Strona 1 z 1

: pt mar 17, 2006 17:50
autor: djtom
Turbina powinna włączac (w sensie odczuwalnie pomagać w tworzeniu ciągu) sie od okreslonych obrotów a nie przełożen...

: pt mar 17, 2006 21:34
autor: Arcturus
Po pierwsze to Turbina działa cały czas od momentu włączenia silnika!!!!!!
To nie wycieraczki które sie włącza!!!!!
A z tego co napisałes to wynika tyke ze u Ciebie albo turbo jest juz w gorszej kondycji albo jezdzisz w niskim zakresie obrotów niz Twój kolega! Sprawnosc turbiny rosnie w miare obrotów silnika i od ok 2000rpm zaczyna sie odczuwac jej wyrazne działanie - najlepiej kupic sobie manometr i sprawdzic cisnienie doładowania turbiny w różnych zakresach obrotów. koszt manometru o zakresie do 1Bar to ok 20PLN albo podjechac gdzies na serwis gdzie robią takie badania!

: sob mar 18, 2006 15:25
autor: greg
powyżej 2500obr/min powinieneś czuć turbinkę że daje kopa. Wcześniej też pracuje ale nie będziesz tego aż tak odczuwać. Jedno pytanko - u kumpla kierowałeś Ty czy kumpel. KJak kumpel - to wyjasnia sprawę - ciagnie po obrotach na wszystkich biegach a Ty przy 2-2,5tys. obr/min zmieniasz biegi.

: sob mar 18, 2006 15:38
autor: sas_gti
benny81, po czym wnioskujesz ze sie wlącza na 3 biegu?
Zapewne jesteśw błedzie, bo to niemołżiwe, jak ktos pisał turbo kręci sie cały czas a efektywnie zaczyna pracować od jakiś tam obrotów, wszytko zależy od rozmiarów turbiny i ilosci spalin ....
U ciebie pewnie jest na wykonćzeniu i masz takie subiektywne odczucie ze sie " nie wlącza"

: sob mar 18, 2006 16:02
autor: dommarc
Arcturus pisze: ... - najlepiej kupic sobie manometr i sprawdzic cisnienie doładowania turbiny w różnych zakresach obrotów. koszt manometru o zakresie do 1Bar to ok 20PLN albo podjechac gdzies na serwis gdzie robią takie badania!
gdzie ten manometr się podłącza ??
można zrobiś sobie z niego wskaźnik w kabinie ??

: sob mar 18, 2006 20:39
autor: Arcturus
dommarc pisze:gdzie ten manometr się podłącza ??
Trzeba załozyc trójnik na węzyk idący od Turbiny do pompy wtryskowej i podłączyc do niego manometr a to gdzie sie go zamiontuje to juz tylko inwencja twórcza! W zasadzie powinien on byc w kabinie albo przynajmniej z niej widoczny bo pomiar powinno sie robic " na ciepłym silniku. na II biegu przy 4000rpm silnika lekko chamujac hamulcem" tak podaje ksiązka! a tu jest schemat jak to podłączyc:
http://volkswagen.msk.ru/engine/aaz_1z_ ... r_syst.pdf
tam jest podane jak co podłączyc
(uzyj opcji "zapisz element docelowy jako")
Pozdrawiam!

: sob mar 18, 2006 21:14
autor: dommarc
a jakiegoś elektronicznego się nie da zrobić ??