Strona 1 z 2

Pasek rozrządu- ustawianie silnik rp

: czw mar 16, 2006 01:38
autor: domino_87
Mam problem... Chciałbym sobie zmieniś pasek rozrządu.
Mam książke serwisową le itak nie rozumiem wszystkich punktów.
Silniczek palił mi na dotyk... Byłem ciekaw jak tam wygląda paseczek... okazało sie że tarł już po obudowie :crazy: wziołem sie za naprężanie...
niechcąco pchnołem samochód i paseczek sobie przeskoczył... :grin:
Chciałem ustawić tak jak doradził mi kolega... (ściągnąć wszystkie koła i kliny ustawić w jednym kierunku... niestety to nie wyszło bo nie da rady ściągnąć koła zębatego na wale. Zabrałem sie za ustawianie "książkowe"
Ustawiłem koło pasowe na wale na znaku, koło wałka rozrządu znakiem z tyłu koła na wysokości obudowy od paska (powierzchnia głowicy). Teraz następny problem... ustawienie koła od aparatu zapłonowego... ustawiłem punktami w jedną strone (tzn jak koło wałka rozrządu było punktem do góry to koło aparatu zapłonowego też...) Niestety silnik nie chciał odpalić tylko czasem troszke jakby łapał... odpaliłem dopiero po przesunięciu koła od aparatu o około 4 zęby w prawo i regulacji aparatem... Silnik ma swoją moc i spoczko sie zbiera tylko jest problem z paleniem... kręci dość długo i tak jakby go coś blokowało... Gdy jednak odpali chodzi normalnie. Jutro kupie sobie nowy pasek i wieczorem bede zakładał... Chce to zrobić dobrze żeby wszystko poskładać tak jak powinno być i cieszyć sie z tego pięknego samochodu...

Prosze jedynie o tą pomoc... (bo nie wiem co z tymi kołami,rozrząd- aparat i wogóle czy dobrze ustawiam...)

Z góry dziękuje...
Pozdrawiam

: czw mar 16, 2006 09:36
autor: herflik95
musisz ustawic wszystkie koła po znakach tj najważniejsze jest ustawienie na wałku rozrządu. napinacz paska nie ma znaczenia jak go ustawisz. ustaw kolo na wałku po znakach a wszystko bedzie ok

: czw mar 16, 2006 09:43
autor: domino_87
To że trzeba ustawić po znakach to ja wiem... nie wiem Tylko jak mają być w stosunku do siebie znaki na kole wałka rozrządu i kole aparatu zapłonowego... Jaki powinien być zwis paska po napięciu??

: czw mar 16, 2006 19:13
autor: stonefree
Ustaw na wale korbowym znakiem na kółku do znaku na kadłubie.Na rozrządzie znakiem na kółku do znaku na osłonie paska u góry.A zapłon- zdejmij kopułkę i niech palec pokazuje 1 cylinder ( powinna być tam kropka ),potem zapłon na lampę,albo poproztu wyprzedź trochę,zeby chodził równo.

[ Dodano: Czw Mar 16, 2006 18:14 ]
A " zwis" ;) tak,żeby się dał obrocić o 45 stopni miedzy zapłonem a rozrządem

: czw mar 16, 2006 19:42
autor: misiek
stonefree pisze:A " zwis" tak,żeby się dał obrocić o 45 stopni miedzy zapłonem a rozrządem
musi dać się obrócić na najdłuższym odcinku o 90 stopni :bigok:

: czw mar 16, 2006 21:42
autor: Norbert
Niedawno zrobiłem to samo co Ty...

Dzięki radom także na tym forum naprawiłem.
Podsumowałem sobie wiadomości i tak to mniej więcej wygląda:

1. Zdejmij plastyk na skrzyni biegów (wykręć cały) - tam jest na obudowie skrzyni trójkąt oraz na kole zamachowym jest nacięcie - muszą się zgadzać.

2. Ustaw zawory na pierwszym cylindrze aby były zamknięte -wałek musi się układać dokładnie tak jak na zdjęciu - obie krzywki uniesione lekko. Podobny kąt.

Obrazek

Nacięcie na kole od wałka rozrządu nie ustawia się na płaszczyźnie głowicy lecz na wysokości tej blaszki widocznej na foto, przy czym - jeżeli przypadnie niżej np o pół ząbka - to przestawić go tak - aby był powyżej tej blaszki.

Obrazek

3. Zdejmij obudowę z aparatu zapłonowego - palec rozdzielacza musi wskazywać nacięcie oraz cylinder nr 1 (patrz kabel zapłonowy)

Obrazek

Nacięcia na kołach zębatych od strony przodu silnika nie muszą się zgadzać, jednak jesli wszystko ustawisz tak jak napisałem - będziesz wiedział że jest dobrze.

: czw mar 16, 2006 22:59
autor: stonefree
norekm pisze:Niedawno zrobiłem to samo
, o bravissimo !!! :pub:

: czw mar 16, 2006 23:19
autor: jusci
No ale punkt to się koledze należy!!! :kufel: :kufel: :kufel:

: czw mar 16, 2006 23:42
autor: domino_87
Mam jeszcze jedno pytanko... W którą strone sie wyprzedza zapłon w tym silniku?? Tak jak mi sie wydaje w lewo?? (patrząc z góry na aparat :hmm: ) A w prawo opóźnia??

: pt mar 17, 2006 01:32
autor: stonefree
domino_87 pisze:W którą strone sie wyprzedza zapłon
Dla pewności wrzuć piątkę z przodem na lewarku i zakręć kołem w przód.A potem obróć rozdzielaczem przeciwnie niż wiruje palec ;)

[ Dodano: Pią Mar 17, 2006 00:34 ]
misiek10111 pisze:stonefree napisał/a:
A " zwis" tak,żeby się dał obrocić o 45 stopni miedzy zapłonem a rozrządem

musi dać się obrócić na najdłuższym odcinku o 90 stopni
Pewnie masz rację,patrząc po postach ;)P.S. Gdzie zdobyć tensometr VAG do pomiaru naprężenie? ;)

: pt mar 17, 2006 06:41
autor: misiek
stonefree pisze:Pewnie masz rację,patrząc po postach
tak się robi według fachowej literatury - jeżeli dobrze rozumuję że "zwis" to chodzi wam o naciąg paska

: pt mar 17, 2006 09:42
autor: Norbert
domino_87 pisze:Mam jeszcze jedno pytanko... W którą strone sie wyprzedza zapłon w tym silniku?? Tak jak mi sie wydaje w lewo?? (patrząc z góry na aparat :hmm: ) A w prawo opóźnia??
tak

[ Dodano: Pią Mar 17, 2006 8:48 am ]
Przy okazji ustawiania rozrządu dowiedziałem się, że silnik 1,8 RP jest bezkolizyjny.
Zatem zerwanie paska rozrządu nie powoduje uszkodzeń :)

: pt mar 17, 2006 22:12
autor: jusci
norekm proponuję ten opis wrzucić do FAQ. Dobry opis, a ludziska czesto pytają o ustawienia rozrządu.

: pt mar 17, 2006 22:34
autor: Norbert
Rozmawiałem z Adminem - zrobię poradę - może w ten weekend.