Strona 1 z 1

[mk3]ciśnienie w układzie chłodzenia

: wt mar 07, 2006 13:23
autor: GidonZed
Witam, mam pytanie . Czy w układzie chłodzenia przy temp. ok 80 - 90 stopni wytwarza się ciśnienie , na tyle duże że może przeciekać chłodnica . a jak odkręcam korek wlewu do zbiorniczka wyrównawczego to wywala płyn, muszę poczekać aż ostygnie silnik. A tak w ogule to jak jest rozwiązana sprawa pompy wody w 1.8 ABS , to znaczy co ją napędza , i gdzie jest termostat.Pozdrawiam,

: wt mar 07, 2006 14:40
autor: GRIsha
Jeżeli masz za duże ciśnienie, to może być wina niedziałającego zaworka w korku. Było o tym wiele razy - spróbuj wygotować korek w wodzie z octem i potzrymać go tam trochę, może puści. Termostat podejrzewam, jest na dole :grin: . Jżeli masz wspomaganie, to czeka cię jego demontaż. U mnie dodatkowo na jednej łapie była klima, to całkiem przechlapane. Poniżej obrazek z pompą wody:

: wt mar 07, 2006 14:44
autor: Rafaello27
Witaj.

Temperatura rzędu 80-90*C - to właściwa temperatura pracy silnika i nie ma prawa nic przeciekać !!!
Jeśli chłodnica Ci przecieka - to też nie powód do zmartwień. Chłodnica Valeo kosztuje 190zł-wiem bo wymieniałem w zeszłym tygodniu.
Jeśli odkręcisz korek w zbiorniczku wyrównawczym, a silnik ma otwarty termostat (czyli ponad 80*C, wąż doprowadzający ciecz do chłodnicy będzie twardy) - to zawsze będzie wywalało płyn. Nie zależnie od typu samochodu. Musisz poczekać aż temp. spadnie do ~70*C lub mniej.

Pompa wody napędzana jest paskiem klinowym.

W ABS termostat znajduje się przy pompie wodnej (Szukaj trójnika).

Powodzenia.

: śr mar 08, 2006 00:15
autor: GidonZed
Dzięki napisz gdzie kupowałeś chłodnicę VALEO za 190,- bo i tak muszę kupić. Wracając do tematu wiem że temp. ok 80 - 90 jest normalna , ale niepokoi mnie ciśnienie które się tworzy i od tego momentu zaczęła puszczać chłodnica, podejżewam że jest w wieku samochodu. Też myślałem o korku , że jest zapchany , ale pomyślałem zapytam zanim coś zrobię. Pozdrawiam.

: śr mar 08, 2006 00:22
autor: tauka
Cisnienie musi być, bo inaczej jakby obieg był :) Tymbardziej że układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym. A pozatym, jak by było takie bardzo duże ciśnienie, którego korek ni emoże odprowadzić, wtedy powinien układ cisnienie puścić poprzez diurki w pompie wodnej. Nie ma prawa nic podziurawić się poprez za duze cisnienie. Tam poprostu nie bedzie za dużego cisnienia. A przynajmniej nie powinno być. A chłodnica pekła widocznie ze starości :)

: śr mar 08, 2006 08:19
autor: Rafaello27
Zapytaj w sklepie ile kosztuje nowy korek od zbiorniczka wyrównawczego. Myślę, że nie więcej niż 25-30zł.

Chłodnicę Valeo zamówiłem w sklepie motoryzacyjnym w Rabce, a oni sciągnęli z Krakowa lub Warszawy.

Sprawa była ciekawa. Najpierw sprowadzili mi chłodnicę Valeo i kosztowała 370zł, ale nie wziąłem jej, bo była uszkodzona w transporcie (miała dziurę na wylot).
Sklep sciągnął mi chłodnicę Delphi za 190zł. Poszedłem z nią do mojego mechanika, a ten powiedział mi, że jest ona o połowę za cienka i ma tylko 1 rząd rurek zamiast 2-ch !!!!

Więc znowu zareklamowałem i po 2 dniach przywieziono mi Chłodnicę Valeo (właściwą) i to po dobrej cenie 190zł.

Dziękuję za punkcik.
Pozdrawiam.