Strona 1 z 2

[mk4]Gaśnie !!!

: pt mar 10, 2006 10:16
autor: marena
Witam wszystkich forumowiczów MK 4 przebieg ok 120,000km pali na tzw dotyk ale podczas eksploatacji po wciśnięciu sprzęgła(redukcja biegu,dojazd do skrzyżowania itp)gaśnie,proszę o rady co padło jak się z tym uporać.pozdrawiam.

: pt mar 10, 2006 10:19
autor: MAPET
ma LPG?
ma to silniczek krokowy? pewnei ma wiec moze to to...

: pt mar 10, 2006 10:39
autor: marena
niema LPG benzyna 1,6 to drugie jest dla mnie niezrozumiałe ?

: pt mar 10, 2006 10:53
autor: MAPET
przypadkiem jak dasz na luz nie schodza ci obroty strasnzie nisko i od tego nei gasnie?

: pt mar 10, 2006 10:59
autor: racer18
Silniczek krokowy to takie małe urządzonko w okolicy kolektora ssącego które steruje wolnymi obrotami silnika i bardzo możliwe że to ono właśnie jest przyczyną gaśnięcia silnika. W MK4 to raczej częsta przypadłość i to właśnie przy tym przebiegu ale może być także przepustnica zabrudzona i efekt będzie podobny ;) Proponowałbym najpierw ją sprawdzić i nie ładować się w koszty :okej:

: pt mar 10, 2006 11:05
autor: marena
Panowie napewno macie 100% racji pojdę tym tropem dziękuję.pozdrawiam.

: pt mar 10, 2006 22:02
autor: martines
100% Zasyfiona przepustnica

: pn mar 20, 2006 16:22
autor: luk99
Witam.
Problem jak w temacie.

Po wcisnieciu luzu spadaja obroty np do 300 pozniej podnosza sie do 800, czasem spadaja do 600 i pozniej podnosza znow do normy. No i czasem zdarzy sie tez ze zgasnie.

Temperatura ok , na jalowym na postoju rzadko kiedy faluja czyli w normie.

Przypuszczam ze to przepustnica ? tylko niech ktos potwierdzi :)

: pn mar 20, 2006 18:34
autor: martines
luk99 pisze:Witam.
Problem jak w temacie.

Po wcisnieciu luzu spadaja obroty np do 300 pozniej podnosza sie do 800, czasem spadaja do 600 i pozniej podnosza znow do normy. No i czasem zdarzy sie tez ze zgasnie.

Temperatura ok , na jalowym na postoju rzadko kiedy faluja czyli w normie.

Przypuszczam ze to przepustnica ? tylko niech ktos potwierdzi :)
POTWIERDZAM W 100% miałem to samo! PRZECZYŚĆ PRZEPUSTNICĘ... A jeszcze jedno luk99 ile bierze ci mk4 oleju na 10000 km ?

: pn mar 20, 2006 18:39
autor: luk99
Hm....nawet nie wiem ile bierze :) sprawdze dzis lub jutro i napisze. Bo troche juz przejechalem od ostataniej wymiany.

: pn mar 20, 2006 18:52
autor: Jasko25
Witam a ja w swoim 1.6 SR mam odwrotnie :rolleyes: . Gasł mi tak jak piszecie wiec kolega przeczyścił mi przepustnice i teraz mam na wolnych 1200-1400 byłeem przed chilą w serwisie na takzwanym dopasowaniu przepustnicy ale niestety nic nie pomogło mechanik stwierdził że musze jeszcze kilka dni sie pomeczyć a jeśli nie przejdzie to bedzie szukał dalej. I takie mam Pytanie czy ktoś miał podobnie?

Pzdr
Mariusz

: pn mar 20, 2006 18:55
autor: luk99
samo dopasowanie tez chyba trzeba robic przy 90c , bez bledow w komputerze itd. :) moze nie zrobili cos za dobrze. Tez jestem ciekaw bo czeka mnie czyszczenie w weekend wiec wole nie miec niespodzianek :D

: pn mar 20, 2006 21:11
autor: UcHO
Bez znajomosci adaptacji przepustnicy nawet sie w to nie baw, bo Ci obroty nigdy nie zejda.
Adaptacja nie odbywa sie na wlaczonym silniku, a na wylaczonym. Chodzi o to aby komp zalapal 4 charakterystyczne punkty przepustnicy, ktore po jej przeczyszczeniu delikatnie zmieniaja swoje polozenie.
Jak macie Vag i dobry program, to podaje Wam jak przeprowadzic adaptacje w silniku AKL:

wykasować błędy
01-silnik
04-nastawy podstawowe
098-grupa danych
a co do programu-to myślę że vagcom

Pozdrawiam :chytry:

: wt mar 21, 2006 10:15
autor: Jasko25
Dzięki za odpowiedź dopasowanie robił serwisant VW a nie jakiś kowal. Błędów w silniku nie ma żadnych robił tą operację na wyłaączoym silniku ale nic nie pomogło...do dziś rana.Kiedy jechałem do pracy nagle nawet na gazie obroty pieknie spadły do 800 potem trochę urosły ale wydaje mi się że mają tendencję "w dół"...:).Poinformuję wszytkich o rozwoju akcji...:)
Pozdrawiam
Mariusz