Strona 1 z 1

DIGIFANT jak ciepły to ciężko zapala

: wt mar 14, 2006 17:27
autor: Monsteer
Witam

Sam jeżdżę Golfikiem II ale problem dotyczy AUDI 80 B4 2.0E na pełnym wtrysku digifant.
Chodzi o zapalanie na benzynie, auto na mrozie pali na dotyk, ale jak się zagrzeje to trzeba dość długo go pokręcić żeby zaskoczył. I jeszcze po zgaszeniu jeśli spróbuję go odpalić w przeciągu 1-2 min to nie ma problemu, zapali. Ale jak postoi dłużej to kaplica.
Byłem z tym na komputerz i wyszło, że brak jest sygnału od sondy lambda (stałe napięcie 0,45V) oraz sporadyczny problem z przepływomierzem powietrza. Z tego co wyczytałem na forum to sonda nie ma za bardzo wpływu na odpalanie a od diagnosty dowiedziałem się że sportadyczny problem z tym przepływomierzem może występować i to raczej nie będzie przyczyną. Kurcze miał rację?

Może miał ktoś podobny problem?

: pn kwie 02, 2007 16:36
autor: ziomal
Ja mam GOLFA II 1992r, silnik 1,3 na wtrysk, dałam do naprawy(dokładny remont silnika), jeszcze nie odebrałam z naprawy, bo pojawił się problem!!! Na zimnym silniku pali, na dotyk i chodzi dopóki go nie zgaszę. Na ciepłym wcale nie chce odpalic.
Daj zna jak się dowiesz co jest.

: pt kwie 06, 2007 20:46
autor: Monsteer
A śmierdzi ci paliwem jak odpalasz albo w trakcie jazdy?

: pt kwie 06, 2007 21:19
autor: Paweł Marek
Monsteer pisze:A śmierdzi ci paliwem jak odpalasz albo w trakcie jazdy?
a w tym audi śmierdzi? To zobacz czy w wężyku od regulatora ciśnienia nie ma benzyny. Jeśli jest to go wymień.

: pt kwie 06, 2007 23:07
autor: Monsteer
Właśnie dlatego pytam ponieważ powodem tej usterki jest uszkodzony regulator ciśnienia paliwa. Paliwo wypływa przez wężyk i dostaje się do kolektora ssącego. W efekcie zalewa silnik i dlatego ciężko pali jak jest ciepły. Na zimnym nie ma problemu ponieważ paliwo zdąży odparować. Nowy regulator to ok 180zł

: pt kwie 06, 2007 23:16
autor: Paweł Marek
Doraźna rada jest następująca: odpiąć wężyk idacy od regulatora od króćca przy wtrysku . Paliwo poleci jegoodgałezieniem do puszki filtra i pożaru niebędzie . Wtedy regulator cały czas trzyma wyższe ciśnienie w listwie, a przez wężyk poleci trochę obcego powietrza do filtra więc dodatkowe powietrze dopali nadmiar paliwa. . Zobaczysz że problemy się zmniejszą. To dość głupia metoda ale się sprawdza na chwilę. Co do cen: w Sułkowicach najtańszy 160 zeta. Ja kupiłem na allegro używkę za 80.

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 11:17 pm ]
I sorki: czemu pytałeś skoro wiedziałeś :)

: ndz kwie 08, 2007 00:45
autor: Monsteer
Pytałem bo przyczyna może być inna, choć nie wiem jaka. Zapach paliwa by mnie po prostu utwierdził. ;). A jeśli chodzi o odpięcie wężyka to bardzo zły pomysł ( w moim przypadku) ponieważ paliwo wypływa dość intensywnie i kapiąc na kolektor jeszcze bardziej śmierdzi nie wspominając o poważniejszych tego skutkach. Po prostu regulator do wymiany...
Pozdro :)