Strona 1 z 2

zamontowalem glebe :)

: sob mar 18, 2006 23:53
autor: kamel1984
hej dzisiaj zamontowalem glebe 40/40 same springi powiem wam ze siadl ladnie , pozytywnie bylem zaskoczony ( pzdr dla trochimiak'a - poprzedniego wlascicela) mam juz glebe , pelen grill i wydech i ten sliczny czerwony kolorek ... dobra niewazne cos chcialem sie zapytac....

a wiec tak zakladal mi to jakis koles w garazu bo servisy byly zar...ane i nie mieli czasu a kolo ma dobra oppinie tylko stargowalem troche z ceny i sie boje ze mi srubek nie podokrecal hehe , auto sie trzyma musze jeszcze jechac na geometrie bo tyci widac ze jest nie tak i tu 1.pytanie - czy moge tak jechac do wrocka 100km ? obiecuje ze nie bede zapier... :) ???? bo musze jutro tam byc i dopiero w pon bym tam sobie ustawil 2.mam seryjne amory, narazie nic nie stuka jezdzi sie fajnie chociaz nie przesadzam z predkoscia bo dopiero o 18 odebralem auto , wiem ze czasem zle ludzie zamontuja sobie jakies talezyki czy cos jakby sie to objawialo i na co zwracac uwage jesli cos by bylo nie tak skrecone i po 3. czy do 1.3 montowac rozporke na kielonki(trzeba by troche na nia pozbierac ) ??? aha no to jeszcze 4. przod mi stoi tyci wyzej niz tyl , czyzby przez butle gazu ?

pozdro dla wszystkich i podziekowka za odp


p.s
jak macie za duzo naklejek vwgolf.pl to mozecie mi wyslac , z checia nalepie :)

aha foty niebawem niech sie tylko pogoda poprawi

: sob mar 18, 2006 23:59
autor: zbyszegk
jak będziesz mógł to zapodaj jakieś fotki...
przód jest wyżej bo silnik lekki, żeby był niżej to spręzyny -60/-40 ...
jak jest większy silnik to lepiej siedzi z przodu..

gleba

: ndz mar 19, 2006 00:33
autor: kamel1984
wlasnie mialem ci pisac bo widzialem cie gdzies na postach , ze mam podobnego gofera tylko 3 drzwi i 1.3 , fotki niebawem jak mowilem:)))

: ndz mar 19, 2006 00:37
autor: micab
po 100km nie powinno ściąć opon, chyba że geometria jest jakoś tragicznie rozregulowana :D jeżeli mniej więcej jest okej to nie powinno się nic stać ;)

co do rozpórki to napewno nic nie zaszkodzi, jednak jakiejś szczególnej konieczności żeby ją załozyć to też nie ma ;)

: ndz mar 19, 2006 00:53
autor: kamel1984
no tragicznie to moze nie jest chociaz nie wiem ,widac to zwlaszcza jak sie skreci kolami to jedno jest bardziej wychylone a drugie mniej ,jak ustawi sie prosto to zalezy kiedy ,raz jest rowniutko a raz troche widac...... :( byle do poniedzialku to sie podjedzie ustawic geometrie no chyba ze mi lolek cos zle zalozyl

: ndz mar 19, 2006 11:18
autor: TAZ
Pono chyba dostanie bana. A co do zawiechy. Przy zmianie sprężyn zbierzność zostanie dobra, gorzej z kątem pochylenia koła. Ale na tym spokojnie zjedziesz. Przy skręcaniu zawsze jedno koło jest inaczej niż drugie więc się nie przejmuj.

: ndz mar 19, 2006 11:42
autor: misiek
Pono pisze:Nie wiem o czym jest ten temat bo nie chcialo mi sie go czytac ale mowi stanowczo nie -gumowym budzikom!
szkoda słów ](*,) ,
na a teraz na temat - spokojnie możesz jechać bo tak jak napisał TAZ zbierzność nie zostaje naruszona (chyba że gość Ci porozbierał też drążki kierownicze), a na zabużonej geometri koła aż tak strasznie nie zedrze opon - śmiało do Wrocka możesz jechać

: ndz mar 19, 2006 11:55
autor: tauka
thomas24 pisze:przód jest wyżej bo silnik lekki, żeby był niżej to spręzyny -60/-40 ...
A ja mam 40/40 i mi wcale przód nie siedzie wyżej. Można by wrecz rzec, że tył jest za wysoko. I nie mówcie, że to wina spręzyn,że niedobrane, bo są to nówki dedykowane pod te auto.

Obrazek

: ndz mar 19, 2006 12:42
autor: zbyszegk
tauka pisze:A ja mam 40/40 i mi wcale przód nie siedzie wyżej. Można by wrecz rzec, że tył jest za wysoko. I nie mówcie, że to wina spręzyn,że niedobrane, bo są to nówki dedykowane pod te auto.
Większość to uniwersalne i często na forum ludzie skarżą się na wyżej stojący przód.
Tyle że w 1.3 silnik jest lżejszy niż w 1.6 TD na przykład..

: ndz mar 19, 2006 13:30
autor: kamel1984
taaa, to bede musial kiedy zrobic jakis swap na 1.8 albo g60 hehe :P

: ndz mar 19, 2006 13:37
autor: zbyszegk
taniej sprężyny do przodu -60 :p :weedman:

: ndz mar 19, 2006 14:04
autor: tauka
thomas24 pisze:taniej sprężyny do przodu -60 :p :weedman:
A zakładałeś kiedys coś takiego do siebie?? Jak nie to najpierw załóż, pojeździj, a potem mów.

A druga sprawa to jest to, że jak się zakłada skrócone spręzyny na standartowe amory to jest tak, że przód siada na odbojach a tył tak jak powinie. Tak więc trza myśleć. Albo założyć skrócone amorki, albo chociaż odboje przyciac. Wtedy się powinno poprawić.

: ndz mar 19, 2006 14:40
autor: Kapibara
tauka, to jest tak jesli masz dedykowane sprezynki pod autko to nie ma bata musi siasc dobrze nei przejmoj sie ze inni pisza. A powstala taka opinia ze do 1.3 trzeba 60/40 bo zwykle montuje sie sprezynki od 1.8 gti bo sa liczniejsze i wtedy pojawia sie ten problerm masy silnika. jesli nei kupiles sprezynek pod swoj silnik tylko pod 1.8 to wiadome i cza by zmienic przod na -60. co do montowania krotszych amorkow to jak najbardziej

: ndz mar 19, 2006 14:54
autor: zbyszegk
tauka pisze:A zakładałeś kiedys coś takiego do siebie?? Jak nie to najpierw załóż, pojeździj, a potem mów.

A druga sprawa to jest to, że jak się zakłada skrócone spręzyny na standartowe amory to jest tak, że przód siada na odbojach a tył tak jak powinie. Tak więc trza myśleć. Albo założyć skrócone amorki, albo chociaż odboje przyciac. Wtedy się powinno poprawić.
Może i tak nie kłoce sie bo niestety nie mam gleby, ale autor postu ma amorki standart więc pewnie masz racje, jak kiedyś założe glebe -40/-40 to mam nadzieje ze bedzie tak jak twierdzisz... #-o