[MK3] Podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

[MK3] Podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby

Post autor: Gitner » pt mar 17, 2006 20:27

Witam
Otrzymalem w spadku podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby z MK3. Sprawdzalem u siebie, nie mam zadnej instalacji by je podpiac. Wiec albo je sprzedam, albo wymysle patent aby je wykorzystac. Myslalem aby podlaczyc je bezposrednio do wlacznika podgrzewania tylniej szyby. Moze byc? Jak to jest rozwiazane fabrycznie? Co odpowiada za podgrzewanie dysz?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt mar 17, 2006 20:36

Gitner pisze:Myslalem aby podlaczyc je bezposrednio do wlacznika podgrzewania tylniej szyby.
to chyba nie najlepszy pomysł. Szybę rozmrozisz dość szybko, a spryskiwacze powinny być podgzrewane częściej. Jeśli bedziesz sprzedawał to ile byś chciał?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt mar 17, 2006 20:43

bodzio_j pisze:
Gitner pisze:Myslalem aby podlaczyc je bezposrednio do wlacznika podgrzewania tylniej szyby.
to chyba nie najlepszy pomysł. Szybę rozmrozisz dość szybko, a spryskiwacze powinny być podgzrewane częściej
Wiec do posiadaczy oryginalnej instalki - jak to jest u was rozwiazane? Sprawdzalem u Edka ale ten malo wie..
Jeśli bedziesz sprzedawał to ile byś chciał?
Jesli kwota jaka zaproponujesz bedzie satysfakcjonujaca to sprzedam.. jesli nie to pojdzie na allegro..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt mar 17, 2006 20:52

Gitner pisze:Jesli kwota jaka zaproponujesz bedzie satysfakcjonujaca to sprzedam..
jednak cenę wyjściową musisz podac Ty.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt mar 17, 2006 20:55

Dysze sa podgrzewane juz po wlaczeniu zaplonu.
Schemat masz tutaj http://volkswagen.msk.ru/electro/g3/g3_ ... ozzles.pdf
Swoja droga to bylo kiedys juz o tym:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=39448


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt mar 17, 2006 20:56

Gitner, dałbym sobie łeb uciąc że w każdym MK3 jest instalacja - przynajmniej we wszystkich, które widziałem. Dysze są ori podgrzewane przez cały czas od momentu włączenia zapłonu.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt mar 17, 2006 20:59

Corvax pisze:Dysze są ori podgrzewane przez cały czas od momentu włączenia zapłonu.
i to - jak napisali - z mocą zależną od temperatury. Ciekawe skąd taki spryskiwacz wie? :)



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt mar 17, 2006 21:01

Corvax pisze:Gitner, dałbym sobie łeb uciąc że w każdym MK3 jest instalacja - przynajmniej we wszystkich, które widziałem. Dysze są ori podgrzewane przez cały czas od momentu włączenia zapłonu.
Wiem ze nie raz ktos pytal do czego sa kostki pod maska ale ja za chiny ich znalezc nie moge.. jeszcze jutro sie przyjrze ale watpie..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt mar 17, 2006 21:04

bodzio_j pisze: to - jak napisali - z mocą zależną od temperatury. Ciekawe skąd taki spryskiwacz wie?
Moze w spryskiwaczu jest takie cos co dziala na zasadzie zmiennego oporu zaleznie od temperatury (jak czujniki temp). Poza tym co do napiecia to w instrukcji nie pisza ze o tym ze moga w ogole nie grzac jak cieplo, tylko moga grzac "ze zmienna moca".
Zaraz na pewno ktos napisze ze to niemozliwe itd.
Na podobnej zasadzie dziala zawor powrotny filtra paliwa w TDI.
Ponizej +15 st C (temp paliwa) otwiera otwor przez ktory do filtra wplywa ogrzane paliwo idace powrotem z pompy. Powyzej 31 st C otwor sie zamyka.
Do tego zaworu nie ida zadne przewody a jednak tak dziala.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt mar 17, 2006 21:06

bodzio_j pisze:
Gitner pisze:Jesli kwota jaka zaproponujesz bedzie satysfakcjonujaca to sprzedam..
jednak cenę wyjściową musisz podac Ty.
Intercars za nowa (Hans Pries) chce 72,93/szt.. ja puszcze oryginaly (96r) sporo taniej jesli nie uda mi sie podlaczyc. Oferty zakupu na priv..

Pozdro
Gitner
Ostatnio zmieniony pt mar 17, 2006 21:08 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt mar 17, 2006 21:07

inek01 pisze:Do tego zaworu nie ida zadne przewody a jednak tak dziala
Jedyne co mi do głowy przychodzi to bimetal.Bez prądu a reaguje na temp. może to to?



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt mar 17, 2006 21:09

No nie wiem, a le z tymi dyszami to tej "mocy grzania" nie wzieli chyba z kosmosu, cos w tym musi byc...


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Wardek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady

Post autor: Wardek » sob mar 18, 2006 00:37

W mk3, w tych co ja widziałem, podgrzewanie spryskiwaczy przednich następuje:
po włączeniu podgrzewania tylnej szyby.

:piwka:


Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob mar 18, 2006 04:25

Wardek pisze:W mk3, w tych co ja widziałem, podgrzewanie spryskiwaczy przednich następuje:
po włączeniu podgrzewania tylnej szyby.
To chyba widziales jakies przerobki !!! Spojrz na schemat czlowieku!!! widzisz tam jakies powiazanie z podgrzewaniem tylnej szyby ??!!


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości