Strona 1 z 1

[Mk2] Problem z zapalaniem..

: czw mar 09, 2006 16:09
autor: zbyszegk
Dziś rano założyłem do mojego autka naładowany akumulator, przekręcam ... i nie zapalił...
Jaki tego może być powód?? Czyżby akumulator nie nadawał się już do użytku??

: czw mar 09, 2006 16:15
autor: Gitner
Ale co bylo? Krecil rozrusznik a nie chcial zapalic czy nic nie drgnelo? Swiatla sie pala, kontrolki?

Pozdro
Gitner

: czw mar 09, 2006 16:42
autor: zbyszegk
Kontrolki sie palą, rozrusznik słabo ale kręci...

: czw mar 09, 2006 17:00
autor: Koolas
ja mam podobny problem...
przekrecam kluczyk i lipa gasna zegary i kontrolki sie nie pala tylko na niebiesko od dlugich sie pali a rozrusznik nie kreci
prosze o szybka pomoc

: czw mar 09, 2006 17:08
autor: Pinhead
Zmierz napięcie na klemach.

: czw mar 09, 2006 17:15
autor: zbyszegk
Napięcie akumulatora naladowanego czy po podłączeniu w aucie do instalacji??

: czw mar 09, 2006 17:19
autor: Pinhead
Na zgaszonym silniku sprawdź mu napięcie to będziesz wiedział czy aku jest padnięty albo niedoładowany. Jak zmierzysz na włączonym silniku to możesz ocenić stan ładowania.

: czw mar 09, 2006 17:31
autor: zbyszegk
To wiem, ale pisałem że akumulator był naladowany, włożyłem go dzis i po prostu znowu nie zapalilo auto... dodam że było w nocy -12 stopni C??

: czw mar 09, 2006 19:22
autor: bodzio_j
Pinhead pisze:Na zgaszonym silniku sprawdź mu napięcie to będziesz wiedział czy aku jest padnięty albo niedoładowany
Niezupełnie. Napięcie aku bez obciążenia może być dobre - 12-12,5V, jeśli masz możliwość to zmierz napięcie w momencie zapalania. Kidyś robiłem takie pomiary. Bez obciążenia ok 12V, po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch spadało do 3V.

: czw mar 09, 2006 19:37
autor: zbyszegk
ok. sprawdze jutro..

: czw mar 09, 2006 19:38
autor: Pinhead
Po naładowaniu wystarczy go na chwile (15-20s) obciążyć rozrusznikiem albo w jakiś inny sposób i sprawdzić czy napięcie spadło. Może mieć dobre napęcie po naładowaniu ale bardzo małą pojemność jeśli jest już zużyty. Może mieć za mało elektrolitu albo być zasiarczonym, warto sprawdzić napięcie na pracującym silniku aby wykluczyć wygotowanie akumulatora przez zbyt duże napięcie ładowania.