Strona 1 z 1

Jakie są różnice między KR i PL??

: czw mar 09, 2006 14:16
autor: pilachgt
Witam
Jako że wyszukiwarka nie wyszukuje dwuliterowych słów, to nie znalazłem nic co by mi pomogło odpowiedzieć na pytanie: jakie są różnice między golfem z silnikiem PL a golfem z silnikiem KR. To że różnią się mocą na korzyść KRa to wiem. Podejrzewam że różnica tkwi we wtrysku, oprogramowaniu i w wydechu, ale to tylko podejrzenia, więc proszę mnie oświecić.
Na dzień dzisiejszy poszukuje Golfa 2 GTI i się uparłem na KRa, ale jak się okaże że różnice są nie naczne to moze kupię PLa.

PS. Uparłem się na GTI 16v gdyż posiadam dwie S2 i golf zawsze po nich mógłby dostać coś ciekawego typu: tłoki, korby, kolektory, turbo, zawory (gdyż 1,8 i 2,2t to są prawie że takie same silniki, poza tym że s2 ma cylinder więcej) :)

Pozdrawiam

: czw mar 09, 2006 14:23
autor: bodzio_j
KR 1781 81 86,4 4R 102 Golf/Jetta 16V 10/85-10/91 i, 16V K/KE-Jetronic
PL 1781 81 86,4 4R 95 Golf/Jetta 16V 2/86-10/91 i, 16V, kat KE-Jetronic
Wygląda na to, że KR ma większą moc - 102KW

[ Dodano: Czw Mar 09, 2006 13:25 ]
Tyle jest w danych

: czw mar 09, 2006 14:30
autor: tauka
http://vwgolf.pl/silniki_VW.html popatrz sobie w tabeli :) Masz tam dane techniczne tych silników.

: czw mar 09, 2006 14:30
autor: pilachgt
bodzio_j pisze:KR 1781 81 86,4 4R 102 Golf/Jetta 16V 10/85-10/91 i, 16V K/KE-Jetronic
PL 1781 81 86,4 4R 95 Golf/Jetta 16V 2/86-10/91 i, 16V, kat KE-Jetronic
Wygląda na to, że KR ma większą moc - 102KW

[ Dodano: Czw Mar 09, 2006 13:25 ]
Tyle jest w danych
I chyba KR nie ma katalizatora(dlatego pisałem o różniach w wydechu) i stąd może być więcej troszke mocy.

: czw mar 09, 2006 14:40
autor: tauka
pilachgt pisze:I chyba KR nie ma katalizatora
Dokładnie KR nie ma ani sondy ani katalizatora :)

[ Dodano: Czw Mar 09, 2006 13:44 ]
no i tak jak pisałeś. Różniaca tkwi we wtrysku i w wydechu :)

: czw mar 09, 2006 14:51
autor: pilachgt
To w takim razie która jednostka jest wdzięczniejsza co do podwyższania mocy? Bo nadal nie wiem czy się upierać przy KRze czy brać PLa jak będzie jakiś za dobre pieniądze?

: czw mar 09, 2006 14:56
autor: tauka
W tym to już ci nie pomoge, bo to już nie moja dziedzina. Najlepiej do GTO uderz :)

: czw mar 09, 2006 14:59
autor: Borys
pilachgt pisze:To w takim razie która jednostka jest wdzięczniejsza co do podwyższania mocy? Bo nadal nie wiem czy się upierać przy KRze czy brać PLa jak będzie jakiś za dobre pieniądze?
KR ma lepsze wałki, a pozatym mechanicznie to samo, tloki z Sy pasuja korby też,



Differences between the ABF (Golf mk3 16v) and KR/PL (Golff mk2 16v)


Rods are 15mm longer (159mm vs. 144mm)
Block is 16mm taller (236mm vs. 220mm)
Different cams
Narrower intake ports on ABF/9A than KR/PL
Better exhaust ports on ABF/9A than KR/PL
ABF uses 35mm long valve guides, KR/PL uses 38mm
ABF uses different inlet and exhaust valves (95,5mm and 97,95mm long) than KR/PL (95,5mm and 98,2 mm long)
ABF uses same spring retainers as VR6
Longer cambelt for the 16.5mm higher block
ABF uses a welded tube exhaust manifold, KR/PL uses cast exhaust manifold br>

: czw mar 09, 2006 15:58
autor: pilachgt
A czy wszystkie GTI 16v miały zegary do 260km/h i komputer pokładowy?

[ Dodano: Czw Mar 16, 2006 20:06 ]
A da rade na oko odróżnić silnik KR od PL??