[mkIII] 1,6 kat silnik szarpie na niskich obrotach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
currahee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw mar 09, 2006 12:10
Lokalizacja: Kraków

[mkIII] 1,6 kat silnik szarpie na niskich obrotach

Post autor: currahee » czw mar 09, 2006 12:48

Witam,
Mam problem ze swoim golfikiem (III, 1,6 KAT 75KM '94). Na wolnych obrotach czasami szarpie (podczas jazdy, tak jaby brakowało paliwa), zapala się wtefy kontrolka oleju. Auto staje się wtedy strasznie "mulaste" słabo przyspiesza. Dzieje się tak na chwilę póżniej jest ok. Zdarza się, także że silnik zgaśnie (jak auto jest "na luzie"). Jak jadę szybciej to nie ma problemu, auto idzie równo jak szwajcarski zegarek. Dodam, że nie działa wskaźnik temp. ale np. włącza się wiatrak. Proszę o radę bo tak się nie da jeżdzić, albo może znacie dobry warsztat w Krakowie (taki z kompem) abym mógł to sprawdzić.



Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » czw mar 09, 2006 13:03

Moze filtr paliwa masz zasyfiony... No ale wtedy by byl slaby w calym zakresie..
Moze sonda ogranicza dawke paliwa, na luzie?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw mar 09, 2006 13:10

Prawdopodobnie padł czujnik temperatury płynu. Brak wskazań. Jeśli jest to 4 pinowy, to odpowiada również za skład mieszanki.



Awatar użytkownika
currahee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw mar 09, 2006 12:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: currahee » czw mar 09, 2006 13:32

bodzio_j pisze:Prawdopodobnie padł czujnik temperatury płynu. Brak wskazań. Jeśli jest to 4 pinowy, to odpowiada również za skład mieszanki.
I objawiało by się to tylo w na niskich obrotach? Muszę sprawdzić. Rozumiem, że wiązało by się z tym także większe zużycie paliwa?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw mar 09, 2006 13:48

Możliwe też, że masz kłopoty z regulatorem wolnych obrotów - silnik krokowy



gzajac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lis 03, 2005 18:40
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gzajac » czw mar 09, 2006 14:03

Miałem ten sam problem 2 tyg. temu. Golf III, Silnik ABU 75KM + gaz - na luzie samochód gasł, przy wyższych prędkościach śmigał idealnie. W warsztacie wyczyścili mi przepustnicę (była tam podobno woda) i po tej operacji jest dobrze.



Awatar użytkownika
currahee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw mar 09, 2006 12:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: currahee » czw mar 09, 2006 14:37

gzajac możesz napisać w którym warsztacie (też jesteś z Krakowa)? i ile kosztowała cię ta operacja? thx.



mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » czw mar 09, 2006 15:38

Ja również miałem podobny problem z MK III 1,6 75KM silnik mi gasł mechanik przeczyścił przepustnicę faktycznie była brudna i od tej chwili nie gaśnie, mechanik stwierdził że mógł się zabrudzić podczas czyszczenia przepustnicy silnik krokowy i faktycznie chyba sie zabrudził ponieważ obroty mi troszeczke falują i się wieszają na 2000 i 1600 obrotów dziwna sprawa. Podczas jazdy gdy wrzuce luz to obroty mam 1000, ale gdy stanę to spadają 620. A za czyszczenie przepustnicy zapłaciłem chyba ok 30zł.



gzajac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lis 03, 2005 18:40
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gzajac » czw mar 09, 2006 17:09

currahee pisze:gzajac możesz napisać w którym warsztacie (też jesteś z Krakowa)? i ile kosztowała cię ta operacja? thx.
Firma RJR w Zabierzowie (bo mam blisko pracy :)) a cena razem z przeczyszczeniem odmy to 40 PLN.



Awatar użytkownika
currahee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw mar 09, 2006 12:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: currahee » czw mar 09, 2006 18:22

dzięki, pojadę to wyczyścić niebawem i napiszę później czy pomogło.

[ Dodano: 16 Mar 2006 17:29 ]
U mnie przyczyną problemu był jednak silnik krokowy + czujnik połozenia przepustnicy. Do tego doszła wymiana czujnika temp. i termostatu + zestrojenie tego wszystkiego w komp. trochę mnie to wszystko kosztowało ale mam nadzieję, że będzie już ok.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 519 gości