Strona 1 z 1

Sprawdzanie Oleju w silniku

: czw mar 16, 2006 12:41
autor: EvRo
Witam może to głupie pytanie i mnie wysmiejecie panowie ale mam taki mały problem.
Niedawno wymieniałem uszczelke pod miską w moim MK 2 i przy okazji wymieniłem olej w silniku.
Nalałem oleju troszke powyżej połowy stanu na bagnecie. No i oczywiscie co jakis czas sobie ten stan sprawdzam i nagle zauważyłem jak silnik jest zimny i po dłuższm postoju przeważnie po nocy to jak sprawdze stan oleju to mam powyżej max. A jak go odpale pochodzi troszke zgasze go odczekam az olej spłynie to stan jest tak jak nalałem.

I w końcu moje pytanie czy w Golfie II olej sie sprawdza na ciepłym czy zimnym silniku??
:-k

: czw mar 16, 2006 12:44
autor: tauka
Silnik powinien troszke pochodzic, potem odstać o wtedy sprawdzać. Tak przynajmniej mi mechanicy mówili. Al epowiem szczerze, że takich różnic w stanie oleju międzu zimnym a ciepłym, to napewno nie mam.

: czw mar 16, 2006 12:48
autor: EvRo
tauka pisze:Silnik powinien troszke pochodzic, potem odstać o wtedy sprawdzać. Tak przynajmniej mi mechanicy mówili. Al epowiem szczerze, że takich różnic w stanie oleju międzu zimnym a ciepłym, to napewno nie mam.
Dzieki za rade :grin:

: czw mar 16, 2006 14:07
autor: Adamtd
EvRo pisze: jest zimny i po dłuższm postoju przeważnie po nocy
I to jest najbardziej obiektywna metoda. Olej musi być w misce abyś go sprawdził, a nie w całym silniku. Więc trzeba troche czasu aby po wyłaczeniu silnika olej powrócił do miski olejowej

: czw mar 16, 2006 15:45
autor: racer18
Ogólnie rzecz biorąc sprawa wygląda tak:
- podczas wymiany oleju i zalaniu nowego należy uruchomić silnik żeby nowy olej wszedł w obieg, wyłączyć silnik i odczekać min 5min bo olej jest jeszcze zimny i wolno spływa. Po tym czasie ustalony stan oleju powinien być najbardziej miarodajny i taki sam jak podczas normalnej eksploatacji.
- podczas sprawdzania oleju na codzień najlepszą metodą jest sprawdzanie poziomu oleju przed uruchomieniem silnika(ważne żeby samochód stał równo), lub kilka minut po zakończeniu jazdy (ok. 5min)
Jeśli różnica w poziomach oleju przed rozpoczęciem jazdy i po zakończeniu różni się znaczne to może to wskazywać na spływanie oleju z pompy i filtra. Tak czy inaczej jeśli kontrolka ciśn. nie sygnalizuje awarii a stan nie jest niższy niż pół pola na miarce to jest jak najbardziej ok ;)

: czw mar 16, 2006 17:20
autor: EvRo
Tak czy inaczej jeśli kontrolka ciśn. nie sygnalizuje awarii a stan nie jest niższy niż pół pola na miarce to jest jak najbardziej ok
racer18 wielkie dzieki :prayer:

: czw mar 16, 2006 18:03
autor: racer18
EvRo pisze:racer18 wielkie dzieki
Spoko. Nie ma za co, polecam się na przyszłość (dzięki za głosik). Pozdrawiam :okej: