Strona 1 z 1
MK2 problem z cisnieniem oleju ,migajaca kontrolka
: sob mar 11, 2006 16:43
autor: mishaxxl
Witam mam problem dzis odebrałem ato od lakernika, po przejechaniu 4km zaczeła migac mi kontrolka (nie regularnie trzy razy mignie szybko pozniej przerwa długa ,chwile sie poswieci itp....) temp. OK tzn w połowie wskaznika. Zatrzymałem sie zajrzałem do silnika postałem popatrzyłem po czym wsiadłem odpaliłem patrze OK ruzyszłem jade jest ok az za pare kilometrów to samo :/ miga mi kontrolka ale zamin zjechałem przestała migac wiec jade dalej i po kolejnych paru znow miga :/ tylko juz regularnie tzn migniecie przerwa migniecie ...... .Pojechałem wymieniełem czujnik cisnienia oleju i ciagle to samo. Podejrzewam ze to moz4ee byc przegrzany silnik bo po rozbicu auta jechał nim inny koles (nie ja) i jak dojechał nie było płynu chłodniczego tzn. mało było. Olej poziom OK POMOCY jakie koszta naprawy poszczegulne elementy ??
: sob mar 11, 2006 17:24
autor: Adamtd
mishaxxl pisze:Podejrzewam ze to moz4ee byc przegrzany silnik bo po rozbicu auta jechał nim inny koles (nie ja) i jak dojechał nie było płynu chłodniczego tzn. mało było
No to pięknie... słuszne masz podejrzenia. Trzeba diagnostykę silnika zrobić i sprecyzować co i gdzie jest walnięte
: sob mar 11, 2006 18:03
autor: misiek
ile ma przebiegu silnik i ile olej, może już za stary olej, czy masz wlany syntetyk czy minerał, bo jak duży brzebieg to warto wlewać minerał(może to wina tylko oleju)
: sob mar 11, 2006 19:28
autor: bodzio_j
Trochę mało informacji. Czy po remoncie wymieniałeś olej i filtr? Jeśli tak to na jakie?
Posłuchaj silnika jak jest nagrzany. Mogły pójść panewki i będzie to słyszalne. W momencie dodania gazu usłyszysz dość charakterystczne stukanie. Może okazać się, że w takim wypadku wystarczy tylko wymiana panewek ( ok 70zeta kpl + robocizna, ale niewiele). Gorzej jeśli porysowany został wał.Koszty znacznie rosną.Raczej nie jeździj autem dopuki nie zdiagnozujesz co jest przyczyną świecenia kontrolki.
: sob mar 11, 2006 21:04
autor: KamilW
Witam. To mozesz miec powazne problemy... ale nie dramatyzujmy... najpier dobrzeby bylo jakbys zmierzyl cisnienie oleju... jesli bedzie niskie przyczyna moga byc: stary olej, uszkodzony filtr (filtrony lubia przepuszczac), prazy przegrzaniu moglo wykrzywic glowice i olej moze przechodzic miedzy kanalami, silnik moze byc przytarty i na panewkach traci cisnienie ...and a lot more

ale nie wpadaj w panke, pierwsze do pomiaru ida: cisnienie oleju i sprezania... a pozniej mozna sie zastanawiac co sie dzieje

Pozdro
[ Dodano: Sob Mar 11, 2006 20:05 ]
a tak przy okazji to jesli uszkodzona byla miska olejowa to mogl sie ulamac smok i stad braki w cisnieniu...
: ndz mar 12, 2006 03:28
autor: mishaxxl
Samochod wierzdza na warsztat w tygodniu i bedzie jasne , a puki co zdjeta była pokrywa zaworów a tam suchutko jak by olej nie pompował , ale jak zmieniałem czujnik oleju to mi sie wylewało po odkreceniu. Słyszałem ze pompka oleju mogła sie zapchac na jakim filterku jak stał na mrozach 2 miesiace nie odpalany. Ale zauwarzyłem ze jak silnik postał wyłaczony i odpalałem go to przez jakies pare kilometrów było OKI a potem zaczynmała mrugac ale co ciekawsze mygała przestała i potem znow mygała moze naprawde cos zapchane jest .??
[ Dodano: Wto Mar 21, 2006 01:37 ]
U okazało sie ze syf w silniku. Nowy olej nowy filterek jakis niemiecki ,oczyszczona głowica kanały.I teraz gra jak nowy

zawor było jeden zawsze słychac teraz ucichł cisnienie trzyma. Koszt całkowity 100zł
