Pasek rozrządu- ustawianie silnik rp
: czw mar 16, 2006 01:38
Mam problem... Chciałbym sobie zmieniś pasek rozrządu.
Mam książke serwisową le itak nie rozumiem wszystkich punktów.
Silniczek palił mi na dotyk... Byłem ciekaw jak tam wygląda paseczek... okazało sie że tarł już po obudowie wziołem sie za naprężanie...
niechcąco pchnołem samochód i paseczek sobie przeskoczył...
Chciałem ustawić tak jak doradził mi kolega... (ściągnąć wszystkie koła i kliny ustawić w jednym kierunku... niestety to nie wyszło bo nie da rady ściągnąć koła zębatego na wale. Zabrałem sie za ustawianie "książkowe"
Ustawiłem koło pasowe na wale na znaku, koło wałka rozrządu znakiem z tyłu koła na wysokości obudowy od paska (powierzchnia głowicy). Teraz następny problem... ustawienie koła od aparatu zapłonowego... ustawiłem punktami w jedną strone (tzn jak koło wałka rozrządu było punktem do góry to koło aparatu zapłonowego też...) Niestety silnik nie chciał odpalić tylko czasem troszke jakby łapał... odpaliłem dopiero po przesunięciu koła od aparatu o około 4 zęby w prawo i regulacji aparatem... Silnik ma swoją moc i spoczko sie zbiera tylko jest problem z paleniem... kręci dość długo i tak jakby go coś blokowało... Gdy jednak odpali chodzi normalnie. Jutro kupie sobie nowy pasek i wieczorem bede zakładał... Chce to zrobić dobrze żeby wszystko poskładać tak jak powinno być i cieszyć sie z tego pięknego samochodu...
Prosze jedynie o tą pomoc... (bo nie wiem co z tymi kołami,rozrząd- aparat i wogóle czy dobrze ustawiam...)
Z góry dziękuje...
Pozdrawiam
Mam książke serwisową le itak nie rozumiem wszystkich punktów.
Silniczek palił mi na dotyk... Byłem ciekaw jak tam wygląda paseczek... okazało sie że tarł już po obudowie wziołem sie za naprężanie...
niechcąco pchnołem samochód i paseczek sobie przeskoczył...
Chciałem ustawić tak jak doradził mi kolega... (ściągnąć wszystkie koła i kliny ustawić w jednym kierunku... niestety to nie wyszło bo nie da rady ściągnąć koła zębatego na wale. Zabrałem sie za ustawianie "książkowe"
Ustawiłem koło pasowe na wale na znaku, koło wałka rozrządu znakiem z tyłu koła na wysokości obudowy od paska (powierzchnia głowicy). Teraz następny problem... ustawienie koła od aparatu zapłonowego... ustawiłem punktami w jedną strone (tzn jak koło wałka rozrządu było punktem do góry to koło aparatu zapłonowego też...) Niestety silnik nie chciał odpalić tylko czasem troszke jakby łapał... odpaliłem dopiero po przesunięciu koła od aparatu o około 4 zęby w prawo i regulacji aparatem... Silnik ma swoją moc i spoczko sie zbiera tylko jest problem z paleniem... kręci dość długo i tak jakby go coś blokowało... Gdy jednak odpali chodzi normalnie. Jutro kupie sobie nowy pasek i wieczorem bede zakładał... Chce to zrobić dobrze żeby wszystko poskładać tak jak powinno być i cieszyć sie z tego pięknego samochodu...
Prosze jedynie o tą pomoc... (bo nie wiem co z tymi kołami,rozrząd- aparat i wogóle czy dobrze ustawiam...)
Z góry dziękuje...
Pozdrawiam