Strona 1 z 1

Golf MK2 1.8 nie pracuje prawidłowo

: sob mar 11, 2006 20:35
autor: piotrw81
VW Golf II 1.8 benzyna (bez gazu) wtrysk jednopunktowy
Witam, bardzo duzo sie naczytalem i szukalem informacji na ten temat... dopoki nie uzyska odpowiedniej temperatury: silnik pracuje nierównomiernie. Na jałowym biegu obroty spadają poniżej 1000. Czasami ustawiaja się na 1500 obrotów Jak dodam gazu, rzuca silnikiem tak jaby palił na 3 gary, dymi na biało i strzasznie śmierdzi paliwem. Płynu w chłodnicy nie ubywa. Nowe świece. Zresztą przewody, świece raczej wykluczam. Wiele osób mówiło że to może być sonda lambda - nigdy nie była jeszcze wymieniana. Natomiast jak się silnik nagrzeje to chodzi tak w miarę, ale dużo pali, około 12/100. Sonda podobno kosztuje od 150 do 250zł więc chciałbym wiedzieć prawie na 100% Z góry dzieki za pomoc

: sob mar 11, 2006 20:39
autor: colltom
Tak,to wyglada na sonde.Ale na 100% na odległość to ciężko doradzić.

: sob mar 11, 2006 21:10
autor: misiek
skoro śmierdzi paliwem to znaczy ze silnik zalewany jest paliwam (stąd ta praca jak by na 3 gary), tak jak pisał kolega wyżej są to prawdopodobnie przekłamania od sondy lambda

: sob mar 11, 2006 21:17
autor: colltom
Nie pasuje mi tylko ten biały dym.Przy za dużej dawce paliwa(zalewanie) powinien być czarny.Biały przy walniętej uszcelce pod głowicą.Wtedy też może wystąpic nierówne palenie na cylindry,bo płyn zalewa świece.Chyba że to para wodna. :kac:

: sob mar 11, 2006 21:26
autor: misiek
colltom pisze:Nie pasuje mi tylko ten biały dym
na ale pisał że mu płynu nie ubywa, a czarny dym to raczej jest jak pali olej, przy paliwie to będzie raczej taki lekko fioletowawy, jast jeszcze jedna sprawa paliwa, może nalał jakiegoś badziewia z wodą i stąd ten białawy dym i nierówna praca na zimnym silniku

: sob mar 11, 2006 21:35
autor: colltom
Tak jak kolega napisał tez moze być.

: ndz mar 12, 2006 13:24
autor: piotrw81
a więc tak: byłem dzisiaj dokładnie się przyjżeć sondzie lambda. Wychodzi z niej jeden kabelek i na końcu kabla jest wtyczka która łączy się z jakimś drugim kablem (sorry że tak dzicinnie to opisuję), a ten drugi kabel pod który jest podłączona sonda jest rozciety i dorobiona do niego jest masa która jest przykręcona do silnika. To wszystko jest zaklejone taśmą izolacyjną. Czyli było kiedyś coś przytym robione. A sama sonda jest już strasznie zardzewiała i widać na niej pęknięcia. Tak czy siak kupię nową. Jak już bedzie OK to napisze co z tego wyszło. Pozdrawiam i dziękuję za rady i zainteresowanie. BTW... tankuję zawsze na Shellu i BP, więc paliwo raczej wykluczam

: ndz mar 12, 2006 13:34
autor: Maciekwisla1906
qrde ten biały dym jak najbardziej nie pasuje ale nie bede pisał głupot bo niewiem co poradzic

: ndz mar 12, 2006 13:39
autor: Buli1984
Kup nową sondę. Z opisu jej stanu można wnioskować, że raczej nie jest wporządku. Kabel idący do sondy przywróć do stanu oryginalnego bo może jakiś "fachowiec" przy tym kopał. Najlepiej poproś kogoś kto ma taki sam silnik, żeby wstawił zdjęcie i wtedy zobaczysz jak to powinno być podłączone.