[mk3] wymiana oleju z mineralnego na półsyntetyk

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rav0910
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr sty 04, 2006 15:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[mk3] wymiana oleju z mineralnego na półsyntetyk

Post autor: rav0910 » ndz mar 19, 2006 19:34

Mam pytanie odnosnie wymiany oleju, mam w swoim mk3 mobil 1 15w40 (mineralny), samochód na gaz przejechane ma 210tyś. silnik ABS 1,8 Czy mogę zmienić olej na półsyntetyk? Jedni mówią że nie bo zniszczy silnik, inni że lepiej zmienić? Jakieś rady?


Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz mar 19, 2006 21:36

NIE ZMIENIAJ !!!!! to jest juz przebieg ja kiedys winnym wózku zmieniłem na semi -syntetic i zaczął mi brać olej niepotrzebny wydatek stanowczo odradzam ale wybór nalezy do ciebie POZDRÓWKA :pub:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz mar 19, 2006 21:43

rav0910, a czy Ty dziś nie napisałeś tematu o mruganiu kontrolki oleju?? - Jeśli tak to absolutnie NIE - bo wtedy to kontrolka oleju nie będzie Ci mrugać a już świecić


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz mar 19, 2006 21:45

Adamtd pisze:rav0910, a czy Ty dziś nie napisałeś tematu o mruganiu kontrolki oleju?? - Jeśli tak to absolutnie NIE - bo wtedy to kontrolka oleju nie będzie Ci mrugać a już świecić
dokładnie, zostań na mineralnym


:-k ...

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz mar 19, 2006 22:17

Jak juz pisalem wczesniej ja zaryzykowalem... wlalem syntetyk i jestem zadowolony... oleju nie pije a jezdzi duzo fajniej i spalanie spadlo o 0,5 l... co do wymiany to jest to faktycznie loteria ale da sie to nieco uporzadkowac...
za wlasnosci czyszczace oleju odpowiada liczba TBN... jesli w nowym i starym oleju jest taka sama lub zblizona to nic sie nie powinno stac
jesli chodzi o lepkosc to wszystkie oleje 40 maja taka sama bez wzgledu czy to mineral czy zyntetyk
co do rozciekania sie silnika to jesli macie gdzies jakis drobny wyciek to moze on sie poglebic
ale jesli silnik jest suchy, nie bierze oleju, to wymiana na polsyntetyk czy syntetyk tylko wydluzy zycie silnika...
jedyne moje przykre doswiadczenie z olejem bylo jak przywiozlem fure z niemiec: wlalem polsyntetyk i zaczal brac olej... ale to dlatego ze nowy miakl znacznie wyzszy TBN a i gumki na zaworach nie byly pierwszej mlodosci a z pierscieni zgarniajacych zostaly same sprezynki... wymiana i bylo po klopocie... pozniej jeszcze wymienilem panewki i przy 700 obr / min mam cisnienie 2,5 bara... takze decyzja nalezy do ciebie... a co do tej kontrolki to tez ci napisalem posta... jak chcesz to opisze ci dokladnie jak sprawdzic obwod. pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 108 gości