Strona 1 z 3

[mk2] Montaż wspomagania

: sob mar 18, 2006 18:08
autor: marceliii
A więc chce do mojeko mk2 założyć wspomaganie bo nie mam , ale problem jest treraz taki że w aucie z wspomaganiem jest chyba troche inna poma od układu chłodzenia , tzn. koło pasowe jest tak jakby bardziej wystawione .
I tu tkwi problem .
Zastanawiam się czy idzie sobie jakoś z tym poradzić bez wymiany pompy , czyli jakoś inaczej te paski poprowadzić , a jęsli nie to czy idzie jakoś tą pompe przerobić , przełożyć jakoś samo te mocowanie koła zamachowego lub coś w tym stylu ?
:)
Jeśli ktos ma taką pome tanią albo części do jej przerobienia to prosze pisać na koma , chętnei kupie .
601742558

Re: [mk2] Montaż wspomagania

: sob mar 18, 2006 19:49
autor: gtx
marceliii pisze:A więc chce do mojeko mk2 założyć wspomaganie bo nie mam , ale problem jest treraz taki że w aucie z wspomaganiem jest chyba troche inna poma od układu chłodzenia , tzn. koło pasowe jest tak jakby bardziej wystawione .
I tu tkwi problem .
Zastanawiam się czy idzie sobie jakoś z tym poradzić bez wymiany pompy , czyli jakoś inaczej te paski poprowadzić , a jęsli nie to czy idzie jakoś tą pompe przerobić , przełożyć jakoś samo te mocowanie koła zamachowego lub coś w tym stylu ?
:)
Jeśli ktos ma taką pome tanią albo części do jej przerobienia to prosze pisać na koma , chętnei kupie .
601742558
O ile sie nie myle wystarczy zalozcy inne kolo pasowe na pompe wody.

: sob mar 18, 2006 20:00
autor: greg
zaraz - wspomaganie nie jest czasem napedzane paskiem bezpośrednio z koła pasowego wału korbowego a pompa wody i alternator osobnym paskiem??

: sob mar 18, 2006 20:05
autor: bodzio_j
Pompa wody i wspomagania są napędzane jednym paskiem.Powinna wystarczyć zmiana paska na dłuższy

: sob mar 18, 2006 20:14
autor: gtx
bodzio_j pisze:Pompa wody i wspomagania są napędzane jednym paskiem.Powinna wystarczyć zmiana paska na dłuższy
Pompa wspomagania jest napedzana osobnym paskiem.O ile sie nie myle z walu do pompy wspomagania.

: sob mar 18, 2006 20:18
autor: bodzio_j
Obrazek

[ Dodano: Sob Mar 18, 2006 19:21 ]
gtx, trochę się zamotałeś. Z rysunku wynika, że od wału do alternatora idzie jeden pasek. A od wału do pompy wody drugi, w przypadku jeśli jest wspomaganie pasek jest dłuższy.
gtx pisze:Pompa wspomagania jest napedzana osobnym paskiem.O ile sie nie myle z walu do pompy wspomagania.
Napisałeś 2x pompa wspomagania :)

: ndz mar 19, 2006 21:10
autor: marceliii
Na ale u mnie koło pasowe od pompy układu chłodzeniajest na szerokośći alternatora , więc nieda rady go zasilic tym paskiem co pompe wspomagania , więc będe musiał pewnie przełożyć te koło razem z tym trzonkiem , bo on jest u mnie krótszy .
Problem w tym czy ma ktoś taką pompe albo sam ten trzonek z tym kołem pasowym , a może da się zostawić takj jak jest az drugieko paska zasilić tylko pompe wspomagania .
Czy w moim przypadku te koła nie będą sobie zawadzać na wzajem ?
:)

: ndz mar 19, 2006 21:13
autor: bodzio_j
marceliii, masz jeden pasek czy dwa?

: ndz mar 19, 2006 21:34
autor: KamilW
Co do tych paskow to jest to tak zrobione: na pompie wody jest specjalne podwojne kolo pasowe i na silniku tez... i oddzielny pasek do pompy...

: ndz mar 19, 2006 21:41
autor: bodzio_j
KamilW, z tego zdjęcia wynika, że pasek do pompy wody i pompy wspomagania jest wspólny. Nie wiem jak to wygląda jeśli nie ma wspomagania.Jeśłi jest tylko jeden pasek do pompy i alternatora to faktycznie jest pewien problem, i trzba kombinować. Jeśli są dwa ( ale chyba nie) to problemu nie powinno być.

: ndz mar 19, 2006 21:49
autor: KamilW
Wiem jak to jest zrobione bo mam takie kola w garazu... na silniku jest podwojne kolo... a na pompie sa dwa kola jedno polaczone z pompa a drugie na lozysku... przez wal silnika i pompe ida 2 paski... i jeden idzie do pompy wspomagania a drugi do alternatora... a to specjalne kolo na pompie jest po to zeby sie paski nie slizgaly bo ida po roznych srednicach... i tyle...

: ndz mar 19, 2006 22:02
autor: bodzio_j
KamilW pisze:Wiem jak to jest zrobione bo mam takie kola w garazu... na silniku jest podwojne kolo... a na pompie sa dwa kola jedno polaczone z pompa a drugie na lozysku... przez wal silnika i pompe ida 2 paski... i jeden idzie do pompy wspomagania a drugi do alternatora... a to specjalne kolo na pompie jest po to zeby sie paski nie slizgaly bo ida po roznych srednicach... i tyle...
Niewiele z tego rozumiem. Piszesz z pompy do pompy, ale nie piszesz z której do której. Z rysunku wynika, że jeden pasek napędza alternator, a drugi obie pompy- wody i wspomagania. N aciąg jest przy pompie wspomagania. Nie mogę popatrzyć u siebie bo mam jeszcze inaczej ze względu na klimatyzację, a to już zupełnie coś innego.

: ndz mar 19, 2006 22:25
autor: VWred
Ja zakladałem wspome i było tak że tez miałem inne koło na pompie wodnej. Więc kupiłem drugie koło pasowe założyłem je na pompe wodną (dałem ciut dłuższe śruby bo tamte nie trzymały) potem załozyłem pompe wspomagania i już. Koło pasowe wału korbowego jest podwójne, i z alternatora na to wlaśnie koło idzie jeden pasek (na to blizej silnika) a drugi z drugiego koła wału korbowego na pompe wodną i wspomagania.
Tak to u mnie wygląda:
http://img206.imageshack.us/img206/4492/hpim15252bn.jpg
http://img486.imageshack.us/img486/8579/hpim15358wk.jpg

: pn mar 20, 2006 13:41
autor: marceliii
No właśnie , więc wszystko wskazuje na to że bym musiał przełożyć pompe z tym dłuższym kołem albo samer koło sobie skądś załatwić , inafczej nieda rady . chyba że zostawioć tak jak jest , a po założeniu pompy założyć krótszy pasek który z drugiego koła pasowego będzie zasilał tylko pompe wspomagtania.
:)