co prawda nie tak drastycznie jak u Ciebie ale lekko "pływa". Jak miałem podłączone pod aparat zapłonowy to chodził równiutko ale pokazywał zaniżone obroty(wałka rozrządu a nie korbowego). Po podłaczeniu pod cewke obroty są ok, ale cewka daje w odrobine innych miejscach sygnał do obrotka i stad to pływanie. Może cos walneło w obrotomierzu?
: wt mar 21, 2006 09:14
autor: malolat
obrotomierz dziala
: wt mar 21, 2006 10:38
autor: TAZ
Prędzej stawiam na siadającą cewkę. Można też zakupić popsuty licznik i przełożyć sam obrotek, co by się upewnić czy to nie jego wina, a może to ten stabilizator na folii z tyłu licznika.
: wt mar 21, 2006 11:35
autor: malolat
zegary sa sprawne, chodza zarowno w mk3 aam, b3 aaa i mk3 2e. cewka jak by siadala to chyba auto by nie jezdzilo za rewelacyjnie, a poza tym wsio dzialalo na starych zegarach :>