Strona 1 z 1

[Passat B3] Pompa wspomagania się kończy - chyba ???

: pn mar 13, 2006 06:56
autor: radek_GL
Co może być przyczyną że jak skręcam koła na maxa to kółko od pompy wspomagania staje i piszczy jak dam prawie do końca działa normalnie pompę też słychać że pracuje, łożyska jakieś czy coś innego

: pn mar 13, 2006 09:31
autor: Andrzej32
Konczy sie pompa.Mam podobnie.

: pn mar 13, 2006 09:37
autor: Baltazar
sprawdź jeszcze czy masz płyn w zbiorniczku.. a jak jest to pewnie pompa pada powoli... ja niedawno wymieniałem (ze szrotu 250pln lub regeneracja 350pln)

: pn mar 13, 2006 09:56
autor: radek_GL
Baltazar pisze:sprawdź jeszcze czy masz płyn w zbiorniczku.. a jak jest to pewnie pompa pada powoli... ja niedawno wymieniałem (ze szrotu 250pln lub regeneracja 350pln)
płynu mam ponad stan a bardziej boxolu może wlać normalnego oleju do pompy ???

a pompy nie da się zregenerować jakoś ???

: pn mar 13, 2006 10:48
autor: cruc
Goscie regeneruja pompy wymieniaja łożyska,uszczelniacze i jeszcze cos tam.

: pn mar 13, 2006 15:10
autor: Arcturus
Ludzie!!!Za 300 PLN to kupi nową - zamiennik!
A regeneracja jest prosta jak budowa cepa - swego czasu były zestawy w sklepach do tego po jakies 30PLN a traz ich niema ostatnio ale łozysko i uszczelki dobierze w pierwszym lepszym sklepie z tego typu asortymentem!! Z narzędzi potrzeba tylko sciągacz, zestaw kluczy, podnośnik(lepiej kanał)! Ponadto w/w części (na podstawie wymontowanych z pompy w sklepie dobierzesz co trzeba!) troche czasu i z płynów to 1l płynu DEXTRON II i ze 2 bronksy ;-)
Nie jest to takie trudne jak by sie wydawało a mechanicy zerują na niewiedzy!!!
Pozdrawiam!

: pn mar 13, 2006 17:14
autor: guti
ja mam nadzieje ze moje jeszcze pojezdzi , mialem przypadek niedawno z kraweznikiem i sie kolanko urwalo ktore do pompy wchodzi, chwile jechalem z lejacym sie plynem :( pozniej kupilem na stacji i na odcinku 30 km co kilka km stawalem i dolewalem. Teraz jak mi sie auto zagrzeje to cos z tych okolic zaczyna halasowac ale mam nadzieje ze to nie pompa wspomagania tylko wody ( wskazywala by na to ze tylko jak sie zagrzeje to wyje ) mam juz pompe wody ale czekam na cieple dni tzn kolo lipca chyba :) bo nie chce mi sie wymieniac na dworze :( piszczenie i to ze kolko staje to moze byc oznaka ze byc moze pasek jest nie dociagniety no ale sie moge mylic :) pozdrawiam

: wt mar 14, 2006 12:55
autor: flatron14
Płynu nie możesz mieć ponad stan bo efekty są takie same jak zbyt mało.
Przed wymianą pompy proponuję wymianę płynu bo czasami różni właściciele autka mogli dolewać różnych płynów, które ze sobą się nie mieszają. Poziom płynu przy zimnym silniku powinien być troszkę powyżej min. bo po rozgrzaniu urośnie. Jeśli to nie pomoże to niestety ale musisz pomyśleć o pompie. Pozdrawiam.

: śr mar 15, 2006 09:26
autor: herflik95
czasami pomaga wymiana w łożysku. koszt jest nie wielki

: pn kwie 24, 2006 17:11
autor: pkirylcz
flatron14 pisze:Płynu nie możesz mieć ponad stan bo efekty są takie same jak zbyt mało.
Przed wymianą pompy proponuję wymianę płynu bo czasami różni właściciele autka mogli dolewać różnych płynów, które ze sobą się nie mieszają. Poziom płynu przy zimnym silniku powinien być troszkę powyżej min. bo po rozgrzaniu urośnie. Jeśli to nie pomoże to niestety ale musisz pomyśleć o pompie. Pozdrawiam.
Nie interesuje ciebie stan plynu po rozgrzaniu. Musisz dbac o to zeby na zimnym silniku stan byl miedzy minimum a maksimum. Tak wiec moze byc rownie dobrze pod maksimum.
To samo tyczy sie oleju, plynu chlodniczego i hamulcowego.

: śr paź 04, 2006 20:06
autor: fronius
Panowie bez prblemu da sie zregenerowac Pompe. udowodnil to kumplowi naprawilem pompe od polo 1.4 twierdzil mechanik ze to nie mozliwe. potrzebne sa uszczelniac(6zl) oring(50gr) i lozysko ceny nie znam. czas naparwy około 30 min jak jest wszystko(miałem dodatkowo prase i tokarke dorobilem tulejki zeby wycisnac wszystko) Wrazie pytan prosze e-mai gmariusz@poczta.fm

: śr paź 04, 2006 20:53
autor: bogdan pirat
kolego radek naciag sobie troche pasek klinowy od pompy bo gdy pompa daje na max to cieżej chodzi i pasek się slizga i poszczy :blush:

: śr paź 04, 2006 20:57
autor: t-tas
fronius pisze:Panowie bez prblemu da sie zregenerowac Pompe. udowodnil to kumplowi naprawilem pompe od polo 1.4 twierdzil mechanik ze to nie mozliwe. potrzebne sa uszczelniac(6zl) oring(50gr) i lozysko ceny nie znam. czas naparwy około 30 min jak jest wszystko(miałem dodatkowo prase i tokarke dorobilem tulejki zeby wycisnac wszystko) Wrazie pytan prosze e-mai gmariusz@poczta.fm
pełna prawda,pompę można zrobić bo jest to pompa łopatkowa(odśrodkowa) z kompensacją mechaniczną(sprężyna), O-Ring-zakup to nie problem,dobieże się w sklepach z hydrauliką siłową,może w motoryzacyjnych też ale nie dam głowy koszt 30-80 gr, zimmering tak jak piszesz,ja kupuję w FOTA(ci od hydrauliki siłowej niemają bo jest on "nietypowy-samochodowy" z normy calowej(dla utrudnienia), łożysko to koszt 10-20 złotych(lepiej wziąć droższe a nie pchać się w chiński szmelc dla paru złotych

: czw paź 05, 2006 09:46
autor: raf2234
Jeżeli padło łożysko od strony koła pasowego to da sie łatwo naprawic. Ale jeżeli padło łozyskowanie tylnej częsci pompy to lipa. Wirnik pompy pracuje tam na łożysku igiełkowym i sie wyrabia. Trzeba by stoczyc wirnik i bawic sie we wprasowanei i szlifowanie tulejki pod łożysko igiełkowe. Samo łożysko igielkowe wprasowane jest w pokrywe tylna pompy. Nie wiem jak takie łożysko wyciągnąc bez rozwalenia pokrywy.