[Passat B3] Pompa wspomagania się kończy - chyba ???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Passat B3] Pompa wspomagania się kończy - chyba ???
Co może być przyczyną że jak skręcam koła na maxa to kółko od pompy wspomagania staje i piszczy jak dam prawie do końca działa normalnie pompę też słychać że pracuje, łożyska jakieś czy coś innego
Ostatnio zmieniony śr paź 04, 2006 20:23 przez radek_GL, łącznie zmieniany 1 raz.
Ludzie!!!Za 300 PLN to kupi nową - zamiennik!
A regeneracja jest prosta jak budowa cepa - swego czasu były zestawy w sklepach do tego po jakies 30PLN a traz ich niema ostatnio ale łozysko i uszczelki dobierze w pierwszym lepszym sklepie z tego typu asortymentem!! Z narzędzi potrzeba tylko sciągacz, zestaw kluczy, podnośnik(lepiej kanał)! Ponadto w/w części (na podstawie wymontowanych z pompy w sklepie dobierzesz co trzeba!) troche czasu i z płynów to 1l płynu DEXTRON II i ze 2 bronksy
Nie jest to takie trudne jak by sie wydawało a mechanicy zerują na niewiedzy!!!
Pozdrawiam!
A regeneracja jest prosta jak budowa cepa - swego czasu były zestawy w sklepach do tego po jakies 30PLN a traz ich niema ostatnio ale łozysko i uszczelki dobierze w pierwszym lepszym sklepie z tego typu asortymentem!! Z narzędzi potrzeba tylko sciągacz, zestaw kluczy, podnośnik(lepiej kanał)! Ponadto w/w części (na podstawie wymontowanych z pompy w sklepie dobierzesz co trzeba!) troche czasu i z płynów to 1l płynu DEXTRON II i ze 2 bronksy
Nie jest to takie trudne jak by sie wydawało a mechanicy zerują na niewiedzy!!!
Pozdrawiam!
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
ja mam nadzieje ze moje jeszcze pojezdzi , mialem przypadek niedawno z kraweznikiem i sie kolanko urwalo ktore do pompy wchodzi, chwile jechalem z lejacym sie plynem pozniej kupilem na stacji i na odcinku 30 km co kilka km stawalem i dolewalem. Teraz jak mi sie auto zagrzeje to cos z tych okolic zaczyna halasowac ale mam nadzieje ze to nie pompa wspomagania tylko wody ( wskazywala by na to ze tylko jak sie zagrzeje to wyje ) mam juz pompe wody ale czekam na cieple dni tzn kolo lipca chyba bo nie chce mi sie wymieniac na dworze piszczenie i to ze kolko staje to moze byc oznaka ze byc moze pasek jest nie dociagniety no ale sie moge mylic pozdrawiam
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Płynu nie możesz mieć ponad stan bo efekty są takie same jak zbyt mało.
Przed wymianą pompy proponuję wymianę płynu bo czasami różni właściciele autka mogli dolewać różnych płynów, które ze sobą się nie mieszają. Poziom płynu przy zimnym silniku powinien być troszkę powyżej min. bo po rozgrzaniu urośnie. Jeśli to nie pomoże to niestety ale musisz pomyśleć o pompie. Pozdrawiam.
Przed wymianą pompy proponuję wymianę płynu bo czasami różni właściciele autka mogli dolewać różnych płynów, które ze sobą się nie mieszają. Poziom płynu przy zimnym silniku powinien być troszkę powyżej min. bo po rozgrzaniu urośnie. Jeśli to nie pomoże to niestety ale musisz pomyśleć o pompie. Pozdrawiam.
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
Nie interesuje ciebie stan plynu po rozgrzaniu. Musisz dbac o to zeby na zimnym silniku stan byl miedzy minimum a maksimum. Tak wiec moze byc rownie dobrze pod maksimum.flatron14 pisze:Płynu nie możesz mieć ponad stan bo efekty są takie same jak zbyt mało.
Przed wymianą pompy proponuję wymianę płynu bo czasami różni właściciele autka mogli dolewać różnych płynów, które ze sobą się nie mieszają. Poziom płynu przy zimnym silniku powinien być troszkę powyżej min. bo po rozgrzaniu urośnie. Jeśli to nie pomoże to niestety ale musisz pomyśleć o pompie. Pozdrawiam.
To samo tyczy sie oleju, plynu chlodniczego i hamulcowego.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
Panowie bez prblemu da sie zregenerowac Pompe. udowodnil to kumplowi naprawilem pompe od polo 1.4 twierdzil mechanik ze to nie mozliwe. potrzebne sa uszczelniac(6zl) oring(50gr) i lozysko ceny nie znam. czas naparwy około 30 min jak jest wszystko(miałem dodatkowo prase i tokarke dorobilem tulejki zeby wycisnac wszystko) Wrazie pytan prosze e-mai gmariusz@poczta.fm
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 14:38
- Lokalizacja: Połomia
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
pełna prawda,pompę można zrobić bo jest to pompa łopatkowa(odśrodkowa) z kompensacją mechaniczną(sprężyna), O-Ring-zakup to nie problem,dobieże się w sklepach z hydrauliką siłową,może w motoryzacyjnych też ale nie dam głowy koszt 30-80 gr, zimmering tak jak piszesz,ja kupuję w FOTA(ci od hydrauliki siłowej niemają bo jest on "nietypowy-samochodowy" z normy calowej(dla utrudnienia), łożysko to koszt 10-20 złotych(lepiej wziąć droższe a nie pchać się w chiński szmelc dla paru złotychfronius pisze:Panowie bez prblemu da sie zregenerowac Pompe. udowodnil to kumplowi naprawilem pompe od polo 1.4 twierdzil mechanik ze to nie mozliwe. potrzebne sa uszczelniac(6zl) oring(50gr) i lozysko ceny nie znam. czas naparwy około 30 min jak jest wszystko(miałem dodatkowo prase i tokarke dorobilem tulejki zeby wycisnac wszystko) Wrazie pytan prosze e-mai gmariusz@poczta.fm
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Jeżeli padło łożysko od strony koła pasowego to da sie łatwo naprawic. Ale jeżeli padło łozyskowanie tylnej częsci pompy to lipa. Wirnik pompy pracuje tam na łożysku igiełkowym i sie wyrabia. Trzeba by stoczyc wirnik i bawic sie we wprasowanei i szlifowanie tulejki pod łożysko igiełkowe. Samo łożysko igielkowe wprasowane jest w pokrywe tylna pompy. Nie wiem jak takie łożysko wyciągnąc bez rozwalenia pokrywy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 109 gości