Strona 1 z 1

[mkIII] 1,6 kat silnik szarpie na niskich obrotach

: czw mar 09, 2006 12:48
autor: currahee
Witam,
Mam problem ze swoim golfikiem (III, 1,6 KAT 75KM '94). Na wolnych obrotach czasami szarpie (podczas jazdy, tak jaby brakowało paliwa), zapala się wtefy kontrolka oleju. Auto staje się wtedy strasznie "mulaste" słabo przyspiesza. Dzieje się tak na chwilę póżniej jest ok. Zdarza się, także że silnik zgaśnie (jak auto jest "na luzie"). Jak jadę szybciej to nie ma problemu, auto idzie równo jak szwajcarski zegarek. Dodam, że nie działa wskaźnik temp. ale np. włącza się wiatrak. Proszę o radę bo tak się nie da jeżdzić, albo może znacie dobry warsztat w Krakowie (taki z kompem) abym mógł to sprawdzić.

: czw mar 09, 2006 13:03
autor: Woski
Moze filtr paliwa masz zasyfiony... No ale wtedy by byl slaby w calym zakresie..
Moze sonda ogranicza dawke paliwa, na luzie?

: czw mar 09, 2006 13:10
autor: bodzio_j
Prawdopodobnie padł czujnik temperatury płynu. Brak wskazań. Jeśli jest to 4 pinowy, to odpowiada również za skład mieszanki.

: czw mar 09, 2006 13:32
autor: currahee
bodzio_j pisze:Prawdopodobnie padł czujnik temperatury płynu. Brak wskazań. Jeśli jest to 4 pinowy, to odpowiada również za skład mieszanki.
I objawiało by się to tylo w na niskich obrotach? Muszę sprawdzić. Rozumiem, że wiązało by się z tym także większe zużycie paliwa?

: czw mar 09, 2006 13:48
autor: bodzio_j
Możliwe też, że masz kłopoty z regulatorem wolnych obrotów - silnik krokowy

: czw mar 09, 2006 14:03
autor: gzajac
Miałem ten sam problem 2 tyg. temu. Golf III, Silnik ABU 75KM + gaz - na luzie samochód gasł, przy wyższych prędkościach śmigał idealnie. W warsztacie wyczyścili mi przepustnicę (była tam podobno woda) i po tej operacji jest dobrze.

: czw mar 09, 2006 14:37
autor: currahee
gzajac możesz napisać w którym warsztacie (też jesteś z Krakowa)? i ile kosztowała cię ta operacja? thx.

: czw mar 09, 2006 15:38
autor: mmksk
Ja również miałem podobny problem z MK III 1,6 75KM silnik mi gasł mechanik przeczyścił przepustnicę faktycznie była brudna i od tej chwili nie gaśnie, mechanik stwierdził że mógł się zabrudzić podczas czyszczenia przepustnicy silnik krokowy i faktycznie chyba sie zabrudził ponieważ obroty mi troszeczke falują i się wieszają na 2000 i 1600 obrotów dziwna sprawa. Podczas jazdy gdy wrzuce luz to obroty mam 1000, ale gdy stanę to spadają 620. A za czyszczenie przepustnicy zapłaciłem chyba ok 30zł.

: czw mar 09, 2006 17:09
autor: gzajac
currahee pisze:gzajac możesz napisać w którym warsztacie (też jesteś z Krakowa)? i ile kosztowała cię ta operacja? thx.
Firma RJR w Zabierzowie (bo mam blisko pracy :)) a cena razem z przeczyszczeniem odmy to 40 PLN.

: czw mar 09, 2006 18:22
autor: currahee
dzięki, pojadę to wyczyścić niebawem i napiszę później czy pomogło.

[ Dodano: 16 Mar 2006 17:29 ]
U mnie przyczyną problemu był jednak silnik krokowy + czujnik połozenia przepustnicy. Do tego doszła wymiana czujnika temp. i termostatu + zestrojenie tego wszystkiego w komp. trochę mnie to wszystko kosztowało ale mam nadzieję, że będzie już ok.