Zerwany gwint (spustu oleju) na misce olejowej, co robić??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Zerwany gwint (spustu oleju) na misce olejowej, co robić??

Post autor: Chomik » pt mar 17, 2006 15:51

Oddałem swojego golfika na wymiane rozrządu i oleju, wymienili jedno i drugie. Za drugim razem już sam się zabrałem za wymiane oleju odkręcam śrubke spustową patrze a na śrubie pakuły :shock:

Nic lepszego nie wymysliłem jak tylko nawinełem nowe pakuły i skręciłem spowrotem, ale zbliża mi się termin kolejnej wymiany i teraz co robić?? Czy poprostu przegwintować na nowo (jeśli tak to gdzie coś takiego mi ktoś zrobi??)

Czy może mam powoli zbierać kase na nową miske??

Doradźcie mi co ty dalej z tym fantem robić!!



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » pt mar 17, 2006 15:52

możesz spróbować nagwintować, np u jakiegoś ślusarza, no i wtedy jedynie większy gwint i większa śruba będzie musiała być...



Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » pt mar 17, 2006 15:54

Przegwintuj na nowy o nr większy rozmiar, daj nową śrubę i po sprawie (istotna jest też ta podkładka pod śrubą). Powiniem zrobić to każdy ślusarz z dostępem do kanału lu przynajmniej podnośnika.


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » pt mar 17, 2006 15:59

No to by było chyba najlepsze wyjście :pub:



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pt mar 17, 2006 19:20

Tylko zrob to u kogos kto sie na tym naprawde zna bo kazda niedokladnosc zaskutkuje tym ze korek moze zle dociskac uszczelke i bedzie cieklo... a i nie wiem czy w nakretce jest miejsce na nowy wiekszy gwint i moze byc tak ze po przegwintowaniu moze peknac nakretka... jesli nie masz w misce jakis czujnikow to radzilbym ogladac sie za inna... od mk 2 powinna podejsc bo to ten sam blok silnika... oczywiscie od silnikow 1,6 1,8 i 1,6 diesel (blok 19E)



Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » pt mar 17, 2006 20:11

Niestety ja mam MK IV 1.9 TDI to mam wątpliwości że poedejdzie :jezor: :jezor: :jezor: :jezor:



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pt mar 17, 2006 20:21

wiem ze masz ale konstrukcja bloku przez te lata sie nie zmienila i jesli ktos nie wymyslil jakiejs kosmicznej miski to powinna podejsc od mk 2 a duzo za nia nie dasz... moze nawet mniej niz za gwintowanie a bedzie pewniejsza



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt mar 17, 2006 20:52

Jesli mogę coś powiedzić,to miałem przeciągnięty gwintna korku spustowym,wkręcał i wykręcał się ciężko,z tym,że nie ciekło.Kupiłem w norauto nowy korek z uszczelką miedzianą za? 7zł ? i przy wymianie oleju poprawiłem gwint w misie gwintownikiem,tylko nie pamietam jaki ;) M16X1,25? nie pamietam.Jest dobrze.



witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » pt mar 17, 2006 21:32

w niektórych serwisach wyciągają stary olej przez odsysanie bez konieczności
odkręcania korka spustowego a gwintować otworu śruby bez ściągania miski
to lepiej nie ryzykować - powstaje dużo opiłków



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt mar 17, 2006 22:25

witek_vento1.8 pisze:powstaje dużo opiłków
Które wylecą w dół przez otwór!Dla peności można poszperać w żrodku magnesikiem do wyciągania srubek z trudnodostepnych miejsc...



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pt mar 17, 2006 22:59

ja osobiscie bym nie zaryzykowal... jesli cos nie pojdzie jak trzeba to silnik za 2500zl moze pojsc na zlom... a wszystko za koszt nowej uszczelki lub miski... gra nie warta swieczki... lepiej odkrecic i porzadnie nagwintowac lub nawet wymienic cala nakretke albo wymienic cala miske... ja polecam to drugie... pewniejsze rozwiazanie...pozdrawiam



Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » sob mar 18, 2006 10:14

No i właśnie trodna decyzja, chyba popytam jeszcze w warsztatach co i jak i popatrze na allegro czy są jakieś miski... Jakbym dostał tanio miske ty chyba lepiej poprostu kupić uszczelke i wymienić ...



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » sob mar 18, 2006 11:03

No, ja jestem zdecydowanie za wymiana calej miski. Nie kaze ci kupowac nowej bo pewnie bys zabulil ze ho ho, uzywana + nowa uszczelka powinno wystarczyc. Tak czy siak bedziesz pewnie musial zdjac ja do gwintowania (za duze ryzyko ze w srodku zostana opilki), wiec zamiast jezdzic i placic za robote od razu zalozysz druga i po sprawie. No i nie ryzykujesz ze ci ktos np nagwintuje krzywo, albo ze to wszytko bedzie pozniej 100% szczelne. Z tego co patrzylem po zdj to jeszcze do mk3 byla misa stalowa, w mk4 jest juz z aluminum. Tutaj masz zdjecie od silnika 1.4 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=91464541 podejrzewam ze do wszystkich czterocylindrowek podejdzie bo przeciez teraz wszystko robia uniwersalne :mrgreen: Za gwintowanie bys pewnie zaplacil parenascie do paredziesiat zl (zalezy ja cie zedra), tutaj masz miskae za troche ponad 100... Nowa uszczelke tak czy siak bedziesz musial kupic (u mnie np zdejmowalem miske przy pierwszej zmianie oleju bo byla lekko wgnieciona przez poprzedniego wlasciciela i bylem ja prostowac "na goraco" u znajomego, pozniej zalozylem to na stara uszczelke i lekko podciekalo, dokrecilem mocniej i dalej to samo, nowa uszczelka i po klopocie :) )
Jak juz bys sie chcial brac za gwintowanie to jak masz faktycznie miske z aluminium to mozesz to zrobic sam nawet nie posiadajc gwintownika :) Jak? Bierzesz srube rozmiar wieksza od tej co masz, nacinasz ja powiedzmy w 3 miejscach (na szlifierce) tak zeby przypominala gwintownik i powoli wkrecasz i wykrecasz (coraz glebiej), mozesz to lekko podlac jakims olejem. Pozniej bierzesz druga taka sama srube z podkladka i wkrecasz. Wg mnie bardziej szczelne niz zwykle gwintowanie (przy zwyklym gwintownik zostawia troche luzu na srube)
Pozdrawiam :)



Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » sob mar 18, 2006 11:57

Znalazłem na allegro cos takiego

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=92034328

Dlaczego to jest takie tanie, jakaś tandeta? Wydaje mi się że ona jest z blachy.

Co myślicie o tej misce?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 465 gości