Strona 1 z 2
zamontowalem glebe :)
: sob mar 18, 2006 23:53
autor: kamel1984
hej dzisiaj zamontowalem glebe 40/40 same springi powiem wam ze siadl ladnie , pozytywnie bylem zaskoczony ( pzdr dla trochimiak'a - poprzedniego wlascicela) mam juz glebe , pelen grill i wydech i ten sliczny czerwony kolorek ... dobra niewazne cos chcialem sie zapytac....
a wiec tak zakladal mi to jakis koles w garazu bo servisy byly zar...ane i nie mieli czasu a kolo ma dobra oppinie tylko stargowalem troche z ceny i sie boje ze mi srubek nie podokrecal hehe , auto sie trzyma musze jeszcze jechac na geometrie bo tyci widac ze jest nie tak i tu 1.pytanie - czy moge tak jechac do wrocka 100km ? obiecuje ze nie bede zapier...

???? bo musze jutro tam byc i dopiero w pon bym tam sobie ustawil 2.mam seryjne amory, narazie nic nie stuka jezdzi sie fajnie chociaz nie przesadzam z predkoscia bo dopiero o 18 odebralem auto , wiem ze czasem zle ludzie zamontuja sobie jakies talezyki czy cos jakby sie to objawialo i na co zwracac uwage jesli cos by bylo nie tak skrecone i po 3. czy do 1.3 montowac rozporke na kielonki(trzeba by troche na nia pozbierac ) ??? aha no to jeszcze 4. przod mi stoi tyci wyzej niz tyl , czyzby przez butle gazu ?
pozdro dla wszystkich i podziekowka za odp
p.s
jak macie za duzo naklejek vwgolf.pl to mozecie mi wyslac , z checia nalepie
aha foty niebawem niech sie tylko pogoda poprawi
: sob mar 18, 2006 23:59
autor: zbyszegk
jak będziesz mógł to zapodaj jakieś fotki...
przód jest wyżej bo silnik lekki, żeby był niżej to spręzyny -60/-40 ...
jak jest większy silnik to lepiej siedzi z przodu..
gleba
: ndz mar 19, 2006 00:33
autor: kamel1984
wlasnie mialem ci pisac bo widzialem cie gdzies na postach , ze mam podobnego gofera tylko 3 drzwi i 1.3 , fotki niebawem jak mowilem:)))
: ndz mar 19, 2006 00:37
autor: micab
po 100km nie powinno ściąć opon, chyba że geometria jest jakoś tragicznie rozregulowana

jeżeli mniej więcej jest okej to nie powinno się nic stać
co do rozpórki to napewno nic nie zaszkodzi, jednak jakiejś szczególnej konieczności żeby ją załozyć to też nie ma

: ndz mar 19, 2006 00:53
autor: kamel1984
no tragicznie to moze nie jest chociaz nie wiem ,widac to zwlaszcza jak sie skreci kolami to jedno jest bardziej wychylone a drugie mniej ,jak ustawi sie prosto to zalezy kiedy ,raz jest rowniutko a raz troche widac......

byle do poniedzialku to sie podjedzie ustawic geometrie no chyba ze mi lolek cos zle zalozyl
: ndz mar 19, 2006 11:18
autor: TAZ
Pono chyba dostanie bana. A co do zawiechy. Przy zmianie sprężyn zbierzność zostanie dobra, gorzej z kątem pochylenia koła. Ale na tym spokojnie zjedziesz. Przy skręcaniu zawsze jedno koło jest inaczej niż drugie więc się nie przejmuj.
: ndz mar 19, 2006 11:42
autor: misiek
Pono pisze:Nie wiem o czym jest ten temat bo nie chcialo mi sie go czytac ale mowi stanowczo nie -gumowym budzikom!
szkoda słów
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
,
na a teraz na temat - spokojnie możesz jechać bo tak jak napisał
TAZ zbierzność nie zostaje naruszona (chyba że gość Ci porozbierał też drążki kierownicze), a na zabużonej geometri koła aż tak strasznie nie zedrze opon - śmiało do Wrocka możesz jechać
: ndz mar 19, 2006 11:55
autor: tauka
thomas24 pisze:przód jest wyżej bo silnik lekki, żeby był niżej to spręzyny -60/-40 ...
A ja mam 40/40 i mi wcale przód nie siedzie wyżej. Można by wrecz rzec, że tył jest za wysoko. I nie mówcie, że to wina spręzyn,że niedobrane, bo są to nówki dedykowane pod te auto.

: ndz mar 19, 2006 12:42
autor: zbyszegk
tauka pisze:A ja mam 40/40 i mi wcale przód nie siedzie wyżej. Można by wrecz rzec, że tył jest za wysoko. I nie mówcie, że to wina spręzyn,że niedobrane, bo są to nówki dedykowane pod te auto.
Większość to uniwersalne i często na forum ludzie skarżą się na wyżej stojący przód.
Tyle że w 1.3 silnik jest lżejszy niż w 1.6 TD na przykład..
: ndz mar 19, 2006 13:30
autor: kamel1984
taaa, to bede musial kiedy zrobic jakis swap na 1.8 albo g60 hehe

: ndz mar 19, 2006 13:37
autor: zbyszegk
taniej sprężyny do przodu -60 :p

: ndz mar 19, 2006 14:04
autor: tauka
thomas24 pisze:taniej sprężyny do przodu -60 :p

A zakładałeś kiedys coś takiego do siebie?? Jak nie to najpierw załóż, pojeździj, a potem mów.
A druga sprawa to jest to, że jak się zakłada skrócone spręzyny na standartowe amory to jest tak, że przód siada na odbojach a tył tak jak powinie. Tak więc trza myśleć. Albo założyć skrócone amorki, albo chociaż odboje przyciac. Wtedy się powinno poprawić.
: ndz mar 19, 2006 14:40
autor: Kapibara
tauka, to jest tak jesli masz dedykowane sprezynki pod autko to nie ma bata musi siasc dobrze nei przejmoj sie ze inni pisza. A powstala taka opinia ze do 1.3 trzeba 60/40 bo zwykle montuje sie sprezynki od 1.8 gti bo sa liczniejsze i wtedy pojawia sie ten problerm masy silnika. jesli nei kupiles sprezynek pod swoj silnik tylko pod 1.8 to wiadome i cza by zmienic przod na -60. co do montowania krotszych amorkow to jak najbardziej
: ndz mar 19, 2006 14:54
autor: zbyszegk
tauka pisze:A zakładałeś kiedys coś takiego do siebie?? Jak nie to najpierw załóż, pojeździj, a potem mów.
A druga sprawa to jest to, że jak się zakłada skrócone spręzyny na standartowe amory to jest tak, że przód siada na odbojach a tył tak jak powinie. Tak więc trza myśleć. Albo założyć skrócone amorki, albo chociaż odboje przyciac. Wtedy się powinno poprawić.
Może i tak nie kłoce sie bo niestety nie mam gleby, ale autor postu ma amorki standart więc pewnie masz racje, jak kiedyś założe glebe -40/-40 to mam nadzieje ze bedzie tak jak twierdzisz...
