Strona 1 z 1

[passat]Opóźnione włączanie biegów w automacie.

: sob mar 11, 2006 07:11
autor: ZIDU
Mój problem dotyczy samochodu VW Passat 1993r. (B3) silnik VR6 GLX
skrzynia biegów automatyczna.
Od jakiegoś miesiąca pojawia się w moim samochodzie niżej opisany problem.
Podczas ruszania na zimnym silniku z pozycji "3" lub "D" odczuwalna jest
kilkusekundowa zwłoka przy włączaniu poszczególnych biegów.
Problem mija gdy silnik nagrzeje sie do optymalnej temperatury.
Wystarczy jednak godzinny postój by problem powrócił, wtedy jednak problem mija
po przejechaniu kilkuset metrów. Gdy pojawiły się wyżej wymienione kłopoty
z przekładnią to od razu wymieniłem olej wraz z filtrem które kupiłem w serwisie VW.
Poprzedni właściciel zapewniał mnie, że wszystko z samochodem jest ok jednak
podczas wymieniania oleju z skrzyni biegów na nagnetycznym filtrze zamocowanym
do obudowy miski było sporo opiłków. Chciałbym uzyskać jakąś informację co do
ewentualnej przyczyny usterki. Nie jestem pewien czy powodem złej pracy skrzyni
są elektrozawory w płycie sterującej.
W przeszłości miałem do czynienia z elektrozaworami i hydrauliką siłową
i chciałbym uporać się sam z tym problemem. Mam tylko pytanie czy mogę
gdzieś znaleźć jakieś wskazówki lub schemat które pomogłyby mi w rozwiązaniu
problemu.
Za jakiekolwiek informacje z góry serdecznie dziękuję.

: sob mar 11, 2006 07:37
autor: bodzio_j
Generalna zasada eksploatacji automatycznych skrzyń biegów mówi aby przed ruszeniem zagrzać silnik a tym samym olej w skrzyni biegów. W niskich temperaturach czas grzania sięga kilku minut. Takie rozgrzewanie zalecane jest nawet w lecie -minuta, dwie.
Poczytaj ten artykuł, być może coś pomoże
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=604

: sob mar 11, 2006 07:53
autor: ZIDU
Wydaje mi się, że problem opisałem w wystarczający sposób.
Kilkuminutowe grzanie silnika na postoju nic nie daje!
Silnik musi osiągnąć temp. ok. 90 stopni wtedy jest ok.
Wcześniej tego nie miałem, jak też jeżdżąc innymi automatami
nie miałem takiego problemu. Z drugiej strony jak już mówimy
o grzaniu silnika przed ruszeniem to według mnie ta operacja
ma na celu podwyższenie temp. oleju w skrzyni by nie dochodziło
do szarpnięć podczas przełączania biegów. Jak wiadomo
bierze się to z zmiany gęstości oleju. W moim przypadku
jest całkowicie odwrotnie.

: sob mar 11, 2006 08:00
autor: bodzio_j
Niepokojąca jest obecność opiłków. Natomiast podobne objawy miałem i ja, a przyczyną był niski stan oleju. Występował rwnież objawa włączania i wyłączanie biegu podczas postoju na światłach. Po wymianie oleju stan był w normie, jednak po przejechaniu pewnego dystansu obniżył się, dolanie wyeliminowało usterkę. Zakładam jednak, że to już sprawdziłeś. Niestety nie znam się na budowie tego typu skrzyń i nic więcej podpowiedzieć nie mogę. Osobiście polecałbym wizytę w warsztacie. Samodzielna naprawa przy nieznajomości tematu może być kosztowniejsza.

: sob mar 11, 2006 09:14
autor: ZIDU
Poziom oleju mam w normie i obawiam się, że niestety będzie to sprawa
źle działającego elektrozaworu. Warsztat, serwis tego chciałem uniknąć
by nie pogrążyć się w kosztach. Naprawa lub też wymiana uszkodzonego
elektrozaworu może mnie kosztować 1/3 wartości tego samochodu
takie niestety są realia życia w Kalifornii.

: ndz mar 12, 2006 01:05
autor: Atomic10
ZIDU pisze:takie niestety są realia życia w Kalifornii
Wpadni do Polski na wakacje to Ci i przy okazji skrzynke naprawią za normalne pieniedze. A tak na powaznie to samodzielna naprawa odpada. Automatyczna skrzynia jest jak zegarek - tylko dla fachowców. Bardzo niepokojące sa te opiłki metalu!! Trzeba postawić ostrą diagnoze: jakis element skrzyni uległ zużyciu !! Pytanie tylko jaki i ile kosztuje naprawa. Elektro zawory raczej są OK. Podejrzewam ze dopiero po rozebraniu skrzyni mechanik stwierdzi co jej dokładnie dolega. To adres do serwisu. Polecam go serdecznie. Sa wg mnie the best w swoim fachu http://www.auto-mat.com.pl/index2.html