Strona 1 z 1

Brak Mocy w 1Z

: śr mar 15, 2006 09:31
autor: bigozz
Panowie oto mój problem.
Borykam się z nim od roku czyli od czasu gdy zakupiłem swojego wynarzonego goferka variata TDI
Mianowicie:
Jak to mój mechanior powiedział auto przyspiesza tak jakby podczepioną miał lawetę:
Okazało się:
- N75 walnięty - wymieniony na nowy. pomogło bo auto rozwinęło Vmax 140km/h (szał).
- katalizator i środkowy tłumik usunięty (nic nie dało poza przyjemnym świstem turbo)
- wymieniony rozrząd wraz z ustawieniem kąta wtrysku - pomogło bo auto rozwinęło Vmax 160km/h (szał)
- zwiększenie ciśnienia w pompie i wyczyszczenie wtryskiwaczy (auto zaczęło pięknie wkręcać się z dołu lecz na wysokich obrotach nadal laweta na haku)
- zmierzone ciśnienie turbo - 1bar
i tu zaczyna się problem mianowicie. W momencie przyspieszania turbina wkręca się do 1bara i po dojściu do tego ciśnienia spada do 0,8 i ani drgnie w góre mimo zwiększania prędkości obrotowej silnika do 4000obr/min. (oczywiście w trakcie jazdy nie na postoju)
I tu moje pytanie?
Czy ktoś z was szanownych właścicieli 1Z ma możliwość podpięcia zegara i przejechania się swoim autem i sprawdznia zachowania turbo. Proszę o taką informację gdyż ręce mi opadają i z mój wymażony goferek zaczyna mnie coraz bardziej @#$%@$#!!!
Z góry dzięki.

: śr mar 15, 2006 09:46
autor: k631
Witam a co na to vag :bajer:

: śr mar 15, 2006 09:54
autor: uysy
Ciśnienie jest prawidłowe, no powiedzmy, że brakuje 0,05bar - ale to w zakresie błędu pomiarowego.
Zaintrygowało mnie to: " zwiększenie ciśnienia w pompie" - możesz przybliżyć mi temat????

Rada - zapiąć VAGa i sprawdzić bloki ze szczególnym uwzględnieniem 10go.

: śr mar 15, 2006 10:21
autor: bigozz
a propo vaga to błędów brak

: śr mar 15, 2006 10:25
autor: bigozz
podpinając manometr do przewodu przelewowego pompy możesz sprawdzić ciśnienie paliwa. U mnie było 7 a nominalnie powinno być 10. skutkowało to tym, że za niskie ciśnienie równoważone było przez spręzynę dociskającą tłoczek od przestawiacza zapłonu i zapłon stał w miejscu. Zwiększenie ciśnienia (odpowiedzialny za nie jest zaworek wkręcony w pompe z góry w pobliżu obudowy rozrządu) spowodowało prawidłową pracę tłoczka i ostatecznie działanie przestawiacza zapłonu bądż wtrysku jak kto woli.

: śr mar 15, 2006 10:32
autor: bigozz
a naco mam patrzeć w 10 bloku
mam laptopa z vagiem i interfejs KKL więc z diagnozą nie ma problemu ale na co mam konkretnie zwracać uwagę.
A jeszcze jedno w wagu jest taka opcja TDI - TIMING i tam rysowany jest wykres kąta wtrysku w funkcji temperatury paliwa. Czy jeżwli ten punkt pracy jeżdi po tej środkowej lini to jest ok?

: śr mar 15, 2006 13:31
autor: bigozz
jeszcze jedno czy ciśnienie turbo można jakoś rególować? czy da się to robić przy pomocy tego zaworu (klapy) upustowego? Pozdrawiam

: śr mar 15, 2006 18:36
autor: k631
Witam kolor nie jedzie a na marginesie to wynik z vaga daj odczytać specjaliście :bajer:

: śr mar 15, 2006 20:31
autor: bigozz
Sory ale nie takiej porady oczekiwałem.
Kazdy jest madry o potrafi powiedziec podłącz vaga.

[ Dodano: Czw Mar 16, 2006 14:34 ]
Czy nikt więcej nie ma nic do powiedzenia w tej sprawie.
Szkoda :(