Strona 1 z 1

Problem z odpalaniem po dluzszym postoju [1.6D]

: pn gru 27, 2004 22:13
autor: qbab
Witam
Mam problem z moim MK2 1.6D z 1986r.
Cieżko odpala po dłuższym postoju. Sprawdzalem już wtryskiwacze, świece, komprsję i wszystko jest OK. Ostatnio kupiłem nowy akumulator (wcześniej gdy się ochłodziło to wcale nie kręcił) a po wymianie akumulatora okazalo się że trzeba dość dlugo pokręcić żeby zapalił.
Wychodzi na to że cofa się paliwo bo jak już odpali to na początku pracuje bardzo nie równo ale się później stabilizuje. Wymieniłem filtr paliwa ale to nie pomogło :(
Nie wiem co dalej z tym robić.
Jak małym kosztem rozpoznać co jest złe i usunąć usterkę( najlepiej również małym kosztem)

P.S. Samochód kupiłem niedawno i już i tak za dużo w niego włożyłem.
P.P.S. Gdzie w Łodzi można dostać tanio części do Golfa - uzywane lub nowe?

Pzdr.
QbaB

: pn gru 27, 2004 22:49
autor: r30q
hm... ale problem dotyczy tego jak jest zimno czy to nie ma znaczenia ? , sprawdzales filtry powietrza , itp , wszystkie podstawowe rzeczy ?

: pn gru 27, 2004 23:01
autor: BruceLee30
napewno sprawdziles wszystkie swiece zarowe ?
jezeli nawet 1 bedzie uszkodzona bedziesz mial problem z rozruchem

: pn gru 27, 2004 23:03
autor: r30q
przewody od swiec tez sprawdzales?

: pn gru 27, 2004 23:19
autor: BruceLee30
mi to wyglada na swiece a czy jak nie ma mrozu to uzywasz przyspieszacza rozruchu - ssania ?

: pn gru 27, 2004 23:52
autor: arek
A mi to wygląda na cofające się paliwo...

: pn gru 27, 2004 23:55
autor: daaroo
w popmpie paliwa powinien byc zaworek ktory odpowiada za"niecofanie" sie paliwa chyba ze gdzies ci kapie paliwo i powietrze lapie

: wt gru 28, 2004 00:17
autor: Michael G60
No własnie ten zaworek elektromagnetyczny - koszt OK. 70 PLN!
A czy po wyciągnięciu urządzenia rozruchowego np. na ciepłym silniku obroty się zwiększają?
Jeśli tak to działa!

: wt gru 28, 2004 00:21
autor: qbab
Sam nie sprawdzalem, robił to mechanik i mówił ze są OK.
Filtr paliwa juz zmienilem, filtr powietrza podobno jest jeszcze w miare, mechanik go oczyścił tylko.
Kompresja jest na kazdym cylindrze ponad 32.
Poza tym zaobserwowalem pecherzyk powietrza w wężyku paliwa pomiędzy filtrem a pompą.
Najciekawsze jest to ze zapala tym trudniej im jest zimniej i/lub im dlużej stoi.
???

: wt gru 28, 2004 00:24
autor: qbab
Tak, ciegno zmiany kata wtrysku dziala, ale przy rozruchu nie zauwazam roznicy niezaleznie czy wyciagne czy nie.
A jezeli ten zaworek to mam go obadac sluchowo? przy załączeniu stacyjki ma cykac?

: wt gru 28, 2004 09:17
autor: DIESEL
Witam
Miałem podobny problem u siebie, na postoju powietrze dostawało się do układu paliwowego, musisz oblukać węże paliwowe od zbiornika do pompy, ja miałem nieszczelności na filtrze paliwa i na holenderku pompy. Można też zaglondnąć co tam słychać w rozruszniku, tuleje mogą być wytarte, przekładnia planetarna pęknięta a wtedy akumulator nie może uciągnąć rozrusznika.