Strona 1 z 1

Mignęła kontrolka oleju...

: ndz mar 19, 2006 08:30
autor: piotrw
Witajcie...
Wracając rano z pracy jechałem tak ok 80 km/h przez ok 10-15 km...Pod domem na chwilę stanąłem żeby przymierzyć się do zaparkowania a tu nagle widzę jak dwa razy mignęła mi kontrolka oleju...bez sygnału dźwiękowego...po prostu mignęła i tyle...otworzyłem maskę a tam pod spodem widzę dwie świerze krople oleju na chodniku...Potem wsiadłem dodałem gazu na maxa tak przez 4-5 sekund i znowu dwa razy mignęła...
Co to może być??Niedługo wybieram się w trasę więc pomóżcie zdiagnozować problem...Co mam wymienić albo zrobić?
Dzięki za wszelkie rady...
Pozdrawiam
Piotr

: ndz mar 19, 2006 09:10
autor: bodzio_j
Sprawdź poziom oleju. Jeśli masz jakiś wyciek to poziom mógł się obniżyć i pompa nie daje rady wytworzyć ciśnienia.

: ndz mar 19, 2006 09:49
autor: konop
kiedy masz kolejną wyminę oleju? Jesli niedlugo to poprostu masz juz zużyty olej.
Miałem tak samo po 10.000 km wymieniłem olej i juz mi nie miga/brzęczy, a miałem takie same objawy jak Ty. Poziom oleju miałem poprawny :)

: ndz mar 19, 2006 10:06
autor: piotrw
Olej wymieniałem jakieś 5000 km temu...A można teraz samochodem gdzieś jechać czy to zbyt duże ryzyko?

: ndz mar 19, 2006 10:47
autor: TAZ
Już były tego typu problemy na forum. Jak masz filtr oleju Filtrona to go zmień na Knehta. Filtrony dają od fergusonów, a te mają inne ciśnienie działania. Po pewnym czasie dzieją się siupy i takie objawy jak piszesz. Możesz też pozmieniać czujniki ale nie sądzę żeby to była ich wina.

: ndz mar 19, 2006 10:48
autor: Zoltecek
u mnie jest to samo ale u mnie bzyczy przy rozgrzanym silniku i tylko jak samochod zatrzyma sie na 2000obr przy 2100obr piszczenia znika i u mnie to chyba jest wina czujnika

: ndz mar 19, 2006 10:50
autor: TAZ
Już były tego typu problemy na forum. Jak masz filtr oleju Filtrona to go zmień na Knehta. Filtrony dają od fergusonów, a te mają inne ciśnienie działania. Po pewnym czasie dzieją się siupy i takie objawy jak piszesz. Możesz też pozmieniać czujniki ale nie sądzę żeby to była ich wina.

: ndz mar 19, 2006 13:54
autor: piotrw
Filtr mam jakiś niemiecki...żaden filtron...Więc nadal nie wiem co jest?Jak sprawdzić co jest grane z tym ciśnieniem?

: ndz mar 19, 2006 14:12
autor: Golf GTi
A wiesz bylo troszke zimno wiec mogl ci sie zaciac regolator cisniea w pompie , ja bym tam nie sral żarem ,nic mu nie bedzie.

: ndz mar 19, 2006 14:22
autor: piotrw
Mróz był taki ok 2-3 stopnie więc bez rewelacji...poza tym przy większych mrozach nic się nie działo...Nie wiem co robić...niedługo czeka mnie trasa i nie chcę żeby mi się rozkraczył...

: ndz mar 19, 2006 14:30
autor: Golf GTi
ehh, jabym tam nie sral zarem ,bedzie zyl

: ndz mar 19, 2006 14:38
autor: TAZ
Ciśnienie sprawdzi prawie każdy mechanik. Przyżąd wkręca się w miejsce czujnika.

: ndz mar 19, 2006 16:10
autor: Pinhead
Jak zwykle w takich sytuacjach pesymistycznie stawiam na panewki i pompe oleju :roza:

: ndz mar 19, 2006 16:13
autor: bodzio_j
Pinhead pisze:Jak zwykle w takich sytuacjach pesymistycznie stawiam na panewki i pompe oleju
wersja rzeczywiście pesymistyczna, ale możliwa - przerabiałem.
A może olej jest już na tyle rzadki, ze tak się dzieje? Po zimie paliwa tam może trochę być. 5000km przebiegu to niby niedużo, ale w takich warunkach jakie były to kto wie?