Strona 1 z 1

zegary w MKII 1.6 TD

: wt wrz 14, 2004 14:46
autor: zbycho_s
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem golfa MKII 1.6 TD, jednak mam mały problem z obrotomierzem i wskażnikiem ciśnienia oleju. Ktoś chyba grzebał przy nim zanim kupiłem to autko.
Z tego co się doczytałem na tym FORUM to w tym modelu golfa obrotomierz podłączamy do alternatora, lecz patrząc od zegarów, króry to przewód?
Jeśli chodzi o diodę ciśnienia oleju to przy przekręceniu kluczyka w stacyjce tylko mrygnie, czujnik przy filtrze oleju nie jest nigdzie podłączony i nawet nie ma żadnego przewodu luzem do podłączenia.
Moja tablica z zegarami ma 2 gniazda, układ wyjść z opisem (niemiecki i angielski ) znalazłem na stronie www.doppler-wobber.de/tacho2.html
Gdzie mam podłączyć ten czujnik?

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
mój e-mail zbycho_s@poczta.onet.pl




: śr wrz 15, 2004 10:14
autor: marek29
Rok produkcji?
Jeżeli chodzi o ciśnienie oleju ,to w wersjach od 87
kontrolką steruje układ elektroniczny który znajduje się w szybkościomierzu.
Do poprawnej pracy potrzebuje sygnału z dwóch czujników oleju (filtr i głowica 0.8 i 04 bar),oraz impulsów z alternatora-tych samych które sterują obrotomierzem.
Warto wyjąć zegary ,sprawdzić czy masz wszystko,i ew.posprawdzać daty produkcji zegarów.
Może ktoś założył stary typ?

: śr wrz 15, 2004 14:11
autor: zbycho_s
Rok produkcji to 1988
Z tego co zobaczyłem to brakuje przewodu do czujnika oleju przy głowicy ( schematy elektryki pokazują kolor żółty dla 1,4 bar i ten jest )
Patrząc na przewody w kostkach przy zegarach ( czarna i biała ) to brakuje mi tam kolorów pokazanych na schematach.
Wydaje mi się, że cała sprawa trafi do elektryka, ale na razie soróbuję włąsnych sił.

Wielkie dzięki za pomoc, każda może pomóc w wyciągnięciu pewnych wniosków.

Pozdrawiam

: śr paź 12, 2005 20:32
autor: dolar
marek29 pisze:Rok produkcji?
Jeżeli chodzi o ciśnienie oleju ,to w wersjach od 87
kontrolką steruje układ elektroniczny który znajduje się w szybkościomierzu.
Do poprawnej pracy potrzebuje sygnału z dwóch czujników oleju (filtr i głowica 0.8 i 04 bar),oraz impulsów z alternatora-tych samych które sterują obrotomierzem.
Warto wyjąć zegary ,sprawdzić czy masz wszystko,i ew.posprawdzać daty produkcji zegarów.
Może ktoś założył stary typ?
Czesc

A czy ktos wie jak rozwiazac problem brzeczenia w zegarach i mrygania kontrolki oleju podczas jazdy bo moj golf II TD rok 85. po wsadzenu do niego zegarow z 89 z obrotomierzem (tez na dwie wtyczki) niby wszystko dziala tylko te brzeczenie cholerne... :grrr: Bo z tego co tu wyczytalem to wina tego ze w tych zegarach po 87 jest jakis uklad ktory steruje tymi dwoma czujnikami oleju a ja mam tyko ten na glowicy silnika...?