czujnik temperatury mk3 - konkretny przypadek
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czujnik temperatury mk3 - konkretny przypadek
Witam
Bardzo bym prosil o zdanie w nastepujacym przypadku. Wiem, ze chyba odnosnie czujnikow tem. bylo juz wszystko ale nadal mam watpliwosci co mam wymienic: czy czujnik czy termostat? Przedstawie sprawe...
Temp. na wskazniku dochodzi do 70 i stoi sabie ciagle na tym poziomie. Wyjatkiem sa korki w lecie gdy temp. skacze do ponad 90 i slysze ze wlacza sie wentylator. Od razu napisze, ze ma drugi licznik i wskaznik temp. wskazuje to samo co poprzedni wiec zakladam, ze jest sprawny. Kolejna sprawa-sprawdzilem opornosc pomiedzy zaciskami 1i3 w czujniku temp. i dzisiaj rano (Krakow temp. ok. -5 - 0) opornosc wynosila jakies 3,3kohma. Wg opisu Marihuana Man to chyba troche za niska (powinna wynosic ok 5-6 kohma). Czyli moze to ten czujnik jest walniety?
Jednak sprawdzilem tez po paru kilometrach jazdy gdy temp. ustawbilizowala mi sie wg tego wskazanika na 70 waz dolny (ten przy termostacie) i okazalo sie, ze niestety nie byl zbyt cieply. Z drugiej strony jesi termostat by sie nie otwieral to temp powinna na wskazniku byc wyzsza przy normalnej jezdzie a nie 70.
Kurcze chce uslyszezc Wasze opinie bo nie wiem co najpierw wymienic a nie chce kupowac 2 rzeczy.
mk3 TD
Pozdrawiam
Rafal S.
Bardzo bym prosil o zdanie w nastepujacym przypadku. Wiem, ze chyba odnosnie czujnikow tem. bylo juz wszystko ale nadal mam watpliwosci co mam wymienic: czy czujnik czy termostat? Przedstawie sprawe...
Temp. na wskazniku dochodzi do 70 i stoi sabie ciagle na tym poziomie. Wyjatkiem sa korki w lecie gdy temp. skacze do ponad 90 i slysze ze wlacza sie wentylator. Od razu napisze, ze ma drugi licznik i wskaznik temp. wskazuje to samo co poprzedni wiec zakladam, ze jest sprawny. Kolejna sprawa-sprawdzilem opornosc pomiedzy zaciskami 1i3 w czujniku temp. i dzisiaj rano (Krakow temp. ok. -5 - 0) opornosc wynosila jakies 3,3kohma. Wg opisu Marihuana Man to chyba troche za niska (powinna wynosic ok 5-6 kohma). Czyli moze to ten czujnik jest walniety?
Jednak sprawdzilem tez po paru kilometrach jazdy gdy temp. ustawbilizowala mi sie wg tego wskazanika na 70 waz dolny (ten przy termostacie) i okazalo sie, ze niestety nie byl zbyt cieply. Z drugiej strony jesi termostat by sie nie otwieral to temp powinna na wskazniku byc wyzsza przy normalnej jezdzie a nie 70.
Kurcze chce uslyszezc Wasze opinie bo nie wiem co najpierw wymienic a nie chce kupowac 2 rzeczy.
mk3 TD
Pozdrawiam
Rafal S.
thx. Tak sobie mysle gdzie moglbym umiescic termopare do pomiatu temperatury i za pomoca miernika sprawdzic temp plynu. Moze tam gdzie wchodzi wezyk od zbiorniczka wyrownawczego. Wtedy bym wiedzial czy istotnie temp. jest taka jak wskazuje wskaznik czy to czujknik przeklamuje...
Rafal
Rafal
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
Najpierw do Krustek. Ja zakladalem na chwile taki licznik po 95 do mojego mk3 z 93 roku i wlasnie tak sie dzialo. Nie zmianiala sie praktycznie wcale temp. na wskazniku.
Teraz moj post:) Chyba jest wszystko ok. Wymienilem czujnik i temp. jest jakies niecale 90, wiecej niz 85. Sprawdzilem jadac jakis czas na wiekszych obrotach i temp. byla stala. Wentylator wlaczal sie przy 100 wg wskaznik, czyli chyba ok. Termostat tez otwiera sie bo dolny waz jest cieply. Jak wntylatory dzialaly to oczywiscie byl goracy.
To tyle z mojej strony.
Pozdrawiam
Rafal
Teraz moj post:) Chyba jest wszystko ok. Wymienilem czujnik i temp. jest jakies niecale 90, wiecej niz 85. Sprawdzilem jadac jakis czas na wiekszych obrotach i temp. byla stala. Wentylator wlaczal sie przy 100 wg wskaznik, czyli chyba ok. Termostat tez otwiera sie bo dolny waz jest cieply. Jak wntylatory dzialaly to oczywiscie byl goracy.
To tyle z mojej strony.
Pozdrawiam
Rafal
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 187 gości