[mk3] Kontrolka oleju!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Kontrolka oleju!!!
Jechałem ostatnio do pracy autostradą, trochę mu przydusilem tak z 2 min jechałem jakieś 160km/h, zjechałem z autostrady i nagle zaczeła mi mrugac kontrolka oleju i dawał sygnał dzwiękowy, przestraszyłem sie gdyż kiedys mi juz piszczał ale to jak mu pogazowałem na nierozgrzanym silniku. Zatrzymałem sie, wyłaczyłem silnik na minute, właczyłem ponownie i juz wszystko ok. W czym może tkwić problem? Oleju miałem idealnie pomiędzy min a max, mam gdzieś drobvny wycieg, gdyz raz poraz musze mu troszkę dolewac.
Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?
to nie koniecznie musi byc wyciek jak lubisz mu troszke wciskac to on zawsze wezmie olej u mnie tez tam trosze pije oleju i tak samo piszczy mi kontrolka oleju tyle ze piszczy od 2000-2100 po tym momencie znika jak reka odja u mnie to moze byc wina czujnika bo wczesniej jezdziłem na polsyntetyku i tak samo piszczał
napisz jaki masz przebieg i na jakimoleju jezdzisz jak masz przebiek ok 150tys i wiecej to powinienes przejsc na olej gesciejszy czyli jak jezdzisz na syntetyku to przejdz na połsyntetyk , połsynt =>mineralke moze po prostu olej na ktorym jezdzisz jest za rzadki przez to pompa ma za małe cisnienie jezeli zmiana oleju
powinienes takze sprawdzic cisnienie na pompie (u mnie było ok)
i sprawdzc czujniki
zacznij chyba od sprawdzenia cisnienia u mechanika to chyba bedzie mnały koszt w stiosunku do wymian oleju
napisz jaki masz przebieg i na jakimoleju jezdzisz jak masz przebiek ok 150tys i wiecej to powinienes przejsc na olej gesciejszy czyli jak jezdzisz na syntetyku to przejdz na połsyntetyk , połsynt =>mineralke moze po prostu olej na ktorym jezdzisz jest za rzadki przez to pompa ma za małe cisnienie jezeli zmiana oleju
powinienes takze sprawdzic cisnienie na pompie (u mnie było ok)
i sprawdzc czujniki
zacznij chyba od sprawdzenia cisnienia u mechanika to chyba bedzie mnały koszt w stiosunku do wymian oleju
rav0910, jaki masz olej wlany?
Więc pokoleji - może masz (napewno masz) już troszkę wyeksploatowany silnik, a wtedy może na początek pomóc wlanie gęstszego oleju. Jeżeli wymiana oleju nie pomaga, należy zmierzyć ciśnienie oleju. Jeśli jest złe należy zrobić remoncik silnika - jeśli dobre trzeba zając się elektryką. U Ciebie zaświeciło przy b.dużym obciązeniu silnika więc może nie jest to już problem permanentny - tylko napisz czy masz syntetyk semisyntetyk czy minerał. Obecnie raczej wskazane abyś miał minerał. I jeszcze dwie rzeczy napisz - kiedy ostatnio olej wymieniałeś i jaki ma przebieg silniczek
Więc pokoleji - może masz (napewno masz) już troszkę wyeksploatowany silnik, a wtedy może na początek pomóc wlanie gęstszego oleju. Jeżeli wymiana oleju nie pomaga, należy zmierzyć ciśnienie oleju. Jeśli jest złe należy zrobić remoncik silnika - jeśli dobre trzeba zając się elektryką. U Ciebie zaświeciło przy b.dużym obciązeniu silnika więc może nie jest to już problem permanentny - tylko napisz czy masz syntetyk semisyntetyk czy minerał. Obecnie raczej wskazane abyś miał minerał. I jeszcze dwie rzeczy napisz - kiedy ostatnio olej wymieniałeś i jaki ma przebieg silniczek
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Witam panowie... moze po kolei... najpierw radzilbym sprawdzic jak tam obwod kontroli.... nastepnie czujnik i dopiero jak to okaze sie sprawne to badac cisnienie wymieniac olej etc... ja zawsze zaczynam od najprostszych i najlatwiejszych do sprawdzenia rzeczy... ja mam 210000 km i jezdze na syntetyku wiec to nie jest powiedziane ze wymiana na mineral pomoze bo wszystkie oleje 40 maja ta sama gestosc i wymiana nic nie zmieni a skroci zywotnosc silnika... a pozatym kazde zapalenie sie kontrolki oleju jest niebezpieczne i powinno byc jak najszybciej zdiagnozowane... pozdrawiam
Pooglądaj karty charakterystyki - ani lepkości ani gęstości nie mają tej samej - owszem obydwa mieszczą się w widełkach podanych przez normę dla lepkości przy określonej temp.KamilW pisze: bo wszystkie oleje 40 maja ta sama gestosc i wymiana nic nie zmieni a skroci zywotnosc silnika...
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Ale roznice te nie sa duze... a co do lepkosci to u mnie stala sie rzecz dziwna ktora przeczylaby zasadzie... po wymianie oleju na syntetyk cisnienie wzroslo o 0,5 bara... i to jest chyba spowodowane wieksza odpornoscia na scinanie tego oleju... a tak przy okazji to z innego posta dowiedzialem sie ze RAV jezdzi juz na minweralu i planuje zmiane na polsyntetyk... a jesli juz wymienic olej na taki ktory podniesie cisnienie to probowalbym nalac takiego 10W50 lub 15W50... one maja wieksza lepkosc wiec beda lepiej trzymac cisnienie... Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 108 gości