Czym się różni Mk3 1.8 75km od 18 90km????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mk3variant18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 09, 2006 19:02
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Kontakt:

Czym się różni Mk3 1.8 75km od 18 90km????

Post autor: mk3variant18 » czw mar 09, 2006 19:11

Proszę o pomoc mam Golfika 3 Variant 1.8 75km i jest to stanowczo za mało, czy może mi ktoś powiedzieć jakie części w silniku i jego osprzecie musialbym wymienic aby wrzucic mu te 15km a moze i troche wiecej (słyszałem od jednego mechanik ze roznia sie tylko elektroniką od drugiego że pompą paliwa w co nie wierze a jeszcze inny mi powiedział że wałek rozrządu???? WIĘC JEŚLI WIESZ COŚ O TYM TO BĘDĘ WDZIĘCZNY ZA PODANIE MI PRAWDZIWEGO POWODU!

POZDROWIENIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


MICHAŁ > Golf Mk3 Variant 1.8

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » czw mar 09, 2006 19:16

pewnie sterownik ECU, wałek rozrządu, no i stopień sprężania inny ktorego raczej nie zmienisz :)



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw mar 09, 2006 19:19

Albo rób swap albo zrozum filozofię VW stosowana podczas projektowania 1.8 75KM...


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Maiki X
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lut 15, 2006 19:54
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Maiki X » czw mar 09, 2006 19:23

Wiec powiem tak kazdy z nich miał pewna nutke racji z tego wzgledu,ze konie mech. to nic innego jak nacisk w kg na denko tłoka i aby to zwiekszyc musimy podac wiecej paliwa(nie koniecznie zmiana pompy)co za tym idzie zwiekszyc minimalnie czas otwarcia zaworow dolotowych no i zmienic kat wyprzedzenia zapłony(zwiekszamy przez to cisnienie w komorze spalania i nacisk wywierany na denko tłoka jest wiekszy).Wiec wszystkie z czynnikow ktore zostały wymienione przez mechanikow sa słuszne lecz nie wszystkie trzeba zastosowac aby zwiekszyc ilosc KM.


Best Life is VW drive!!!! :satan:

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » czw mar 09, 2006 19:44

Bylo juz miliony razy, eh [panna]

Cytuje kolege Kaczora:
"AAM ma inny wałek rozrządu , mniejszą średnice wydechu już na kolektorze , i inne denka tłoków, oraz oczywiscie inny sterownik. Wymiana całej góry z wydechem , nie ruszając tłoków daje pewne zauważalne efekty, z tym że do pełni szczęścia skrzynie w AAM i ABS montowane fabrycznie miały inne przełożenia"



djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Czym się różni Mk3 1.8 75km od 18 90km????

Post autor: djprezes » czw mar 09, 2006 23:19

mk3variant18 pisze:Czym się różni Mk3 1.8 75km od 18 90km????
W jednym masz 75 koni a w drugim 90. Punkcik za wyczerpującą wypowiedź.


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » ndz mar 12, 2006 21:46

Witam. Tez mam golfa 1.8 75KM i juz sie tym interesowalem. Niestety jednak roznica polega nie tylko na module i walku rozrzadu lecz inny jest tez skok tloka wiec tylko w tym przypadku ratuje wymiana silnika. Jednak bylbym wdzieczny komus kto powiedzialby jak mozna poprawic w tym silniku jego osiagi. Chodzi mi o moment obrotowy i niechcialbym zbytnio ingerowac w mechanike silnika.



Awatar użytkownika
Wardek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady

Post autor: Wardek » pn mar 13, 2006 02:56

Serce mi sie kraje że sie zdecydowałem na AAM... [-(

Niby się nie opłaca nic w nim robić...

Ale rzekomo jeśli coś to tylko wałek i kompa od ABS wsadzić... :otepienie: :otepienie: :otepienie:


Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..

Krystek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob mar 12, 2005 17:29
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Krystek » śr mar 15, 2006 21:33

Jeżeli chodzi o stopień sprężania to sie nie zgodzie ten sam silnik 1,8 RP 90 ma sprężanie 9,0 AAM ma 9,5 75 KM a ABS 10 90KM jak to wytłumaczycie??



Awatar użytkownika
kinomysz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 09, 2005 20:01
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kinomysz » czw mar 16, 2006 00:49

Krystek pisze:Jeżeli chodzi o stopień sprężania to sie nie zgodzie ten sam silnik 1,8 RP 90 ma sprężanie 9,0 AAM ma 9,5 75 KM a ABS 10 90KM jak to wytłumaczycie??
Zgodnie z Danymi tech z instrukcji golf mk3 z 1993r. sprężanie AAM 9,0 ; ABS 10,0
Sprawdziłem w katalogu InterCars... Inne tłoki... Stąd inny stopień kompresji. Do tego wałek, inne przełożenia w skrzynce, inny komp, i wąższy kolektor.. Więc tak jak pisał SToRM...



Krystek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob mar 12, 2005 17:29
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Krystek » wt mar 21, 2006 19:53

NIe zgodze sie z Dominikiem 107 skoki tłoka są te same silniki moim zdaniem różnią sie tylko wałkiem, ECU, i sprężaniem co do kolektora zdania są podzielone skrzynie może i były inne ale w GT a w GL też są silniki ABS mam książke od Passata B3 i tam skrzynie są takie same w 1,8 z różnymi mocami



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » śr mar 22, 2006 00:33

NIe zgodze sie z Dominikiem 107 skoki tłoka są te same silniki moim zdaniem różnią sie tylko wałkiem, ECU, i sprężaniem co do kolektora zdania są podzielone skrzynie może i były inne ale w GT a w GL też są silniki ABS mam książke od Passata B3 i tam skrzynie są takie same w 1,8 z różnymi mocami
skoro próbujesz zabłysnąć wiedza to powiem ogólnie wszystkim kto wałkuje poraz enty ten temat. Na samym początku jak zakupiłem auto też chciałem odrazu dołożyć te 15 KM więc wybrałem kilka warsztatów tuningowych i w każdym mówili to samo gdzie leży różnica miedzy AAM a ABS to są tego elementy co nam zabrało troche kucy

- średnica kolektora wydechowego jest mniejsza od ABS
- średnice tłoka są takie same lecz tłoki w ABS są wyższe od AAM i dlatego jest tu różnica 1 stopnia w kompresji
- wałek rozrżadu w AAM ma bardziej łagodne krzywki gdzie w ABS są ostrzejsze
- mapy paliwa tzn. wymiana kompa albo przeprogramowanie swojego

ale z tego co sie dowiedziałem jest to totalnie nieopłacalne ponieważ koszt przeróbki przebija koszt silnika ABS

Wyjątkiem jest remont silnika jeśli już ktoś sie za to zabiera i wtedy wymiana tych podzespołów


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » śr mar 29, 2006 00:10

Ja rowniez sie w tym bardziej zaglebilem i uslyszalem dokladnie to samo. I wlasnie ta roznica wysokosci tloka powoduje jego mniejszy skok i nizsza kompresje. Ale nie poddaje sie teraz zbieram na 1.8 16V :grin: . Wkoncu nie poto sie kupuje 1.8 zeby sie toczyc a moje autko warte jest tej przerobki.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr mar 29, 2006 00:44

Dominik107 pisze:Ale nie poddaje sie teraz zbieram na 1.8 16V
To pozbieraj razcej na silnik 16V z mk3, czylio 2.0 16V niz 1.8 16V z mk2 na mechnicznym wtrysku..



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 284 gości